Gå til innhold

Corsair satser på mer spillutstyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med mindre de fikser drivere og programvare, kan Corsair godt holde seg langt unna å lage spillhardware. Sørgelig at så gode produkter skal bli totalt ubrukelige pga tilsynelatende null satsing på programvare eller innsikt i hva spillere vil ha.

 

Håper det følger med et par kompetente programmerere på kjøpet. Gjerne av sorten som vet hva et spill er.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Med mindre de fikser drivere og programvare, kan Corsair godt holde seg langt unna å lage spillhardware. Sørgelig at så gode produkter skal bli totalt ubrukelige pga tilsynelatende null satsing på programvare eller innsikt i hva spillere vil ha.

 

Håper det følger med et par kompetente programmerere på kjøpet. Gjerne av sorten som vet hva et spill er.

Hva babler du om?

Har aldri hatt problemer med driverne til mitt k90 tastatur, og macroprogrammet funker jo som bare juling! Må også si jeg er imponert over at de har samme programmet til både til mus og taststur. Er jo bare genialt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Med mindre de fikser drivere og programvare, kan Corsair godt holde seg langt unna å lage spillhardware. Sørgelig at så gode produkter skal bli totalt ubrukelige pga tilsynelatende null satsing på programvare eller innsikt i hva spillere vil ha.Håper det følger med et par kompetente programmerere på kjøpet. Gjerne av sorten som vet hva et spill er.
Hva babler du om?Har aldri hatt problemer med driverne til mitt k90 tastatur, og macroprogrammet funker jo som bare juling! Må også si jeg er imponert over at de har samme programmet til både til mus og taststur. Er jo bare genialt!

 

Prøv ei M90 mus. Bind tastaturknapper til musknapper. Trykk dem i rask rekkefølge, og du skjønner hva jeg babler om. La meg også nevne at det tok Corsair over et halvt år å bygge inn funksjonalitet som i det heletatt gjorde det mulig å binde tastaturknapper til musa uten å måtte ty til halvfungerende workarounds.

 

Kjøper man mus med ekstra knapper, vil man gjerne bruke dem til mer enn Back og Forward i nettleseren sin.

Lenke til kommentar

Med mindre de fikser drivere og programvare, kan Corsair godt holde seg langt unna å lage spillhardware. Sørgelig at så gode produkter skal bli totalt ubrukelige pga tilsynelatende null satsing på programvare eller innsikt i hva spillere vil ha.Håper det følger med et par kompetente programmerere på kjøpet. Gjerne av sorten som vet hva et spill er.

 

Ikke helt sikker på hva du sikter til, men har selv en M90 og K60, nå er det ikke akkurat noe spesielt med driverne til K60, men M90 driverne mine har fungert knirkefritt og akkurat slik jeg ønsker helt siden dag 1 har hatt null problemer det samme gjelder alle andre jeg kjenner som har M90 eller M60.

 

Når det gjelder K90 kan jeg ikke uttale meg på personlig erfaring men bare utifra gode venner sier, har 3 gode venner som bruker K90 og dem er stor fornøyde og har ikke et vondt ord å si om det.

Lenke til kommentar

Jeg har mistet troen på Corsair, har returnert 2 stk K60, (fikk K90 tilbake, på oppfordring) og vil vente med RMA til det kommer en ny revisjon med tastaturer, for K90 slik den er nå er ikke helt god. "W" tasten har 99% virkningsgrad, og H,J, høyre CTRL og numpad 1 er for øyeblikket uten lys.

 

K60 mister symbolet på tastene sine (slites ut i løpet av 14 dager) og K90 har defekt lys... Men utover det er tastaturene bra.

Lenke til kommentar

Håper det følger med et par kompetente programmerere på kjøpet.

 

Har corsair vengeance 1500 og er ikke helt fornøyd med driverne. MIC loopback fungerer ikke i medfølgende programvare. Jeg kan slå det på via mikrofon-egenskaper i windows men da med høy latency. Hender også at mik'en slutter å virke når jeg starter opp skype og/eller blir oppringt på skype. Sistnevnte problem kan forsåvidt være pga skype. Hadde det ikke vært for disse irritasjonsmomentene hadde jeg vært strålende fornøyd, trengs bare litt finpuss.

 

Edit: fikset skriveleif

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

Vil bare føye til at alle K60 og K90 har en plagsom feil kjent som "repeating key issue" eller "sticky key issue", dvs. at man enkelte ganger kan oppleve at en knapp fortsetter å sende signal akkurat som om den sto på "autofire" etter at man har sluppet knappen.

 

Denne feilen er ganske irriterende når den inntreffer. Selv har jeg fått problemet på 2 stk K60, og det er mange andre som har rapportert inn problemet (også bekjente) med K90.

 

Corsair har jobbet med å teste ny firmware for å rette feilen, i snart ett år, men fortsatt ikke levert noe resultat. (Ref. offisielt support forum: http://forum.corsair...ad.php?t=106200 og http://forum.corsair...=103210&page=22)

 

Det er ikke så veldig hyppig, men de gangene det forekommer, f.eks. mens jeg skriver et innlegg, så kan det være ekstremt irriterende, spesielt når det skjer med BACKSPACE eller DELETE-knappene, eller mens man f.eks. flyr heli i BF3, eller croucher (og fyren fortsetter å crouche etter å ha sluppet knappen).

 

Såvidt jeg vet er denne feilen tilstede på alle K60 og K90 da det er et firmware-relatert problem (sier Corsair), så jeg fraråder alle å kjøpe disse tastaturene.

Endret av Nator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...