Gå til innhold

Test: Huawei B593


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende. Denne vil nok bli vurdert opp mot bredbåndsløsningene som digital-tv leverandørene leverer. Jeg for min del bruker Get M, hastighet på 30 MB ned, 479,-kr/måneden.

Hvis jeg får raskere nett for 21,-kr mer per måned, må jo det vurderes. (I tillegg til at man kan ha den med flere steder)

 

Har et spørsmål: Bruker den Micro-sim eller vanlig sim-kort?

Lenke til kommentar

Dere sier ingenting om hvordan nettet oppleves sammenlignet med en tradisjonell kobber/fiber-linje? Jeg vil tro at denne yter milevis unna min 70/10-linje fra Canal Digital fordi forsinkelsene i mobilnettet er mye høyere. Er det mye ventetid på lasting av websider f.eks.? Hva med å prøve å spille forskjellige populære spill og se hvordan det oppleves? Er det i det hele tatt mulig å spille FPS over LTE?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spennende. Denne vil nok bli vurdert opp mot bredbåndsløsningene som digital-tv leverandørene leverer. Jeg for min del bruker Get M, hastighet på 30 MB ned, 479,-kr/måneden.

Hvis jeg får raskere nett for 21,-kr mer per måned, må jo det vurderes. (I tillegg til at man kan ha den med flere steder)

 

Har et spørsmål: Bruker den Micro-sim eller vanlig sim-kort?

Hei!

 

Den tar vanlige SIM-kort (stor type).

 

Ellers er jeg redd du ikke kommer langt for 21 kroner per måned.

Lenke til kommentar

Dere sier ingenting om hvordan nettet oppleves sammenlignet med en tradisjonell kobber/fiber-linje? Jeg vil tro at denne yter milevis unna min 70/10-linje fra Canal Digital fordi forsinkelsene i mobilnettet er mye høyere. Er det mye ventetid på lasting av websider f.eks.? Hva med å prøve å spille forskjellige populære spill og se hvordan det oppleves? Er det i det hele tatt mulig å spille FPS over LTE?

 

En av fordelene ved LTE over "eldre" teknologier er vesentlig lavere latency.

 

Jeg byttet fra ADSL hos Telenor over til denne og opplevere i snitt en halvering av latency mot nett. Dette vil nok være noe avhengig av samlet press på mobilsenderen jeg får dekning fra, men slik var det også med DSLAMen jeg hang på tidligere. Enkelte kvelder var det bare så vidt jeg hadde nett i det hele tatt.

 

Som Amobil påpeker i testen så er ikke routeren 100 % stabil. I løpet av den måneden+ jeg har hatt den har jeg opplevd at den har restartet og at den har mistet nett noen ganger. I tillegg var jeg uten 4G i en liten uke, da noe hos NetCom tydeligvis hadde gått i frø. Dette tok det gjentatte telefoner til kundeservice før de fant ut av.

 

Det positive i så måte er at man da hadde HSDPA som backup og kunne tvinge routeren over på dette.

 

Alt i alt vil jeg gi løsningen 4 på terningen. Oppgraderer til en 5 hvis de klarer å få det stabilt. 6 kommer kun hvis de fjerner kvoten, da 100 GB er alt, alt for lite. Vi er tre aktive brukere i huset og uten torrenting og annet tøysebruk passerte vi lett 100 GB første måned. (Oppgraderte tre maskiner til OS X 10.8, oppdaterete XCode, mye streaming med WiMP / Spotify, en god del lasting av bilder til /fra Picasa / iCloud, oppgradering av iOS-enheter og Android-enheter etc. i tillegg til vanlig jobbruk.)

 

Men alt i alt en fin oppgradering fra ADSL, ikke så mye en reell konkurrent til fiber der man kan få dette.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Kjedelig at dere ikke har fått med dere at mobilt bredbånd fra netcom ikke støtter port forwarding på noen som helst måte....

 

Dette gjør at denne aldri kan erstatte vanlig bredbånd for mange av oss.

 

Det er jo hårreisende kleint. Hvorfor skal Netcom bry seg om hva man slipper inn av trafikk?

Lenke til kommentar

Kjedelig at dere ikke har fått med dere at mobilt bredbånd fra netcom ikke støtter port forwarding på noen som helst måte....Dette gjør at denne aldri kan erstatte vanlig bredbånd for mange av oss.

 

Det er jo bare å endre APN fra "internet.netcom.no" til vpn.netcom.no om du ønsker en ekstern ip som er åpen for alt =)

Lenke til kommentar

Det er en lokal spreder av 4G på Hove -Tromøya men er ikke sikker på dekningen her ca 400 meter unna får naboen ca 10 mb men jeg har en fjelltopp mellom så det drar vel ned litt tenker jeg.

Har pr dags dato max under 1 mb linje med kobber fra Tele nor.da jeg ligger ca 3700meter fra slamboxsen dems.

lurer på om det er en enkel måte å teste ut dekningen av 4G nette her uten å kjøpe utstyr.

Jeg har blitt villedet tidligere av påstålige konsulenter som tror blindt på et generelt deknings kart av signalstyrke som ikke hvar tilstede ved montasje her nede på Sørlandet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...