Gå til innhold

Slik blir du spillutvikler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke han hadde noe spesiellt stort hode.

 

Tror inntrykket du sitter med har mer med kameravinkel og kort hårsveis som gir en enormt stor panne. Husk at øynene sitter omtrent på midten av skallen til de fleste av oss. Sånn sett er proporsjonene til skallen hans helt normal vil jeg si.

 

cropped.788x478!.jpeg

Lenke til kommentar

Man har jo også community managere, project managere, regissører, planleggere og mye mer bak eller forran. Artikkelen viser mest til det tekniske apsektet bak spillutvikling.

 

Det er jo de som lager et spill på papiret, men ikke kan programmering og er dårlig til å tegne. Men de også er en stor del av et spill. Enkelte selskap har interne beta testere så sikkert må være et artig område det også. Men de kan som oftest programmering, så de kan bistå i å fikse bugs på stedet.

Lenke til kommentar

Man har jo også community managere, project managere, regissører, planleggere og mye mer bak eller forran. Artikkelen viser mest til det tekniske apsektet bak spillutvikling.

 

Det er jo de som lager et spill på papiret, men ikke kan programmering og er dårlig til å tegne. Men de også er en stor del av et spill. Enkelte selskap har interne beta testere så sikkert må være et artig område det også. Men de kan som oftest programmering, så de kan bistå i å fikse bugs på stedet.

 

De vil nok aldri bli ansatt om de ikke kan programmere og delta. Selvsagt kan du få deg en papirjobb hos Funcom, men det er ikke mer eksotisk enn papirjobber hos alle andre selskaper.

Lenke til kommentar

Jada, her skal vi ta en mastergrad i data for å lage spill for disse talentløse amøbene. Den eneste grunnen til at de får ny-utdannede er at de blir sett på som "de eneste" store, og det ultimate målet. Ikke vet jeg hvorfor. Jeg har hørt mye fra ansatte, kanskje tidligere ansatte, at det er veldig dårlige vilkår, dårlig lønn og ubetalt overtid. Jeg håper de virkelige smarte designerene og utviklerene emigrerer slik at funcom kan implodere, slik det skulle gjort for veldig lenge siden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

De som er opptatt av pengene bør drive med noe annet.

Funcom har et elendig rykte når det gjelder ansettelsesforhold som vel er det folk peker på her.

Ok, det blir noe annet, ryddige ansettelsesforhold bør de absolutt ha.

De som er opptatt av pengene bør drive med noe annet.

Really? Hvorfor det? Forklar. Hvorfor skal folk som tar Bachelor og atpåtil Master, brukt masse penger og tid på det, ikke skal få lov til å tjene bra når de jobber med det?

Dersom penger er målet tror jeg man bør satse på en annen karriere fra starten av.

 

Jeg vil tro de dyktigste utviklere/designere etc. gir katta i økonomien så lenge den ikke blir plagsomt dårlig. Forlanger du en haug med penger samtidig som de beste i faget jobber for smuler ligger du ikke spesielt godt an.

 

Dessuten trenger en ikke stort med penger når det ikke er noe å bruke dem på. Din eneste interesse er jo det du gjør på jobben uansett, så du er der 24/7, lønn eller ei. Det som driver de genuint interesserte er noe av den samme skapertrangen som du ser hos kunstnere, et yrke som vel ikke er kjent for å være spesielt lønnsomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...