Gå til innhold

Står du fortsatt i taxi-kø?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Appene kan bety at faste kunder plutselig velger andre taxiselskaper,

Det virker selvsagt begge veier. Faste kunder i konkurrentens selskap kan finne på å velge hans selskap i stedet for. I sum går dette i null. Folk tar ikke færre taxiturer fordi de i større grad bytter mellom selskapene.

 

Selv om summen går i null så vil dette favorisere noen og disfavorisere andre. Rettere sagt vil det gå i disfavør av de som gir dårlig service, dårlige priser og i favør av de med god service og gode priser. Når han frykter at det vil gå ut over hans selskap så tenker jeg mitt om hva han synes om eget servicenivå og prisnivå.

Lenke til kommentar
Er det stort trykk på en lørdag klokka tre og alle skal ha taxi, kan folk bli stående og trykke på mobilen flere ganger for å bestille.

Det burde ikke være vanskelig å legge inn en funksjon der du kun kan bestille en gang.

 

Uansett. Hvorfor velge å gå imot markedet? Se heller mot smarte løsninger.

Lenke til kommentar
Appene kan bety at faste kunder plutselig velger andre taxiselskaper,
Det virker selvsagt begge veier. Faste kunder i konkurrentens selskap kan finne på å velge hans selskap i stedet for. I sum går dette i null. Folk tar ikke færre taxiturer fordi de i større grad bytter mellom selskapene.Selv om summen går i null så vil dette favorisere noen og disfavorisere andre. Rettere sagt vil det gå i disfavør av de som gir dårlig service, dårlige priser og i favør av de med god service og gode priser. Når han frykter at det vil gå ut over hans selskap så tenker jeg mitt om hva han synes om eget servicenivå og prisnivå.

 

Nå har ikke jeg satt meg helt inn i alle detaljene i Appen, men det virker som at man her bestiller taxi uavhengig av selskap. Det vil jo dermed være en fordel for de som ikke prioriterer service og pris ettersom man ikke vet hvem som kommer..

 

Lenke til kommentar
Appene kan bety at faste kunder plutselig velger andre taxiselskaper,
Det virker selvsagt begge veier. Faste kunder i konkurrentens selskap kan finne på å velge hans selskap i stedet for. I sum går dette i null. Folk tar ikke færre taxiturer fordi de i større grad bytter mellom selskapene.Selv om summen går i null så vil dette favorisere noen og disfavorisere andre. Rettere sagt vil det gå i disfavør av de som gir dårlig service, dårlige priser og i favør av de med god service og gode priser. Når han frykter at det vil gå ut over hans selskap så tenker jeg mitt om hva han synes om eget servicenivå og prisnivå.

 

Nå har ikke jeg satt meg helt inn i alle detaljene i Appen, men det virker som at man her bestiller taxi uavhengig av selskap. Det vil jo dermed være en fordel for de som ikke prioriterer service og pris ettersom man ikke vet hvem som kommer..

 

Med TaxiStation kan man selv velge blant selskapene, man velge selskapet som først kan stille med bil, har best tilbakemeldinger eller ut ifra egne preferanser.

Blant annet gir dette mulighet for å velge Nedre Romerike for å få rimelig returtur til Romerike fra Oslo.

 

TaxiStation gir også merverditjenester som sporing av bil, kommunisere direkte med sjåfør og kvitteringene på nett.

 

App og EDB er nok fremtiden, også for taxibestilling.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...