Gå til innhold

Google Search kan gi Siri hodebry


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg kan se så bryter ikke den oppdaterte Google appen med noen av Apple sine retningslinjer for AppStore, så ser ikke hvorfor den ikke skal bli godkjent.

 

Tør nesten(!) å vedde en tier på at den ikke blir godkjent fordi, 1; det er Google, 2; fordi den konkurrerer mot "Siri", 3; Apple tror de har gyldig patent på funksjonen (søk i database med stemme, noe mange GPSer har brukt en stund(?))

Lenke til kommentar

Tør nesten(!) å vedde en tier på at den ikke blir godkjent fordi, 1; det er Google, 2; fordi den konkurrerer mot "Siri",

1. Spiller ingen rolle om det er Google. At man får Google sine tjenester via AppStore er selvsagt noe Apple også tjener penger på. Andre Google tjenester som for eksempel Chrome og Google Earth er allere i AppStore.

2. Ja, det stemmer, det bryter heller ingen regler. Tjenester som Netflix, Hulu, Amazon Video konkurerer mot iTunes, og finnes også i AppStore.

 

Jeg vedder gjerne en tier... ;)

Lenke til kommentar

Google Voice ble jo først godkjent, for å så bli kastet ut av AppStore fordi Apple menten den konkurerte med egene tjenester, og så ble den godkjent igjen..... Om det bryter med retningslinjer eller ikke spiller egentlig ingen rolle, men kun om Apple ønsker appen eller ikke, da de også blokerer apps som ikke bryter noen retningslinjer.

Endret av Donnybrook
Lenke til kommentar

Google Voice ble jo først godkjent, for å så bli kastet ut av AppStore fordi Apple menten den konkurerte med egene tjenester, og så ble den godkjent igjen..... Om det bryter med retningslinjer eller ikke spiller egentlig ingen rolle, men kun om Apple ønsker appen eller ikke, da de trenger ikke godkjenne apps heller selv om de ikke bryter noen av retningslinjene.

Den ble kastet ut fordi første versjon av Google Voice ikke brukte API'ene som skal brukes av utviklere. De koblet seg inn i OS'et for å ta over funksjon fra den innebygde "Phone" appen, det bryter Apple sine retningslinjer, Google gjorde også hacks for at appen skulle kjøre i bakgrunnen (dette var før iOS gav 3. part apps støtte for å kjøre i bakgrunnen).

Den versjonen av Google Voice som er ute nå (kun i amerikansk AppStore) oppfører seg som andre VoIP apps som for eksempel Skype.

Lenke til kommentar
Tør nesten(!) å vedde en tier på at den ikke blir godkjent fordi, 1; det er Google, 2; fordi den konkurrerer mot "Siri",
1. Spiller ingen rolle om det er Google. At man får Google sine tjenester via AppStore er selvsagt noe Apple også tjener penger på. Andre Google tjenester som for eksempel Chrome og Google Earth er allere i AppStore.2. Ja, det stemmer, det bryter heller ingen regler. Tjenester som Netflix, Hulu, Amazon Video konkurerer mot iTunes, og finnes også i AppStore.Jeg vedder gjerne en tier... ;)

 

Det gjør heller ikke YouTube? Vel, nå vet jeg ikke om iOS-varianten av YouTube er utviklet av Google eller Apple, hvor om sistnevnte er utvikler, så vil de bare kutte ut det som da blir deres egen applikasjon. Vel, for meg virker det som Apple ønsker å kutte alle bånd til Google i disse dager. Men-men! For all del, jeg kan ta feil! Ergo vedder jeg kun nesten. :p

Lenke til kommentar

Det gjør heller ikke YouTube? Vel, nå vet jeg ikke om iOS-varianten av YouTube er utviklet av Google eller Apple, hvor om sistnevnte er utvikler, så vil de bare kutte ut det som da blir deres egen applikasjon. Vel, for meg virker det som Apple ønsker å kutte alle bånd til Google i disse dager. Men-men! For all del, jeg kan ta feil! Ergo vedder jeg kun nesten. :p

De sa at lisensen til å distribuere YouTube innebygd i iOS hadde gått ut, hvem som har skrevet appen som var innebygd i iOS vet jeg ikke.

 

Google var jo også ganske kjapt ute og sa at de kom til å komme med en YouTube app i AppStore, samme sa de også når Apple annonserte at Google Maps ikke lenger skulle integreres i OS'et.

 

Litt sært at nye google search kommer til iphone før android. Sett bortifra Google nexus som får 4.1

Hvorfor det? Brukerbasen til iOS er tross alt ganske stor, og Google tjener penger på at folk bruker tjenestene sine.

Mulig at nye Google Search krever funksjoner som kun er tilgjengelig i Android 4.1?

Lenke til kommentar

 

-Det gjør Google now helt sikkert ikke! Er jo rart at de prioriterer IOS foran deres eget OS. Fryyyyktelig mange Android brukere kommer antakeligvis aldri til å få muligheten til å oppdatere til Jelly Bean...

 

Synes Google bør sette mere krav til til produsentene, der de krever mindre tukling av OS'et og gir dem en minstetid på å rulle ut nye oppdateringer! Slik jeg ser det har både Google, produsentene og ikke minst forbrukerne alt å tjene på dette.

De aller fleste moderne telefoner som selges i dag kan fint oppgraderes til ICS og sikkert også Jelly Bean, hw messig.

 

Til syvende å sist taper Google/Android omdømme pga. manglende support. Produsentene bryr seg bare om toppmodellene og etter et år eller maks to så er det over :-\

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...