Gå til innhold

27-tommer fra Dell rett rundt hjørnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og jeg som nettopp hentet min nye Dell 27"Jaja, håper den blir dårligere enn dagens, ellers angrer jeg på kjøpet =P

 

Såvidt jeg vet kjører dagens 27" Ultrasharp et H-IPS-panel. Er det riktig? Isåfall tror jeg nok den nye versjonen vil ta ibruk et billigere E-IPS-panel som er greit nok for en god del bruk, men ikke fullt så bra som H-IPS (H-IPS, ifølge diverse sider på Internett, skal ha bedre aperture, hva nå det betyr. ^^). Blir litt det samme som 24" Ultrasharp vs 23" Ultrasharp der førstnevnte har 16:10-format og H-IPS-panel, mens 23"-versjonen har et rimeligere E-IPS-panel og et 16:9-format og derfor er mer rettet mot den jamse forbruker.

 

Det er lite som tilsier at den nye skjermen skal få de samme kvalitetskomponentene og de samme tilkoblingene som den gode gamle 27"-eren, så tror nok kjøpet ditt er trygt i så måte.

Lenke til kommentar

Om prisen synker en god del, så vil kjøpet fremstå som meget godt!

Men, i mine øyne er det verdt å betale den lille summen ekstra for u2410 vs u2412 som kanskje blir en riktig sammenligning for disse to 27tommerne.

 

Har aldri skjønt greia med å kjøpe billige skjermer, når folk gladelig punger ut tusenvis av kroner på gromme skjermkort, ram osv. Sitter man å glaner inn i RAM'en mangfoldige timer hver eneste dag, så og si hele året? År etter år. Hardware blir fort gammeldags. IPS teknologien har vært den beste skjermteknologien i mange mange år, og kommer antakeligvis til å holde mange år fremover også. En god kvalitetsskjerm bare varer og varer...

 

-Tror rett og slett folk er uvitende om hva som faktisk betyr noe, og hva de går glipp av. Jaja, their loss :)

Endret av Menkromsen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om prisen synker en god del, så vil kjøpet fremstå som meget godt!

Men, i mine øyne er det verdt å betale den lille summen ekstra for u2410 vs u2412 som kanskje blir en riktig sammenligning for disse to 27tommerne.

 

Har aldri skjønt greia med å kjøpe billige skjermer, når folk gladelig punger ut tusenvis av kroner på gromme skjermkort, ram osv. Sitter man å glaner inn i RAM'en mangfoldige timer hver eneste dag, så og si hele året? År etter år. Hardware blir fort gammeldags. IPS teknologien har vært den beste skjermteknologien i mange mange år, og kommer antakeligvis til å holde mange år fremover også. En god kvalitetsskjerm bare varer og varer...

 

-Tror rett og slett folk er uvitende om hva som faktisk betyr noe, og hva de går glipp av. Jaja, their loss :)

 

Så du mener det er verd å game på 30 fps bare skjermen er bra nok?

Lenke til kommentar

Han lurer på hvorfor folk sparer inn på skjermen, som tross alt, hvis du kjøper en god en, er det som varer lengst i en PC.

 

Selv la jeg mye i 3 ting da jeg kjøpte, Skjerm, PSU og kabinett. Fordi jeg vet jeg kan ta de delene med meg gjennom flere oppgraderinger av "innmaten".

 

Selvsagt er det ikke verd å game i 30 fps, men jeg er med på tanken om å kjøpe godt skjerm når man først kjøper. så slipper man stegvise oppgraderinger som fort blir dyrere sammenlagt enn den "dyre" skjermen man kjøper først som sist.

 

Såklart, om man ikke har nok penger til at det akkurat strekker til ett stramt budsjett...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Finnes det IPS (eller PVA)-skjermer i 120Hz?
Jeg har hørt om en IPS 120hz skjerm men husker selv ikke navnet på den, men tror noen her på forumet vet hva den heter.

 

Det er ikke 120 Hz paneler men overklokking av koreanske skjermer enten ved å bytte PCB eller kjøpe en skjerm med modifisert PCB.

Lenke til kommentar

Han lurer på hvorfor folk sparer inn på skjermen, som tross alt, hvis du kjøper en god en, er det som varer lengst i en PC.

 

Selv la jeg mye i 3 ting da jeg kjøpte, Skjerm, PSU og kabinett. Fordi jeg vet jeg kan ta de delene med meg gjennom flere oppgraderinger av "innmaten".

 

Selvsagt er det ikke verd å game i 30 fps, men jeg er med på tanken om å kjøpe godt skjerm når man først kjøper. så slipper man stegvise oppgraderinger som fort blir dyrere sammenlagt enn den "dyre" skjermen man kjøper først som sist.

 

Såklart, om man ikke har nok penger til at det akkurat strekker til ett stramt budsjett...

 

24" 2ms g2g TN og 23" E-IPS koster 1500 kr og dekker de fleste behov. Man må ut med 2-3k for 120 Hz TN til gaming osv. Det finnes profesjonelle skjermer til 15k og oppover som er gode til produktivitets-oppgaver men til spilling og allroundbruk eksisterer det ikke noen gode skjermer mellom 3 og 30k og det har derfor lite eller ingen ting for seg å legge mer penger i skjerm inntil det kommer noe å kjøpe. De kan jo selvsagt bruke mer penger på en større skjerm, men 23-24" dekker synsfeltet ved 50-70 cm sitteavstand. Høyere oppløsning gir mer plass på skjermen men de som trenger dette går som regel for produktivitets-skjermer i en langt høyere prisklasse.

 

Det er kun i teorien at skjerm, PSU og kabinett varer lenger. Selv om en PSU varer i 10 år frister det å bytte den ut et par år frem i tid når Seasonic lanserer neste serie. Man må jo ikke bytte, men da må man inngå kompromiss. Det kan også tenkes at man har et helt annereledes bruksmønster noen år frem i tid selv om det var helt utenkelig da man kjøpte utstyret.

 

Forhåpentligvis kommer det OLED-skjermer i løpet av 2013 og 2014 som med god margin utklasser de fleste skjermer som er i salg per i dag. Å bruke mer enn nødvendig penger på skjerm akkurat nå er ikke noen langsiktig investering og bør kun gjøres om man ikke har noe annet valg, feks i profesjonell sammenheng.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det IPS (eller PVA)-skjermer i 120Hz?

 

LG kommer med en som heter DM92. Er 27", og har 1mm rammekant på sidene (Mulig mer ramme under glasset dessverre), i forhold til denne som har "10" cm. Er utrolig irritert på at de ikke tenker på dette med flerskjermsoppsett. Dem skal også ha passiv 3D, slik som LG TVer, og de fleste kino saler (Real D)

 

Har akuratt hørt med LG Norge, men de viste ikke når skjermen kom på markedet enda. Fra saker tidligere i år så skulle den vært her.

 

Det er denne skjermen jeg sitter å venter på for å oppgradere.

 

 

http://forums.ncix.com/forums/topic.php?id=2451467

 

http://www.overclock...-3d-ips-monitor

 

EDIT: Akuratt lest igjennom tråden jeg linke til over. Og det er bare lureri.selve rammen er 1-1,2mm, men totalt 10mm som ikke er bilde når den er på. DM92 er Monitor med TV tuner, mens selve monitor versjonen som har sorte rammer, ligger på LG Norge sine sider, i 23 og 27" versjoner. Det er en youtube unpacking video, hvor han som kjøpte den klagde og returnerte den pga feil reklame av LG. Han sier de han kjøpte den i fra fjernet skjermen i fra sidene sine med en gang. Bra gjort av butikken hvis det er sant. (Videoen er det linket til på side 6 eller 7 i den tråden)

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...