Gå til innhold

Apple fjerner YouTube


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes dette er bra. Har aldri sett hvorfor det skulle være en egen YouTube app.

 

I dette tilfellet så har også Google sagt at de kommer med en oppdatert app i AppStore, det er jo win-win. Vi som ikke bruker appen trenger ikke ha den installert, og Google kan lett oppdatere appen uten å vente på Apple. Da er det lettere å ha en identisk app på iOS og Android slik de allerede har med Google Earth.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enige med flere her inne angående de stadige sensasjons overskriftene. Kan artikkelforfatter eller redaksjonen komme med synspunkter?

 

Slik jeg forstår det så har lisensen mellom apple og google gått ut. Apple velger å ikke fornye, siden youtube funger via browsern. Og google lanserer en ny og bedre app.

Endret av UrgeLoL
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert det var Apple som valgte å fjerne Youtube-appen, det kunne like gjerne vært Google sitt valg. De viser tross alt ikke reklame i den.

 

http://daringfireball.net/linked/2012/08/07/youtube-ios

 

http://www.macrumors.com/2012/08/06/ios-6-beta-4-removes-dedicated-youtube-app/

Nei apple fjernet den siden lisensen gikk ut. Youtube/google jobber med apple for å kunne tilby en god løsning gjennom en app du får i appstore.

Lenke til kommentar

Joda, lisensen gikk ut, men hvorfor?

Var det Apples valg, eller Googles? Personlig tror jeg det første da de to firmaene ikke akkurat er perlevenner for tiden.

 

Uansett slipper man sannsynligvis å bli kastet ut av nettleseren hver gang man skal se et Youtube-klipp :)

Lenke til kommentar

Joda, lisensen gikk ut, men hvorfor?

Var det Apples valg, eller Googles? Personlig tror jeg det første da de to firmaene ikke akkurat er perlevenner for tiden.

 

Uansett slipper man sannsynligvis å bli kastet ut av nettleseren hver gang man skal se et Youtube-klipp :)

Hvorfor? Fordi lisenser som regel har en varighet når de inngåes. Apple ser ikke behovet for å inngå en ny avtale med apple, da youtube fungerer med html5, i tillegg til at google og apple samarbeider for å gi oss en bedre youtube app via appstore.

Lenke til kommentar

Google tjente ikke stort annet enn lisenspengene på å ha dagens Youtube-app i iOS, så det er godt mulig de øyner et større potensiale i en egen Youtube-app de selv kan oppdatere og pushe reklame i.

Apple vil ha appen ut av selve iOS, og Google vil pushe reklame, evt. samle inn litt personlige data begge parter tjener nok på det, og i tillegg vil antagelig brukeren få en bedre tjeneste :)

Lenke til kommentar

Det finnes ett mobil OS hvor du kan fjerne hva du vil..

/rant

 

Det er helt riktig det. Bare så synd at det OSet fungerer best i "reboot" modus", dvs. det øyeblikket hvor skjermen er sort eller grå fordi hardwaren starter på nytt. Det er jo kun i det øyeblikket telefonen din starter på nytt du kan si at du ikke har noen problemer... /rant

Endret av Stool Sample
Lenke til kommentar
Bra at det appen er tilgjengelig for de som ønsker å laste den ned. Skulle ønske "aksjeappen" også ble fjernet...
Enig, kunne også tatt bort Vær-appen med det samme...

 

Nå har jeg aldri brukt en iphone, men er det ikke bare å fjerne appen hvis du ikke vil ha den?

Lenke til kommentar
Bra at det appen er tilgjengelig for de som ønsker å laste den ned. Skulle ønske "aksjeappen" også ble fjernet...
Enig, kunne også tatt bort Vær-appen med det samme...

 

Nå har jeg aldri brukt en iphone, men er det ikke bare å fjerne appen hvis du ikke vil ha den?

Nei, akkurat som på mange/de fleste android telefoner, så kan ikke stock apps fjernes uten root/jailbreak. Lenge siden jeg hadde android så rett meg om det er helt feil.

Lenke til kommentar

Bra at det appen er tilgjengelig for de som ønsker å laste den ned. Skulle ønske "aksjeappen" også ble fjernet...

Enig, kunne også tatt bort Vær-appen med det samme...

 

Dette er faktisk 1 av 3 grunner til at jeg Jailbreaker iphone. Klarer ikke å ha fult av ikoner jeg aldri bruker på skjermen.. ROT..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...