Gå til innhold

Test: ACS T1 Live!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Vi har ikke testet ørepropper i denne prisklassen tidligere". Likevel setter dere "Anbefales" stempel på det.

 

Tja, det er vel mulig å bedømme lyden ut fra andre lytte-erfaringer enn ørepropper i samme prisklasse?

Selvsagt er det mulig "å bedømme lyden utifra andre lytte erfaringer". Det er ikke poenget.

Lyden osv er sikkert fin-fin den, men hvis en vet nada om hva konkurrentene stiller med i samme prisklasse kan man ikke "anbefale" produktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, det er vel mulig å bedømme lyden ut fra andre lytte-erfaringer enn ørepropper i samme prisklasse?

 

Man bruker uansett ikke hw.no som audiofil-referanse, eller lydprodukter i det hele tatt.

 

Positive og negative sider er som oftest god/dårlig lyd, dyre/billige, god/dårlig bass/mellomtone/diskant, trekker (ikke) til seg støv. Altså, helt trivielle ting uten substans.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke helt at noe slikt kan koste 6900kr. Jada, det er sikkert det beste av det beste av komponenter, og støpeprosessen koster sikkert litt tid og penger - men på 24gram så er denne dingsen bokstavelig talt verdt sin vekt i gull. Det virker litt ekstremt...

 

Jeg mistenker at det er ikke direkte kostnadene av produksjon som faktisk koster så mye som dette men heller at dette er et produkt i et sjikt som kan ta seg ekstra betalt bare pga. markedet er såpass lite.

 

-Stigma

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke helt at noe slikt kan koste 6900kr. Jada, det er sikkert det beste av det beste av komponenter, og støpeprosessen koster sikkert litt tid og penger - men på 24gram så er denne dingsen bokstavelig talt verdt sin vekt i gull. Det virker litt ekstremt...Jeg mistenker at det er ikke direkte kostnadene av produksjon som faktisk koster så mye som dette men heller at dette er et produkt i et sjikt som kan ta seg ekstra betalt bare pga. markedet er såpass lite.-Stigma

 

24g gull koster for øyeblikket ganske nøyaktig 7383kr. Så ja, praktisk talt sin vekt i gull. : p

 

Personlig er jeg ikke audiofil nok til å bry meg om slikt som dette, samtidig som jeg blir små irritert over at det engang finnes, rett og slett fordi det er på kanten til latterlig.

 

 

Tro om frikortet mitt dekker denne slags terapi. : D

Endret av lolvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel ikke et kjempemarked. Endel av kostnaden her er vel også at dersom det oppstår feil på slikt utstyr er det vel relativt handlekraftige og meget kravstore kunder (les audiofile profesjonelle musikere med penger) som kommer og klager. Derfor må kvaliteten være av ypperste klasse.

 

Skulle gjerne hatt noe i denne kvalitetsklassen når jeg trener, men akkurat nå bruker jeg et par iSport fra Monster og de gjør jobben utmerket. over 7 måneder nå med relativt hard behandling og ingen problemer.

Lenke til kommentar

"Disse er ren terapi for ørene dine"Heller mer ren terapi for lommeboka di :pBlir også feil å sammeligne disse mot di billigere og.Holder meg til Logitech eller Koss når det kommer til lyd.

 

Har vanskelig for å tro at du har forsøkt propper i høy klasse hvis du mener Koss leverer god lyd. Koss' "The Plug" er til dags dato det verste jeg noen gang har stappet i ørene.

 

Jeg har forsøkt litt forskjellige propper med brukbar lyd og har for tiden noen Westone4-propper som jeg er svært fornøyd med. Det kan virke som galskap å bruke så mye penger på slike propper, men noen av oss går med musikk i ørene et par timer om dagen. Plutselig blir det nærmest et spørsmål om livskvalitet :).

 

Jeg må nok teste et par tilpassede propper snart, men om de kommer fra ACS, er jeg ikke så sikker på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har vanskelig for å tro at du har forsøkt propper i høy klasse hvis du mener Koss leverer god lyd. Koss' "The Plug" er til dags dato det verste jeg noen gang har stappet i ørene.

 

Jeg har forsøkt litt forskjellige propper med brukbar lyd og har for tiden noen Westone4-propper som jeg er svært fornøyd med. Det kan virke som galskap å bruke så mye penger på slike propper, men noen av oss går med musikk i ørene et par timer om dagen. Plutselig blir det nærmest et spørsmål om livskvalitet :).

 

 

Enig. Har selv gått rundt med propper fra 200 til 700 kr og trodd det var himmelen. Så tok jeg skrittet og kjøpe noen Weststone 3 propper...aiaiai. Det er nesten ufattelig at det går an.

 

Jeg greide jo seff å knekke den ene øreproppen ved et uhell. "oj...2500 kr i dass" tenkte jeg. Hva skjedde? Sendte inn og fikk et nytt par i retur 2 uker senere.

 

Kvalitet koster, men det er faktisk som oftest verdt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke helt at noe slikt kan koste 6900kr. Jada, det er sikkert det beste av det beste av komponenter, og støpeprosessen koster sikkert litt tid og penger - men på 24gram så er denne dingsen bokstavelig talt verdt sin vekt i gull. Det virker litt ekstremt...Jeg mistenker at det er ikke direkte kostnadene av produksjon som faktisk koster så mye som dette men heller at dette er et produkt i et sjikt som kan ta seg ekstra betalt bare pga. markedet er såpass lite.-Stigma

 

Se heller på det omvendt: Det er utrolig hvor billige nesten alle andre varer er fordi de er masseproduserte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Når alt kommer til alt er det lydkvaliteten som veier tyngst, spesielt når du legger nesten syv tusen kroner på bordet for et par ørepropper.

... nå finnes vel bedre utstyr mht. lydkvalitet til en lavere pris.

Dette er imidlertid sært og gir antagelig "bragging rights". Lydmessig er det litt "oljefylte høytaler kabler" -mystikk over det hele, bedret passform gir ikke bedre lyd i seg selv.

 

Passform tilpasset er mest nyttig for folk som må bruke øreplugger mye (8-16 timer om dagen) og har problemer med å få standard greier til å passe bra til ørene sine.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

... nå finnes vel bedre utstyr mht. lydkvalitet til en lavere pris.

 

Dette er imidlertid sært og gir antagelig "bragging rights". Lydmessig er det litt "oljefylte høytaler kabler" -mystikk over det hele, bedret passform gir ikke bedre lyd i seg selv.

 

Passform tilpasset er mest nyttig for folk som må bruke øreplugger mye (8-16 timer om dagen) og har problemer med å få standard greier til å passe bra til ørene sine.

 

Kom gjerne med noen eksempler på relevant utstyr som har bedre lydkvalitet ettersom mine Heir 8.A stort sett sidestilles med en av de mest anerkjente hodetelefonene som er å oppdrive, Audeze LCD-2 (og vel så det), av internasjonale kritikere.*

 

Bragging rights? Har du noen gang prøvd denne type produkt? Under forutsetning av at du er opptatt av lyd, hjemme og/eller "on the go", så kan jeg love deg at du vil få et litt annet syn på musikk og lyd (lydkvalitet og lydsignatur) etter noen timer med disse i ørene. Du vil for eksempel aldri mer kunne gå tilbake til standard øreplugger.

 

I motsetning til store, klumpete hodetelefoner som veier 400g +, så er øremonitorer bortimot usynlige, veier ingenting, sitter som støpt, og gir like bra lyd som de beste hodetelefoner som er oppdrive, kanskje med unntak av Stax 009. Våger å påstå at ingen av de ørepropper som er å oppdrive på det internasjonale markedet i dag, heller ikke Shure 535, kan sammenlignes med formstøpte øremonitorer (toppmodellene).

 

Formstøpte øremonitorer passer til alle som er interessert i og/eller i dag gleder seg over musikk og lyd i en eller annen form. Noen ønsker å ta med seg Hi-Fi anlegget ut døren, mens andre bare vil at "proppene" skal sitte skikkelig mens de går tur eller trener.

 

Ulempen med slike monitorer er at du ALDRI kan gå tilbake til vanlige propper igjen. Svært ofte ender man opp med å oppgradere spilleren, forsterkeren, filkvalitet, kanskje til og med DAC-en, kabler, etc. etc. Man lærer også noe om utstyrets lydsignatur etter en stund og kjøper gjerne flere monitorer, forsterkere+++ fra andre produsenter for å finne "sin" lyd, så det kan bli en kostbart etter hvert...

 

Noen andre produsenter for de som er/ble interessert er:

 

Ultimate Ears

Jerry Harvey Audio

Heir Audio

Starkey Norway

Future Sonics

Aurisonics

Earsonics

Minerva

Kozee

Hidition

+++

 

 

P.s. Sånn for ordens skyld, jeg har aldri hørt den spesifikke monitoren som her ble anmeldt. Utstyret er (stort sett) heller ikke tilgjengelig for testing før kjøp, og for de som har det, så sier ekspertene at testmodellene avviker negativt sammenlignet med sluttproduktet du får...

 

* Det samme gjelder for JH16 og UE 18 Pro selv om lydsignaturene i disse sammenlignes med andre anerkjente hodetelefoner, som for eksempel Sennheiser HD800 (JH16).

Endret av Stool Sample
Lenke til kommentar

syntes dette høres litt drøyt ut - noen som vet hva som er innmaten i silikonstøpen, altså de elektroniske komponentene? Finnes det en tilsvarende ørepropp, men som ikke er formstøpt. I så fall så burde ikke denne formstøpte saken koste noe spesielt mer enn 500-700 kroner mer.

 

Det er ikke akkurat uvanlig med formstøpte plugger i forbindelse med andre produkter, og den store bonusen ligger jo i komfort! Noe som ikke er til å kimse av.

 

Men det er vel ikke akkurat noe vits dersom man kjører Ipod, med kleine Mp3 filer.

Lenke til kommentar

syntes dette høres litt drøyt ut - noen som vet hva som er innmaten i silikonstøpen, altså de elektroniske komponentene? Finnes det en tilsvarende ørepropp, men som ikke er formstøpt. I så fall så burde ikke denne formstøpte saken koste noe spesielt mer enn 500-700 kroner mer.

 

Det er ikke akkurat uvanlig med formstøpte plugger i forbindelse med andre produkter, og den store bonusen ligger jo i komfort! Noe som ikke er til å kimse av.

 

Men det er vel ikke akkurat noe vits dersom man kjører Ipod, med kleine Mp3 filer.

Du har et poeng med at vitsen med høykvalitet lydutstyr er begrenset om du bruker lav bitrate lossy lydfiler, men med 320kbps mp3 der musikken i filen er av god kvalitet er det fint mulig å høre forskjell fra de vanlige iPod ørepluggene, eller standard Koss PortaPro. Jeg vet ikke hvordan dette produktet er, men etter jeg gikk over til Sennheiser headset til PCen har jeg fått et litt annet syn på musikk og lyd (en prosess som startet når jeg kjøpte Creative X-fi Titanium lydkort og godt gamer headset for noen år siden). Jeg har f.eks. blitt mye mer irritert over "loudness war" og crappy bitrate filer enn jeg var før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...