Gå til innhold

10-tommers Note snart i salg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den første Samsung Galaxy Note ble presentert som en slags krysning mellom en mobil og et nettbrett, med en skjerm på 5,3 tommer. Den nye Galaxy Note 10.1 er definitivt nærmere et nettbrett enn en mobil, på grunn av den (nesten) doble skjermstørrelsen, men nye Note har telefonfunksjoner i tillegg.

Her skal det vel stå (nesten) firedoble. Setter man sammen 4 rammeløse skjermer med 5,3 tommer i 2x2 formasjon så dobler man diagonalen til 10,6 tommer. Siden sideforholdet (16:10) er det samme så vil 10,1-tommeren ha 3,63 ganger større areal enn 5,3-tommeren.

 

Men over til produktet. Som om ikke 5,3" fjøl opp til øret så dumt ut, så vil i hvert fall en 10,1-tommers "telefon" kreve handsfree for å se bra ut under en samtale. Med en litt avansert handsfree kunne man kanskje latt fjøla bli liggende i veska/sekken hele tiden både når man mottar samtale og skal ringe ut.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
en infrarød sensor som gjør at den fungerer som fjernkontroll

Har ikke til vane å påpeke fails, men, en sensor kan bare ta imot signaler, sensoren sitter i eks TVn...

 

Note; er bygget med/for pennen, for de som liker å skrive, kladde å bruke fjøla som en Notatblokk.

G Tab; er ordinært nettbrett.

 

Synes det er riktig at det er to forskjellige produkter/kjøpegrupper..

Men legg ved en penn i Tab og bundle med samme app-pakke, så er de ikke langt unna hverandre nei...

Lenke til kommentar

Uff. jeg som håpet på en galaxy note 2 som var 5,5". jaja da blir det s3 istede da. (har første gen tab 7 som telefon nå)

Galaxy note 2 er et annet produkt.

 

.

Men legg ved en penn i Tab og bundle med samme app-pakke, så er de ikke langt unna hverandre nei...

Det blir ikke det samme, da en trenger hardware-støtte for pennen. Det måtte i såfall blitt en vanlig kapasitiv penn som simulerer en finger. Galaxy note 10.1 er det en helt annen nøyaktighet på såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Uff. jeg som håpet på en galaxy note 2 som var 5,5". jaja da blir det s3 istede da. (har første gen tab 7 som telefon nå)

Har du egentlig noe behov for å bytte den ut? :p Exynos, 285ppi, eneste jeg kommer på at den "mangler" i farten er NFC. Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Uff. jeg som håpet på en galaxy note 2 som var 5,5". jaja da blir det s3 istede da. (har første gen tab 7 som telefon nå)

Galaxy note 2 er et annet produkt.

 

.

Men legg ved en penn i Tab og bundle med samme app-pakke, så er de ikke langt unna hverandre nei...

Det blir ikke det samme, da en trenger hardware-støtte for pennen. Det måtte i såfall blitt en vanlig kapasitiv penn som simulerer en finger. Galaxy note 10.1 er det en helt annen nøyaktighet på såvidt jeg vet.

 

Dette er vel etterkommeren til note?

Lenke til kommentar

Siden man kan ringe(?) med Galaxy Tab 2 produktene, så er vel forskjellen mellom Note 2 og Galaxy Tab 2 nesten visket ut.Note 2 er vel hakket kraftigere (prosessor og minne), men sånn ellers er de to produktene ganske like afaik. Burde kanskje være slått sammen til en og samme ting.

Du kan bare ringe med 7" utgaven av Galaxy Tab 2.

Hakket kraftigere er nok en underdrivelse. Tab 2 kjører Tegra 2 og Note 10.1 kjører samsung sin vesenlig kraftigere 4-kjernet prosessor.

Det er også lavere produksjonsteknikk på Note 10.1.

Videre er det slik at pennen til Note 10.1 ikke kan brukes på Tab 2.

Jeg tror dette har med maskinvare å gjøre (prøvde å google om jeg kunne bruke penn fra Note-mobilen på Tab 2 og the interweb påstod at det ikke var mulig).

 

Altså, jeg er ikke enig i din tanke om at Tab 2 og Note 10.1 er "samme" produkt. Ipad 1 og Ipad 3 er like mye samme produktet.

Tab 2 er i praksis egentlig nesten samme nettbrett som Tab, med unntak av at Tab 2 har minnekortleser og noen små revisjoner. Ellers er det samme prosessor.

 

Tab 2 ser lik ut som Note 10.1, men det er vel den nye designlinjen for å slippe unna å bli saksøkt av Apple, vil jeg tro.

 

Men legg ved en penn i Tab og bundle med samme app-pakke, så er de ikke langt unna hverandre nei...

Det er ikke mulig, så vidt jeg vet. (googlet om det før, om jeg kunne bruke note-penn på tab 2).

 

Ellers vil jeg bare si til folk: Det er bra at det er Note 10.1 og at det er Tab 2.

Tab 2 er enklere modell til vesenlig lavere pris! Man får Tab 2 WIFI til rundt 3000kr og 3g-modellen koster vel ca 700 mer. Note 10.1 er kraftigere, dyrere og har flere finesser.

Endret av Olavxxx
Lenke til kommentar

Hakket kraftigere er nok en underdrivelse. Tab 2 kjører Tegra 2 og Note 10.1 kjører samsung sin vesenlig kraftigere 4-kjernet prosessor.

I tillegg bør man for all del unngå Tegra 2 da videoavspilingsmulighetene er elendige. Glem å spille av noe standard H.264-materiale på en Tegra2-enhet.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...