Gå til innhold

Apple-gründer bekymret for nettskyen


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

En viktig ting å være klar over, i det minste ved Google Drive og Dropbox, er at de to tjenestene fungerer ved å speile innholdet av harddisken din. De filene du ønsker å ha i skyen må ligge i dedikerte mapper på PC'en din og til daglig er det disse mappene du forholder deg til, ved å lagre, slette og redigere filer der. GD og DB tar hele tiden kopi av det som ligger på disse mappene, og sender kopien opp i skyen, i første rekke som en sikkerhetskopi.

 

Hvis to eller flere PCer er knyttet til samme GD/DB-konto lastes filene ned fra skyen og over til de andre PC'ene, slik at du har det samme innholdet på alle PCene. På denne måten kan du jobbe med husholdningsbudsjettet både hjemme og på jobb, uten å flytte filer med minnepinner etc.

 

Skyen blir dermed i mindre grad en lagringsplass, men snarere en synkroniseringstejeneste og back-up for flere PCer.

 

Det er nesten irrelevant å snakke om eierskap. Filene mine ligger på min PC og dersom jeg ikke vil at Google eller Dropbox skal ha tilgang til dem, flytter jeg dem bare til en annen mappe på PCen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...