Gå til innhold

Billig nettbrett


Anbefalte innlegg

Hei, har komfirmasjon 2. september og kommer til å få en gave av mamma og pappa til ca 3000kr. Tenkte kanskje at et nettbrett er tingen fordi ipod touchen min er litt liten å se film på dessutten har den ikke kamera :/ Tenkte derfor å kjøpe et lite nettbrett.

 

Jeg vurderer kanskje Google Nexus 7 meen den har ikke kamera bak som er litt dealbreaker for meg...

 

Noen forslag til et nettbrett til maks 3000kr med

 

Kamera bak ( trenger ikke å være så utrolig bra)

Frontkamera

Ikke så stor skjerm

OK hardware. trenger ikke 4 core osv men gjerne sånn at spilling funker.

Skjerm som tåler litt lys

 

Hadde også vært greit om jeg kunne ringt/surfa/sendt sms men ikke om det blir mye dyrere da:)

 

Edit: GJør ikke noe om det er ett litt eldre nettbrett aka forrige generasjon.

 

Så folkens har dere forslag?

Endret av Gurre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv sett på galaxy tab 2 7" p3100/p3110(3g/wifi)

 

Valgte denne istede for nexus 7 da nexusen ikke har mulighet for minnekort.

Mens Galaxy taben støtter 64 gb minnekort :)

Har kommet fram til http://www.lefdal.com/product/data/nettbrett/GTP3100TSANEE/samsung-galaxy-tab-2-7-8gb-wifi-3g-sort eller versjonen uten 3g. Skal på lefdal imorgen og se på den. Noen som har erfaringer med disse brettene?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke synes at iPad blir for stor, kan du lete etter et bra tilbud på en iPad 2. Jeg har sett på noen av de billigere brettene, og synes de aller billigste har dårlig oppløsning, dårlig kontrast, blasse farger og er trege. Et godt eksempel her: http://www.idg.no/pc...ticle191571.ece

Syns Ipad har litt stor skjerm men det kan gå, dessutten prøver jeg å unngå apple produkter:)

Lenke til kommentar

Kjøpte en wi-fi versjon for et par uker siden. Har bare 32 gb kort så langt, men skal ha 64 gb når det kommer på lager. Veldig bra til musikk ofg film. Fungere bra ellers også. Fin størrelse, da jeg synes at 10 tommer blir for stort til reising. Fin å ha på flyet med filmer. Meget fornøyd så langt. Vurderte Asus også, men ikke minnekort. Det er et must.

Lenke til kommentar

Hvilke formater tar den? Er den tung å holde? Hvordan er batteritiden når du spill,er surfer på nett, film, musikk osv? Noe negativt med den foreløpig?

Den er filn å holde i 1 hånd. Innen musikk og film sluker den det meste. Har ikke noe stor erfaring med batteritiden ennå, men det virker som den holder en stund. Bruker den 2 - 3 timer om dagen og da er jeg på rundt 80 %. Litt avhenging av hva jeg bruker den til. Bruker bare enkle spill som angry bird. Leser mest aviser og nettsider. Den virker raskt på internett. Har vel ikke funnet noe negativt ennå. Synes den gir mye for pengene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte en wi-fi versjon for et par uker siden. Har bare 32 gb kort så langt, men skal ha 64 gb når det kommer på lager. Veldig bra til musikk ofg film. Fungere bra ellers også. Fin størrelse, da jeg synes at 10 tommer blir for stort til reising. Fin å ha på flyet med filmer. Meget fornøyd så langt. Vurderte Asus også, men ikke minnekort. Det er et must.

Erfaringer til nå? PROS/CONS er det noe å være obs på?

Tror du det blir å flashe CM9 for hastighetens skyld?

Takk for svar

Lenke til kommentar

Kjøpte en wi-fi versjon for et par uker siden. Har bare 32 gb kort så langt, men skal ha 64 gb når det kommer på lager. Veldig bra til musikk ofg film. Fungere bra ellers også. Fin størrelse, da jeg synes at 10 tommer blir for stort til reising. Fin å ha på flyet med filmer. Meget fornøyd så langt. Vurderte Asus også, men ikke minnekort. Det er et must.

Erfaringer til nå? PROS/CONS er det noe å være obs på?

Tror du det blir å flashe CM9 for hastighetens skyld?

Takk for svar

Det bare funker :) . Har ikke funnet noe negativt. Etter at jeg byttet router er den veldig rask på nettet. Bruker Firefox netteser. Har funnet et par apper som ikke funker på ICS ennå, men det er ikke noe problem. Lyden er bra og knallfin til filmer.

 

Edit: Når jeg kom hjem så jeg at versjon 4.04 var klar for installasjon. Den ble faktisk raskere og mer følsom. Det var nytt tastatur også. Må sjekke om andre ting er endret.

Endret av Arne M
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette blir litt på-siden-svar, men. Har prøvd det meste. Bruker tab/ iphone/ android.

 

Kamera på Tab tror jeg aldri jeg har brukt. Det er noe med størrelsen. Mer enn 16 gb minne? Hvorfor? Film tar plass, men det streames.

 

Kjøper Nexus 7. Maks 2 lapper når det kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...