Gå til innhold

Sony taper stort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd at de dumpet Stringer. Det var riktig valg til å begynne med å gjøre ham til CEO, i stedet for direktør for den amerikanske biten. Det var jo tross alt for å belønne at han sto på som verst og viste hvor skoen trykket når ting begynte å storme rundt årtusenskiftet. Den gang viste det seg at de ulike Sonyenhetene i ulike land overhodet ikke samarbeidet. Stringer påviste dette ved å gå det nye Walkmanprosjektet i sømmene når dette gikk i oppløsning; et prosjekt ment til å ta de beste hodene fra hele Sony og lage noe stort. Som vi alle vet, så skjedde det ikke, da japanerene og amerikanerene i Sony så godt som nektet å snakke sammen. Det endte med at apple dominerte musikkmarkedet med iPod i steden; og Stringer ble belønnet med CEOtittelen. At han nå må gå av synes jeg er synd. Hadde forventet mer av en av de få i sony som visste hva problemet med bedriften var.

Lenke til kommentar

Sonys produkter har gjennomsnittelig vært særdeles gode. Men det har ikke vært nok når kopibeskyttelse i software har ødelagt moroa. Stikkord som SonicStage og Atrac. Sånt har vært tragisk for Sony og forbrukerne. Men nå har jeg 2 mobiler i husstanden av Sony Ericsson som er veldig gode:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På TV fronten har vel de fleste problemer pga Samsung. De har skapt et helt eget marked med sitt unike design. Når det gjelder monitorer til PC og TV'er så kjøper jeg aldri noe annet enn Samsung.

 

Kutt ned på modeller og design noe kult, er det som gjelder. Når alle produsentene har samme spec så er det design som kan stå igjen som avgjørende faktor for om folk kjøper det og det merket.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg lurer på er om en "PS4"-lansering blir utsatt på grunn av dette, eller om den blir fremskyndet?

 

Det er nesten det eneste fra Sony som betyr noe, synes jeg. Om ikke konkurransen skulle bidra med at de MÅ slippe en "PS4" da. For om de ikke gjør det så blir det vel enda rødere tall kanskje?

Lenke til kommentar

Jeg for min del kommer sannsynligvis til å kjøpe et nex-6 kamera når det dukker opp. Sony har gjort det skarpt på fotofronten og all ære for de fantastiske kameraene deres.

 

Men andre ting er verre. Når jeg kjøper et PS3 spill tar det 49 timer å få det igang. Hvorfor forstår de ikke at en konsoll er lønnsom om brukeren, mot formodning, aldri betaler for et eneste spill. Skulle tro de visste at piratkopiering av playstation-spill var et like stort "problem" dengangen og at likevel gitt salget i hundre når spillene var mer åpne og uten "added value" og "limited edition" og whatnot. Hvis jeg ikke ser en enorm bedring på respekten til brukeren på PS4 så kan Sony se langt etter meg som kunde. Og til opplysning: Jeg har kun betalte PS3-spill.

Lenke til kommentar

På TV fronten har vel de fleste problemer pga Samsung. De har skapt et helt eget marked med sitt unike design. Når det gjelder monitorer til PC og TV'er så kjøper jeg aldri noe annet enn Samsung.

 

Kutt ned på modeller og design noe kult, er det som gjelder. Når alle produsentene har samme spec så er det design som kan stå igjen som avgjørende faktor for om folk kjøper det og det merket.

 

Er dette et seriøst innlegg? Samsung? Unikt? Samsung er vel noe av det minst unike som er. Det eneste som er unikt er noen få modeller med stygt design. Buer og blank plastikk er jo ganske klassisk måte å få noe billig til å se ikke fullt så billig ut, selv om det er en metode som ikke funker overhodet ...

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg fulgt med på Samsung i utviklingen. Men når de først lanserte disse digre LED-bakbelyste TV'ene så husker jeg at jeg syntes inntrykket skjermen ga var litt hardt bilde (farger, generell opplevelse av piksler i spill, selv om den er aldri så bra ellers.

Lenke til kommentar

På TV fronten har vel de fleste problemer pga Samsung. De har skapt et helt eget marked med sitt unike design. Når det gjelder monitorer til PC og TV'er så kjøper jeg aldri noe annet enn Samsung.

 

Kutt ned på modeller og design noe kult, er det som gjelder. Når alle produsentene har samme spec så er det design som kan stå igjen som avgjørende faktor for om folk kjøper det og det merket.

 

Er dette et seriøst innlegg? Samsung? Unikt? Samsung er vel noe av det minst unike som er. Det eneste som er unikt er noen få modeller med stygt design. Buer og blank plastikk er jo ganske klassisk måte å få noe billig til å se ikke fullt så billig ut, selv om det er en metode som ikke funker overhodet ...

Metoden funker jo den Samsung selger jo tver som varmt Hvetebrød. :tease:

 

Samsung er veldig flinke til designe Tver men jeg synes andre tv-produsentene har komet seg veldig på design i det siste. :wee:

 

Men for noen år siden var Samsung den ubestridte design kongen på LCD-Tver.

 

Må si at Sony Vaio er haket bedre på design en Samsung på bærbare PCer, Men Samsung ligger søren meg ikke langt unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...