Gå til innhold

Guide: TV-Skolen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppdaget dette nettopp selv en dag, da jeg koblet antenna rett i TVen istedenfor gjennom dreamboxen. Det ble andre boller det.

 

Kan du si litt mer om den opplevelsen din? Virket det bare av seg selv? Utn CAM modul/kort? Dreambox, betyr det Canal Digital? Ikke helt oppdatert....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke så veldig attraktivt når bare 3 av 5 aktører tilbyr dette.

Man har Rikstv ,Canal Digital og Visatt som tilbyr det , mens Get og Altibox ikke har planer om det .

 

Derimot så tilbyr alle sien egen løsning på ekstra funksjonene.

Når tv produsenten kom med sine løsninger så ble det enda fler å velge mellom.

Ingen av disse er spesielt nyttige i forhold til det man har fra før

Lenke til kommentar

Har dette på min tv fra Canal Digital, men håper å snart få råd til en PVR dekoder. Hver gang jeg slår på tven eller bytter mellom spillkonsoll og tv blir hele kanal guiden blank og må oppdateres for å få opp hva som går. Dette tar ca 7 minutter, så er rimelig lei hele opplegget. Canal Digital skylder på Philips, og Philips svarer ikke når man tar kontakt med de.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Sammen med kortet må du ha et programkort, det samme kortet som sitter i dekoderen din fra før. Dog trenger du ikke programkort dersom du bare skal ha NRK, da holder det med kortleser. Du kan bruke det programkortet du allerede har, men du må som regel ringe leverandøren din for å omregistrere programkortet til en ny «dekoder», ergo de nye kortleseren din. "

 

Dette stemmer ikke helt. Trenger ikke kortleser/CAM for å få inn NRK kanalene, det er bare å plugge antenna rett i TVen. Dette er såfall tilfelle med nyere LG tver, antar at det er det samme for de andre produsentene.

Lenke til kommentar

Det enste jeg vet er at man kan bruke et usb mediet til enkelt tv modeller.

problemet blir da at man kan ikke spille av opptaket på noen andre tver.

Så hvis tven skulle finne på å gå i stykker før du hat fått sett alle opptakene så mister du dem .

 

om det noe man har klar å få orden på i det siste vet jeg ikke

Lenke til kommentar

Grei ordning jeg har på 1 tv hjemme, derimot er problemet at man kan ikke ta opp på en kanal man ikke ser på med usb disk og idtv. Dette er greit så lenge man ikke er hjemme og skal ta opp ett program, men ser man på en kanal og skal ta opp på en annen må man ha en pvr dekoder foreløpig.

en slipper ihverfall masse kabelrot og sparer 1 fjernkontroll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...