Gå til innhold

Oppgradert adapter til Sony NEX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den noe underlige porten på siden er for firmwareoppgraderinger på fabrikk.

Da jeg fikk mitt i posten sendte de mail om at de hadde funnet en feil - jeg skulle returnere adapteret og få det sendt på nytt.

 

Adapteret fungerer helt topp! Det eneste lille å utsette på det skulle vært at det er mulig å fremprovosere flare inne i adapteret - hvis man har noe veldig lyst rett ved siden av motivet og bruker optikk som er laget for fullframe. Men det er småplukk - jeg kan fremprovosere det, men har aldri sett fnugg av det på reelle bilder. Dette er en av tingene som er rettet i den nye versjonen - de har en annen coating og et bittelitt større hull inne i adapteret (og kunne gjerne vært nevnt i artikkelen ;) ).

 

Den er solid, god og tillitvekkende. Er veldig glad i "oppblendingsknappen". NEX (og stort sett alle andre speilløse) fokuserer og viser bildet i nedblendet tilstand. Speilreflekser har gjerne en nedblendingsknapp for å vise motivet nedblendet. Metabones/Conurus har laget en "oppbelndingsknapp" - en knapp som blender objektivet opp til full blender, for helt presis fokusering. Dette er seriøst snadder, spesielt sammen med focus peaking, og gir en enorm kontroll over fokus. Akkurat dette fungerer dermed bedre enn Sonys egne adaptere! :D

Endret av Trondster
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...