Gå til innhold

Samyang Fisheye til Fujifilm X?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder ventelister og at man da får det i nærmeste fremtid. Jeg stod på venteliste i over 1,5 år for pocket wizard for nikon (tt1 og flextt5), var nesten først på listen... Så ville kanskje hatt det noe i bakhodet.

 

Ja, det er et godt poeng. Som det står i artikkelen er dette langt fra bekreftet. Jeg ringte Focus Nordic for å høre om de hadde noen info, og dette var helt ukjent for dem. Så må ta det med en klype salt :)

Lenke til kommentar

Har sansen for Samyang-objektivene (men savner AF-confirm på 85mm f/1.4 til Canon, som de har til Nikon-versjonen), selv om 8mm ikke er helt den brennvidden jeg foretrekker. Det går da likevel i en fin retning. Straks de slipper noe med X-fatning gir det et håp om flere, mer interessante objektiver for denne fatningen. Satser på at det stemmer. Spesielt siden det antyder at flere produsenter har noe å tilby dette fine kamerahuset.

Lenke til kommentar
Savner AF-confirm på 85mm f/1.4 til Canon, som de har til Nikon-versjonen.
Dette er innebygget i alle Nikon dSLR, og er ikke noe hvert enkelt objektiv må implementere.Francis

 

Om det stemmer, så er det bra for dem som har Nikon. På Canon må man ha en chip som forteller kameraet at et objektiv er påmontert før AF-confirm blir aktivert. Nikon-versjonen har en elektronisk chip, men ikke Canon-versjonen, så vidt jeg har lest. Adapter med AF-confirm er jo også en metode, men i følge prisguide koster det rundt 2800 for Nikon-versjonen, i fremfor 2150 for Canon-versjonen (grunnet hvem som selger den?). Da kan man vel egentlig gå for Canons 85mm f/1.8 i stedet til 2900 kroner, som kommuniserer med kamerahuset.

 

Men, uansett, bra de satser større og gjør andre kameramerker enda mer attraktive.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...