Gå til innhold

Test: Google Chrome


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha testet flere er jeg tilbake på den innebygde nettleseren i Android 4.1. Med prøvefunksjonene Hurtigkontroller og Fullskjerm er den så minimalistisk som er mulig å få. Ingen menyer med mindre jeg ber om det og den utnytter hele skjermen.

 

Chrome syntes jeg var litt rotete, men det er helt sikkert en vanesak. Deling av faner kan være praktisk iblant, men ettersom jeg uansett deler søk og historikk på tvers av enheter er en nettside sjelden mer enn noen få bokstaver av url eller tittel unna.

Lenke til kommentar

En annen ting er maskin vare, jeg har, sgs s1/s2/3 og en htc desire s alle har lagt inn enten orginal rom eller cynmod9 som i teorien er android 4, de enkel kjerna mobilene må bruke opera mini eller android sin egen nettleser, sgs2 kan bruke alle men dolphin går tregt, det samme gjør chrom også, på sgs3 går de alle så det suser. Denne lille testen viser at for og få en helhetlig nettopplevelse er det veldig viktig hvilken nettleser man bruker. Men at enkel kjerna mobiler var så trege det hadde jeg glemt :-)

Lenke til kommentar

" Du kan også bla mellom fanene ved å dra Du kan også bla mellom fanene ved å dra fingeren til høyre og venstre under surfing når du fingeren til høyre og venstre under surfing når du ikke har zoomet inn – for da er det jo nødvendig ikke har zoomet inn – for da er det jo nødvendig å bla til høyre og venstre inne på nettsiden "

Dette kan umulig gjelde bare når man ikke er zoomet in. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har endt opp med å bytte fane når jeg egentlig skulle scrolle til høyre eller venstre i en side.

Lenke til kommentar

Å bla mellom faner mens man har zoomet litt inn går også, som mange har tipset om. Korrigeres.

 

Google Chrome er blant de mest populære nettleserne til Windows og Mac, mens Chromium er åpen kildekode-versjonen som er populær blant Linux-brukere.
..

 

Et merkelig avsnitt i en ellers god artikkel. For det første får du Chrome til Linux, og for det andre får du Chromium til Windows og OSX også.

Da jeg skulle laste ned Chrome, var det kun Chromium som var tilgjengelig, men det er noen år siden så jeg burde nok dobbeltsjekket dette :)

 

Takk for tips!

Lenke til kommentar

Å bla mellom faner mens man har zoomet litt inn går også, som mange har tipset om. Korrigeres.

 

Google Chrome er blant de mest populære nettleserne til Windows og Mac, mens Chromium er åpen kildekode-versjonen som er populær blant Linux-brukere.
..

 

Et merkelig avsnitt i en ellers god artikkel. For det første får du Chrome til Linux, og for det andre får du Chromium til Windows og OSX også.

Da jeg skulle laste ned Chrome, var det kun Chromium som var tilgjengelig, men det er noen år siden så jeg burde nok dobbeltsjekket dette :)

 

Takk for tips!

 

Bare hyggelig. Chrome til Linux finnes her, mens nightly Chromium builds er tilgjengelig for alle støttede OS. ;)

Lenke til kommentar

Helt enig med det meste som her blir skrevet. :) Dette er noe av det beste som har hent min iPhone og iPad. Spesielt setter jeg pris på det med "andre enheter". Er bare rett og slett glimrende. :-)

 

Forresten, en ting jeg ikke er helt fornøyd med, tror jeg., Finnes det noen mulighet for å åpne pdf filer i andre program, sånn som man kan i Safari??

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg at telefonen er litt stygg...

 

Hvilken telefon snakker du om? Dette er jo en test av et stk programvare :-P

 

(som forresten er dem klart beste nettleseren jeg har prøvd til Android)

Den telefonen på bildet, hva trodde du??!! Vet at dette er en test!!!

 

Da får du holde deg til temaet neste gang, for det er ingen som et interessert i hva du mener om telefonen på bildet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg at telefonen er litt stygg...

 

Hvilken telefon snakker du om? Dette er jo en test av et stk programvare :-P

 

(som forresten er dem klart beste nettleseren jeg har prøvd til Android)

Den telefonen på bildet, hva trodde du??!! Vet at dette er en test!!!

 

Da får du holde deg til temaet neste gang, for det er ingen som et interessert i hva du mener om telefonen på bildet.

Beklager meget!!!!

Lenke til kommentar

Da jeg skulle laste ned Chrome, var det kun Chromium som var tilgjengelig, men det er noen år siden så jeg burde nok dobbeltsjekket dette :)Takk for tips!

 

Chrome kom vel til Linux i 2009, og oppdateres i dag på linje Windows/Mac-versjonen. Håper ikke det er vanlig at faktaen du presenterer i artiklene du skriver er basert på noe du gjorde for mange år siden :-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...