Gå til innhold

Temadag søndag 12.08.2012: FARGER


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ny temadag søndag 12.08.2012.

Tema: Farger

Håper rommer mange retninger og utrykksformer,og at mange har lyst til å delta og vise frem bildene sine:)

Flott og spennende tema! :green:

 

Litt insperasjon fra tidligere temadager skader vel ikke: :)http://www.akam.no/bildekritikk/bilder/?order=new&cat_id=&event_id=8&start_date=last2Weeks&level=&limit=32

http://www.akam.no/bildekritikk/bilder/?order=new&cat_id=&event_id=29&level=&limit=32

http://www.akam.no/bildekritikk/bilder/?order=new&cat_id=&event_id=53&level=&limit=32

Lenke til kommentar

Ny temadag søndag 12.08.2012.

Tema: Farger

Håper rommer mange retninger og utrykksformer,og at mange har lyst til å delta og vise frem bildene sine:)

Flott og spennende tema! :green:

 

Litt insperasjon fra tidligere temadager skader vel ikke: :)http://www.akam.no/b...level=&limit=32

http://www.akam.no/b...level=&limit=32

http://www.akam.no/b...level=&limit=32

Super inspirasjon Svein MM!

:))))

 

Farger kan romme mye,

Stemningskapende, humørpåvirkende. Utall av muligheter.

Farger til å våkne av, farge til å berolige.

Masse farger, sterke farger, pastellfarger,mangel på farger.

Nyanser i toner som de mange grønne tonene i tre-landskap om våren.

Farger som harmonerer, farger som krasjer. Uventede farger.

Ulike teknikker og redigerisprogram.

Kjøre i full fart på med spaker, eller la det være :)

Endret av Jentungen 1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

INFO TIL EV. NYE BIDRAGSYTERE:

(En forklaring på hvordan det hele foregår ( "arv" fra gamle digit))

......................................................................................................................

Søndager med 14 dagers mellomrom er en Temadag for posting av bilder hvor et medlem velger et helt frittstående tema som presenteres kortest mulig tid etter at forrige temadag er passert.

Poenget er da å bidra med bilder som "gjenspeiler" temaet denne dagen.

 

Det er den som valgte tema på forrige temadag som utfordrer et annet medlem til å være "temadagansvarlig".

Funker på den måten at en får en PM med utfordring.

Den som får utfordringen aksepterer eller avstår (viktig å gi tilbakemelding til den som sendte utfordringen).

Når en har akseptert, har en som oppgave å offentliggjøre i forumet at han/hun har akseptert utfordringen, og etterhvert kunngjøre et tema for neste temadag (tidfestes med dato).

Admin har som oppgave å kunngjøre dette på forsiden under "kommende aktiviteter"!

Dersom admin ikke "fanger" opp og kommer med slik kunngjøring, så bør ansvarlig for temadagen sende e-post til f.eks. Terje eller andre i admin ([email protected])....

 

På selve temadagen:

Temadagen (posting av bidrag) foregår fra kl.00.00 til kl.2400 denne søndagen!

Ved posting av bidrag skal en velge at dette inngår i temadagaktiviteten (kommer opp som valg)..

Det er fritt fram for å bruke bilder fra sitt arkiv eller ta helt nye bilder, altså ingen regler om at bildet skal være tatt på selve temadagen!

 

Som regel takker/kommenterer den ansvarlige for temadagen på alle bidragene!

***************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Når Temadagen er ferdig utfordrer den ansvarlige for siste temadag et nytt medlem/sørger for en ny ansvarlig til neste temadag.

 

 

Bli med da vel! :thumbs:

Lenke til kommentar

Bli med da vel! :thumbs:

 

Det var det jeg vurderte (vurderer), men jeg lurer på om AKAM ønsker at dette skal være et tilbud bare til spesielt interesserte.

 

Temadagen er for meg en meget interessant "begivenhet" ikke bare for deltakerne men også for de som tilfeldigvis er innom akam.no.

Jeg er klar over at man kan, hvis man er litt kjent med bildetråden, finne ut dato og tema der. Men ellers er infoen på bildetråd-sidene minimal når det gjelder Temadagen.

Jeg fant fram til forumtråden etter ha søkt litt, men jeg er skuffet over at AKAM ikke har noen som helst info på forsiden. Jeg er muligens blind, men jeg har studert forsiden flere ganger uten å finne noen som helst info. Det er mulig at denne kommer akkurat på Temadagen, men litt lett tilgang til forhåndsinfo hadde vært hyggelig. Det trenger ikke være den store rubrikken som stjeler plass fra aktuelle nyheter, men et liten fast (permanent) "område" på forsiden som linker til forumtråd (helst) og/eller bldekritikken hadde virkelig vært ønskelig.

 

Tema: Farger er et spennende tema, og jeg skal prøve å finne noen fine farger som bidrag i morgen.

Lenke til kommentar

Bli med da vel! :thumbs:

 

Det var det jeg vurderte (vurderer), men jeg lurer på om AKAM ønsker at dette skal være et tilbud bare til spesielt interesserte.

 

Temadagen er for meg en meget interessant "begivenhet" ikke bare for deltakerne men også for de som tilfeldigvis er innom akam.no.

Jeg er klar over at man kan, hvis man er litt kjent med bildetråden, finne ut dato og tema der. Men ellers er infoen på bildetråd-sidene minimal når det gjelder Temadagen.

Jeg fant fram til forumtråden etter ha søkt litt, men jeg er skuffet over at AKAM ikke har noen som helst info på forsiden. Jeg er muligens blind, men jeg har studert forsiden flere ganger uten å finne noen som helst info. Det er mulig at denne kommer akkurat på Temadagen, men litt lett tilgang til forhåndsinfo hadde vært hyggelig. Det trenger ikke være den store rubrikken som stjeler plass fra aktuelle nyheter, men et liten fast (permanent) "område" på forsiden som linker til forumtråd (helst) og/eller bldekritikken hadde virkelig vært ønskelig.

 

Tema: Farger er et spennende tema, og jeg skal prøve å finne noen fine farger som bidrag i morgen.

Flott at du prøver å bidra! :)

 

Enig i at det er dumt at info om temadag ikke kommer på forsiden til Akam, men kun på forsiden til Bildekritikk-Akam.no (jeg har bokmerket de for meg mest interessante sidene og lagt de som kobling i egen Akam-mappe i favorittfeltet i nettleseren (Firefox).... Siden foto er hovedinteressefeltet mitt på Akam så blir det også stort sett til at jeg kun bruker mine favorittsider (Akam.no -Forsiden er også med der......)....

Ingenting ville vært bedre enn at Temadagene også ble slått opp på hovedforsiden Akam.no! :yes:

Lenke til kommentar

Bli med da vel! :thumbs:

 

Det var det jeg vurderte (vurderer), men jeg lurer på om AKAM ønsker at dette skal være et tilbud bare til spesielt interesserte.

 

Temadagen er for meg en meget interessant "begivenhet" ikke bare for deltakerne men også for de som tilfeldigvis er innom akam.no.

Jeg er klar over at man kan, hvis man er litt kjent med bildetråden, finne ut dato og tema der. Men ellers er infoen på bildetråd-sidene minimal når det gjelder Temadagen.

Jeg fant fram til forumtråden etter ha søkt litt, men jeg er skuffet over at AKAM ikke har noen som helst info på forsiden. Jeg er muligens blind, men jeg har studert forsiden flere ganger uten å finne noen som helst info. Det er mulig at denne kommer akkurat på Temadagen, men litt lett tilgang til forhåndsinfo hadde vært hyggelig. Det trenger ikke være den store rubrikken som stjeler plass fra aktuelle nyheter, men et liten fast (permanent) "område" på forsiden som linker til forumtråd (helst) og/eller bldekritikken hadde virkelig vært ønskelig.

 

Tema: Farger er et spennende tema, og jeg skal prøve å finne noen fine farger som bidrag i morgen.

Flott at du prøver å bidra! :)

 

Enig i at det er dumt at info om temadag ikke kommer på forsiden til Akam, men kun på forsiden til Bildekritikk-Akam.no (jeg har bokmerket de for meg mest interessante sidene og lagt de som kobling i egen Akam-mappe i favorittfeltet i nettleseren (Firefox).... Siden foto er hovedinteressefeltet mitt på Akam så blir det også stort sett til at jeg kun bruker mine favorittsider (Akam.no -Forsiden er også med der......)....

Ingenting ville vært bedre enn at Temadagene også ble slått opp på hovedforsiden Akam.no! :yes:

 

Det var nok det som var poenget med "klagesangen" min. Det er svært lite på forsiden av Akam som sørger for en bedre deltakelse på slike flotte tiltak som Temadagen. Dermed blir det først og fremst gjengangere og spesielt interesserte som deltar.

Det er selvsagt flott at det finnes slike som deg og de andre i "menigheten" som er flinke til å spre litt glede gjennom deltakelse i slike tiltak, det var bare det at mange flere av oss andre burde ha deltatt.

Lenke til kommentar

Det var nok det som var poenget med "klagesangen" min. Det er svært lite på forsiden av Akam som sørger for en bedre deltakelse på slike flotte tiltak som Temadagen. Dermed blir det først og fremst gjengangere og spesielt interesserte som deltar.

Det er selvsagt flott at det finnes slike som deg og de andre i "menigheten" som er flinke til å spre litt glede gjennom deltakelse i slike tiltak, det var bare det at mange flere av oss andre burde ha deltatt.

Ja, jeg har vel egentlig ikke skjønt hvorfor det ikke er flere som deltar på iallefall Temadagene her inne! Trodde kanskje de fleste med interesse for foto/posting av sine bilder hadde fanget opp dette med Temadagen, men ser vel at det er flere som faktisk ikke har fått det med seg. Er jo lett å overse at Akam er utrolig stort og "bredt", og at slike som jeg f.eks. kun opererer innenfor en liten "flik" av det store kartet.... ! :hmm:

Håper noen av de rette personer i admin leser dette og bidrar med en videre spredning av det "glade budskap"! :yes:

 

PS!

Og det skader heller ikke med større deltakelse i den ordinære Bildekritikk - Akam.no! Vet dog at det er mange som er misfornøyd med "formen" på denne, men vil nok mene at uten å delta kan en heller ikke påvirke "utviklingen" av akkurat denne..... Antar/vet det jobbes litt i kulissene for å få til en "bedre" bildekritikk, som igjen kanskje "treffer" flere av de mange flinke fotografer her på Akam (ser jo bidrag fra disse bl.a. i de forskjellige månedstråder......).... :thumbup:

Endret av smort1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...