Gå til innhold

Microsoft lanserer tastatur og mus til Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Microsofts siste forsøk på å ta igjen Apple med deres pad-tilnærming er jeg svært spent på. Det de foreløpig har presenter ser ut som hybridløsninger, og fortoner seg for meg som svært lite spennende. Jeg har i alle år benyttet Windows, arbeider med Windows OS, og er ikke noen "fanboy" av Apple. Jeg har imidlertid iPhone og iPad, og er i prinsippet fornøyd med dette som en vanlig bruker. Nå er det snart Windows 8 som kommer, og jeg håpr at det er i vente enn det som for tilfelle presentert. Jeg har en klar følelese av at Microsoft kun har gått halve veien ved å dilte etter Apples konsept. Om de ikke kan framvise noe med WOW, så vil de sitte igjen med det sedvanlige enterprise-markedet.

Jeg har benyttet Windows 8 på PC, og foreløpig har det bare være utfordringer. jeg ar ikke blitt tilført særlig mye nytt og fiffi, som gjør hverdagen lettere.

Jeg tror at denne, på en måte dramatisk endring, vil kanskje få flere til kunne vurdere Apple ved neste korsvei. Windows 8 vil gjøre at folk må stoppe opp å tenke, og det er kan bli kritisk. De produkter som er presentert her i denne artikkelen er ikke stilige, men kanskje veldig praktiske?

Jeg er i alle fall mer "kritisk" og usikker enn noen gang tidligere.

Time will show!

Lenke til kommentar

Jeg jobber med Windows, og har iMac og iPad privat, hadde iPhone 4S.

Jeg er ikke begeistret for noen av produktene.

 

iMac brukes ene og alene grunnet designet og lydnivået, OSX blir bare brukt til det som det er brukendes til, musikk og betale regninger.

iPad ble rett og slett foretrukket foran andre nettbrett fordi jeg kan ikke fordra Android systemets rotete tilnærming til brukervennlighet og dies fragmenterte oppdateringsfrekvens og tre billiarder GUI.

 

Jeg kommer til å bruke iPad3 som fotoramme så snart som dette blir lansert da jeg har mye større tro på det en den forvokste iPoden.

Lenke til kommentar

Ok, på den seriøse siden minner dette noe om hva Apple kunne ha lansert av produktdesign. Tror sterkt på at Apple her er Microsoft sin inspirasjonskilde.

 

Men, seriøst så er jeg litt i tvil om at det er dette som skal selge mer Windows 8.

 

Kan man ikke også bruke disse tastaturene på eldre Windowsversjoner som WinXP og Win7, evt. også til helt andre konkurrerende OS som MacOSX eller Linux?

 

Personlig har jeg et eldre Apple-tastatur som er noe av det beste jeg har vært borti som jeg bruker i Windows 7 og Linux uten problemer. Det er ikke den nyeste minste typen jeg snakker om. Men den med litt mer solide flate taster som har numerisk tastatur også for kalkulatorbruk.

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg jobber med Windows, og har iMac og iPad privat, hadde iPhone 4S.Jeg er ikke begeistret for noen av produktene.iMac brukes ene og alene grunnet designet og lydnivået, OSX blir bare brukt til det som det er brukendes til, musikk og betale regninger.iPad ble rett og slett foretrukket foran andre nettbrett fordi jeg kan ikke fordra Android systemets rotete tilnærming til brukervennlighet og dies fragmenterte oppdateringsfrekvens og tre billiarder GUI.Jeg kommer til å bruke iPad3 som fotoramme så snart som dette blir lansert da jeg har mye større tro på det en den forvokste iPoden.

 

Fortell meg hva windows kan gjøre bedre enn OS X?

Lenke til kommentar

Jeg jobber med Windows, og har iMac og iPad privat, hadde iPhone 4S.Jeg er ikke begeistret for noen av produktene.iMac brukes ene og alene grunnet designet og lydnivået, OSX blir bare brukt til det som det er brukendes til, musikk og betale regninger.iPad ble rett og slett foretrukket foran andre nettbrett fordi jeg kan ikke fordra Android systemets rotete tilnærming til brukervennlighet og dies fragmenterte oppdateringsfrekvens og tre billiarder GUI.Jeg kommer til å bruke iPad3 som fotoramme så snart som dette blir lansert da jeg har mye større tro på det en den forvokste iPoden.

 

Fortell meg hva windows kan gjøre bedre enn OS X?

 

Hva med kjøre programmer? Noe av ett OS sine viktigste oppgaver? De fleste og beste programmene er til windows sånn jeg ser det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Fortell meg hva windows kan gjøre bedre enn OS X?

Hva med kjøre programmer? Noe av ett OS sine viktigste oppgaver? De fleste og beste programmene er til windows sånn jeg ser det.

Kvantitet og kvalitet er da to forskjellige ting. Det er sannsynlig at de fleste programmene er til Windows, men det betyr ikke annet enn at noen har laget flere programmer til Windows, ikke at programmene for Windows er bedre eller at Windows kjører programmene bedre enn OS X.

Mange av de beste programmene er for øvrig til OS X sånn jeg ser det, ikke minst fordi App Store for Mac virkelig har stimulert kreative utviklere, og gjort det enkelt for brukerne å finne god programvare fra en rimelig sikker kilde.

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fortell meg hva windows kan gjøre bedre enn OS X?

Hva med kjøre programmer? Noe av ett OS sine viktigste oppgaver? De fleste og beste programmene er til windows sånn jeg ser det.

Kvantitet og kvalitet er da to forskjellige ting. Det er sannsynlig at de fleste programmene er til Windows, men det betyr ikke annet enn at noen har laget flere programmer til Windows, ikke at programmene for Windows er bedre eller at Windows kjører programmene bedre enn OS X.

Mange av de beste programmene er for øvrig til OS X sånn jeg ser det, ikke minst fordi App Store for Mac virkelig har stimulert kreative utviklere, og gjort det enkelt for brukerne å finne god programvare fra en rimelig sikker kilde.

 

Jeg skrev heller ikke "de fleste og dermed de beste", jeg skrev "de fleste og beste".

 

Man stor jo selvfølgelig fritt til å mene hva man synes er de beste programmene. Personlig mener jeg OSX faller igjennom på endel sentrale områder, og er likeverdig på resten.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ok, på den seriøse siden minner dette noe om hva Apple kunne ha lansert av produktdesign. Tror sterkt på at Apple her er Microsoft sin inspirasjonskilde.
Hvilke av de da? De forskjellige produktene har jo tildels svært forskjellig formspråk?AtW

 

 

Det var vel Apple som først begynte med disse veldig kompakte, trådløse tastaturene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fortell meg hva windows kan gjøre bedre enn OS X?
Hva med kjøre programmer? Noe av ett OS sine viktigste oppgaver? De fleste og beste programmene er til windows sånn jeg ser det.
Kvantitet og kvalitet er da to forskjellige ting. Det er sannsynlig at de fleste programmene er til Windows, men det betyr ikke annet enn at noen har laget flere programmer til Windows, ikke at programmene for Windows er bedre eller at Windows kjører programmene bedre enn OS X.Mange av de beste programmene er for øvrig til OS X sånn jeg ser det, ikke minst fordi App Store for Mac virkelig har stimulert kreative utviklere, og gjort det enkelt for brukerne å finne god programvare fra en rimelig sikker kilde.
Jeg skrev heller ikke "de fleste og dermed de beste", jeg skrev "de fleste og beste".Man stor jo selvfølgelig fritt til å mene hva man synes er de beste programmene. Personlig mener jeg OSX faller igjennom på endel sentrale områder, og er likeverdig på resten.AtW

 

Personlig mener du at OS X faller igjennom på endel sentrale områder, men du greier ikke å nevne et eneste område. Du greier heller ikke å nevne noen programmer som du mener er blant de beste. Svakt.

Lenke til kommentar
Ok, på den seriøse siden minner dette noe om hva Apple kunne ha lansert av produktdesign. Tror sterkt på at Apple her er Microsoft sin inspirasjonskilde.
Hvilke av de da? De forskjellige produktene har jo tildels svært forskjellig formspråk?AtW

 

 

Det var vel Apple som først begynte med disse veldig kompakte, trådløse tastaturene.

Nei.

 

AtW

 

 

Personlig mener du at OS X faller igjennom på endel sentrale områder, men du greier ikke å nevne et eneste område. Du greier heller ikke å nevne noen programmer som du mener er blant de beste. Svakt.

 

Du stilte ett spørsmål, ett spørsmål som er på kanten av temaet. Jeg svarte på det. Jeg orket ikke å bruke mer plass en nødvendig på en slik "bidiskusjon", det er ikke noe å sutre over. Om du vil ha eksempler, så får du spørre, istedet for å gå rundt å klage over at andre ikke svarer på spørsmål du har aldri har stilt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ok, på den seriøse siden minner dette noe om hva Apple kunne ha lansert av produktdesign. Tror sterkt på at Apple her er Microsoft sin inspirasjonskilde.
Hvilke av de da? De forskjellige produktene har jo tildels svært forskjellig formspråk?AtW

 

 

Det var vel Apple som først begynte med disse veldig kompakte, trådløse tastaturene.

Nei.

 

AtW

 

Personlig mener du at OS X faller igjennom på endel sentrale områder, men du greier ikke å nevne et eneste område. Du greier heller ikke å nevne noen programmer som du mener er blant de beste. Svakt.

 

Du stilte ett spørsmål, ett spørsmål som er på kanten av temaet. Jeg svarte på det. Jeg orket ikke å bruke mer plass en nødvendig på en slik "bidiskusjon", det er ikke noe å sutre over. Om du vil ha eksempler, så får du spørre, istedet for å gå rundt å klage over at andre ikke svarer på spørsmål du har aldri har stilt.

 

AtW

 

For det første så stilte jeg ikke spørsmålet til deg. Om du kommer med en påstand er det rett og rimelig å backe den opp, det hadde kostet deg to ekstra linjer.

Det å påsta at jeg er sur er ren og simpel hersketeknikk. Det virker ikke på meg :)

 

Du svarer også bombastisk "nei" på uttalelsen til "ahpadt"

Hvem var da først? Hva er motargumentet ditt? Det koster deg ett til to ord ekstra.

 

Troll ;)

Lenke til kommentar
Ok, på den seriøse siden minner dette noe om hva Apple kunne ha lansert av produktdesign. Tror sterkt på at Apple her er Microsoft sin inspirasjonskilde.
Hvilke av de da? De forskjellige produktene har jo tildels svært forskjellig formspråk?AtW

 

 

Det var vel Apple som først begynte med disse veldig kompakte, trådløse tastaturene.

Nei.

 

AtW

 

Personlig mener du at OS X faller igjennom på endel sentrale områder, men du greier ikke å nevne et eneste område. Du greier heller ikke å nevne noen programmer som du mener er blant de beste. Svakt.

 

Du stilte ett spørsmål, ett spørsmål som er på kanten av temaet. Jeg svarte på det. Jeg orket ikke å bruke mer plass en nødvendig på en slik "bidiskusjon", det er ikke noe å sutre over. Om du vil ha eksempler, så får du spørre, istedet for å gå rundt å klage over at andre ikke svarer på spørsmål du har aldri har stilt.

 

AtW

 

For det første så stilte jeg ikke spørsmålet til deg. Om du kommer med en påstand er det rett og rimelig å backe den opp, det hadde kostet deg to ekstra linjer.

Det å påsta at jeg er sur er ren og simpel hersketeknikk. Det virker ikke på meg :)

 

Du svarer også bombastisk "nei" på uttalelsen til "ahpadt"

Hvem var da først? Hva er motargumentet ditt? Det koster deg ett til to ord ekstra.

 

Troll ;)

 

Om du vil stille spørsmål som kun en kan svare på, gjør det i PM ikke ett forum. Greit, jeg kan backe den opp med ett par eksempler; Automatisering, spill og mediaavspilling/håndtering er områder der OSX faller igjennom.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det var vel Apple som først begynte med disse veldig kompakte, trådløse tastaturene.

 

Er det ikke Apple soom er/var først ute med ALT? Det virker ihvertfall som om frukthodene tror dette.

;)

 

Så du påstår at jeg er et "frukthode" kun fordi jeg la frem den påstanden? Det ser jo ut som om ingen her er klar for å motbevise det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...