Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor fibertv og ny ruter


Anbefalte innlegg

Heihå! Jeg har da telenor fibertv, og har lenge brukt zyxelruteren vi fikk gratis tilsendt av telenor.

Denne ruteren er da det værste jeg har vært borti når det kommer til selve nettet, derfor kjøpte jeg en NETGEAR WRN3500 som jeg kjører tomato firmware på, med multicasting aktivert så jeg får tv-signaler.

 

jeg kan derimot ikke leie film via dekoderen med denne ruteren, og lurer derfor på om det er mulig å kjøre tv-signalene via zyxel-ruteren, mens selve nettet blir håndtert av Netgear ruteren? Isåfall hvordan ville jeg gått frem for å sette opp dette uten at de to ruteren skal lage konflikter?

 

Si ifra om noe mer informasjon trengs, og takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt veldig dårlig erfaring med å la zyxel-ruteren håndtere IP og nettet generelt, faller ut hele tiden, krever omstart hver gang man kobler ny pc til, nettet faller ut stadig etc.

Ville det fungert å skrudd av DHCP på zyxelen og bare latt den sende tv-signaler og ikke rørt noe av nettet i det hele tatt, mens netgearen håndterer alt av IP'er og det nettverket generelt.

Eller er det det som teknisk sett skjer når du kobler opp netgearen til zyxelen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...