Gå til innhold

Kan være sikkerhetsbrist i Ubisoft-spill (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er allerede mange eksempler på hvorfor always-online er noe drit for forbrukeren, en ting er jo det selskapene finner på, men at det har så mye støtte blant kundene også er jo utrolig.AtW

 

Er det virkelig mange som støtter dette blant forbrukere?

 

Eg kan forstå investorer osv støtter det men ikkje forbrukeren, det er jo som og være sado intresser blant dem som støtter den etter min meining

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

det er en addon som kan disables som gjør dette

ref rps: http://t.co/QqJWaE3E

 

Hvorfor installerer uplay en plugin uten at man vet det? Jeg ikke ikke med meg dette når jeg installerte ett spill med uplay.

 

AtW

 

Det er allerede mange eksempler på hvorfor always-online er noe drit for forbrukeren, en ting er jo det selskapene finner på, men at det har så mye støtte blant kundene også er jo utrolig.AtW

 

Er det virkelig mange som støtter dette blant forbrukere?

 

Eg kan forstå investorer osv støtter det men ikkje forbrukeren, det er jo som og være sado intresser blant dem som støtter den etter min meining

 

Se i diverse tråder på forumet, mangler ikke på folk som mener dette ikke er noe problem, at det er en nødvendighet med always online osv.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@ATW: Jepp, dette har irritert meg grenseløst. Ser det er en del folk som forsvarer kundefiendtlig DRM og annen tvilsom praksis fra de store selskapene som om de var betalt for det. Helt ufattelig...

Endret av MDD
Lenke til kommentar

Hvorfor straffer de kundene sine? Pirater har vel ikke samme problemet?

Fordi at i såpass store selskaper som Ubisoft er det vanlig at de som er på toppen ikke har andre kvalifikasjoner enn at de er rike, så de forstår ikke jobben sin noe særlig og det trenger de strengt talt ikke heller så lenge de har penger å pøse ut med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dei har visstnok patcha denne svakheten no.

 

Når det er sagt sverga eg å ikkje kjøpe Ubisoft spel for eit års tid sidan på grunn av kor utruleg arrogante og respektlause dei er mot PC kunder så ofte dei har muligheten. Det har betydd at eg ikkje kunne spele oppfølgeren til ein av mine favoritt-serier, Heroes VI blant anna. Så knakk eg saman under steam sales og kjøpte Driver3 pga det kosta 5 eur og det hadde fått gode (og velfortjente) kritikker når det kom ut. 5 eur til djevelen må vel vere greit av og til - men før det har gått ei veke er det noko nytt dritt fra ubisoft. Håper dei går konkurs og ein anna utgiver får kloa i dei merkevarene deira.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uplay er noe dritt uansett om det gjelder sikkerhetshull eller ikke.

 

Jeg spiller AC2 og opplever mye tull når jeg skal starte spillet og siste save. Spillet klarer ikke å få med seg riktig save fra Uplay før jeg har startet spillet på ny mange ganger.

 

I tillegg har jeg opplevd at Uplay har kræsja i bakgrunnen etter at jeg har spilt flere timer, og har dermed ikke fått lagret siden forrige save. Det er skikkelig gøy.

Lenke til kommentar

Fikk varsel av firefox i dag om jeg ville disable UPlay addon, og siden jeg aldri fikk valget om å legge til denne når jeg instalerte UPlay (grunnet Driver fra Steam salget) disablet jeg denne addonen asap.

Holder meg langt unna Ubisoft, så langt jeg kan, da (som mange andre har sakt) de er det mest forbruker fiendtlige spill-selskap jeg vet om, håpløs DRM løsning som plager de som har kjøpt spillet lovlig, og som lett omgås av de som har piratkopiert spillet.

 

Lenke til kommentar

Enkelt og greit er dette sikkerhetshullet utilgivelig :

 

* Installerer snoke app i nettleserne uten din samtykke eller viten.

*Gjør det mulig for inntrengere å utnytte hull i appen for å kunne ta kontroll over datamaskinen din.

 

Ingen tvil over at Ubisoft går alt for langt når det gjelder DRM'en som blir innført til brukerne som betaler for produktet deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...