Gå til innhold

MMS kveles av Facebook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir ikke dette som å skrive en nyhet som at fler og flere bruker e-post istedet for tradisjonell post? Eller at fasttelefon sliter mot mobiltelefoni?

At Facebook erstatter MMS kan ikke sammenlignes med at e-post tar over for tradisjonell post. Da kunne man heller ha sagt at i stedet for å sende et brev, så stifter man det til en oppslagstavle i byen. Tilsvarende alternativ til fasttelefoni, kan være å gå opp på taket og rope det man vil si.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Man skulle nesten tro at Apple var inne på noe da de lanserte sin første iPhone uten MMS funksjon.

 

Jeg fikk min første mobil i 1997. Har sendt 2 MMS siden den gang.

Lenke til kommentar
Mens nordmenn i snitt laster opp 567.000 bilder til Facebook hver eneste dag, sender Chess-kundene bare to MMS per måned

 

Fantastisk bra snitt. Lurer på hvem som drar opp snittet her. De må laste opp ganske mange bilder :)

 

Eg vil vell tru at dei fleste bileta blir lasta opp på facebook via ein PC og ikkje gjennom mobilnettet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Ikke glem hva MMS er . Det er kort og godt et propriertært e-postsystem med to vesentlige begrensninger:

  • Prisen
  • Kan bare sende til andre mobiler, og faktisk ikke til alle mobiler.

 

MMS ble designet på en tid da mobiloperatørene trodde de skulle ha tilnærmet monopol på kommunikasjon mellom folk. De kunne ikke forutse at MSN, FB og alle de andre ville vokse seg så store som de altså ble. Dermed ble de sittende igjen med et utdatert og overpriset produkt som "ingen" ville ha. Telenor trodde faktisk en periode at de kunne ta ti kroner for en mms-melding.

 

Det som er litt spennende er at MMS ble vedtatt av de internasjonale teleorganisasjonene (husker ikke i farta hva de heter), og ble tungvint og byråkratisk (prøv bare å sette opp mms manuelt på en mobil) mens FB og de andre kunne løpe mellom beina på teleorganisasjonene ved å tilby enkle-å-bruke-tjenester.

 

MMS er slett ikke noe dårlig produkt, men prisen er fortsatt for høy, og en anelse mer plundrete enn sms å sende. Forutsatt at mottakeren faktisk kan ta imot mms, da.

Lenke til kommentar

. De kunne ikke forutse at MSN, FB og alle de andre ville vokse seg så store som de altså ble. Dermed ble de sittende igjen med et utdatert og overpriset produkt som "ingen" ville ha. Telenor trodde faktisk en periode at de kunne ta ti kroner for en mms-melding..

 

Det mener jeg de strengt tatt kunne forutse, allerede når MMS kom så virket det, om ikke sikkert, ihvertfall ikke usannsynlig.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...