Gå til innhold

Liten ARM-tøffing fra VIA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker somom hovedkortprodusentene har fått øynene opp for Rasberry Pi's popularitet ;-)

 

Dette er virkelig snadder, og ikke minst et leketøy for oss IKT-ere, så skal ha et par stk. av disse til å leke med :-D (leker fortiden med rasberry pi)

 

Men det står ikke noe om pris, jeg HÅPER at prisen blir maks 499,- her til lands slik at den faktisk er billig nok til at man kan leke uhemmet med den, for noe mer enn 500 kr er for dyrt for et leketøy.

 

men gleder meg som en unge ;)

 

-frank

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt meg en 23" touch skjerm.

Er på jakt etter noen som utvikler android med drivere til noe slikt på en liten plattform. Feks. Dette hovekortet eller Raspberry for den saks skyld.

Pleace heads up om det er noen som vet om noe slikt. :)

Lenke til kommentar

"Siden VAB-800 i hovedsak tiltenkt industrien og bilbransjen, er ikke dette akkurat et hovedkort du får hos din lokale el-butikk. Vi vet derfor lite om prisene, men du kan finne mer informasjon om VAB-800 på VIAs hjemmesider."

 

Jepp, tenkte tanken om å ha denne i bilen. Først var det RPi som var planen, men det blir reise-PC-en min med detikert lydkort og Lenovo-skjerm.

Lenke til kommentar

En x86 chip og 2 nettverkskontrollere på 1 Gbit hver så har vi det perfekte hovedkortet.

Raspberry Pi kan gjøre den jobben, men USB nettverksadaptret tar en god del ytelse når du må ha 2x på en og samme port, og med norsk fiber så vil ikke Pfsense komme helt til sin rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...