Gå til innhold

Test: Huawei Ascend G300


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forrige versjon av Android? Forrige versjon er 4.0.X. Dagens versjon er 4.1.X (Jelly Bean). De som har Nexus (Galaxy eller S) vet at forskjellen på 4.0 og 4.1 er stor mht flyt og brukervennlighet.

 

Men uansett, denne telefonen kjører IKKE forrige versjon, den kjører en eldgammel (2 år) gammel Android. Forrige versjon er ICS.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forrige versjon av Android? Forrige versjon er 4.0.X. Dagens versjon er 4.1.X (Jelly Bean). De som har Nexus (Galaxy eller S) vet at forskjellen på 4.0 og 4.1 er stor mht flyt og brukervennlighet.Men uansett, denne telefonen kjører IKKE forrige versjon, den kjører en eldgammel (2 år) gammel Android. Forrige versjon er ICS.

 

Høres ut som om du har oversikt over dette :-)

 

Men er de telefonene du nevner solgt med JB, eller er de oppgradert? Mer generelt, er det noen telefoner som selges med JB i øyeblikket?

Lenke til kommentar

Synd de Huawei telefonene jeg har testet er fryktelig ustabile. De 3 som har vært innom meg har alle blitt levert tilbake/solgt.

 

Hvilke modeller og hvordan har de vært ustabile? Har en Ascend P1 og den er rimelig stabil. Hadde et lite problem med at den mistet kontakt med SIM kortet, men det løste seg når jeg tok det ut og satte det inn igjen skikkelig. Rimelig trang den slot'en. Ellers ingen ustabilitet, men nå har jeg hatt den bare noen dager. Men er veldig spent på kvaliteten, så jeg tar gjerne imot andre tips mht problemer.

Lenke til kommentar
Forrige versjon av Android? Forrige versjon er 4.0.X. Dagens versjon er 4.1.X (Jelly Bean). De som har Nexus (Galaxy eller S) vet at forskjellen på 4.0 og 4.1 er stor mht flyt og brukervennlighet.Men uansett, denne telefonen kjører IKKE forrige versjon, den kjører en eldgammel (2 år) gammel Android. Forrige versjon er ICS.
Høres ut som om du har oversikt over dette :-) Men er de telefonene du nevner solgt med JB, eller er de oppgradert? Mer generelt, er det noen telefoner som selges med JB i øyeblikket?

 

Det er jo knapt nok en eneste telefon som selges med ICS (forrige Android). Uansett er gjeldende versjon JB og forrige versjon ICS. Ginger Bread er 2 år gammel.

Lenke til kommentar

Det er jo knapt nok en eneste telefon som selges med ICS (forrige Android)..

 

Nåja, hvis jeg går til prisguiden så ser jeg følgende:

 

Android 2.2: 13

Android 2.3: 50

Android 4.0:23

 

Og jeg synes ikke "knapt noen" er det rette begrepet ut fra dette.

Men kan saktens være enig i at de burde være flere.

Men spørsmålet mitt gjaldt altså JB, og så vidt jeg kan skjønne er det ingen telefoner som selges med denne installert ennå. Korriger meg gjerne hvis det er feil!

 

Lenke til kommentar

Det er jo knapt nok en eneste telefon som selges med ICS (forrige Android)..

 

Nåja, hvis jeg går til prisguiden så ser jeg følgende:

 

Android 2.2: 13

Android 2.3: 50

Android 4.0:23

 

Og jeg synes ikke "knapt noen" er det rette begrepet ut fra dette.

Men kan saktens være enig i at de burde være flere.

Men spørsmålet mitt gjaldt altså JB, og så vidt jeg kan skjønne er det ingen telefoner som selges med denne installert ennå. Korriger meg gjerne hvis det er feil!

 

Det er bare Galaxy Nexus og Nexus S som får JB installert foreløpig. Om de fås kjøpt med JB, aner jeg ikke, men straks de brukes kommer oppdateringen OTA i tilfelle.

Lenke til kommentar

Hei,

takk for tilbakemeldling.

Som det står i testen så er såvidt meg bekjent 4.0 den nyeste versjonen på telefoner som selges i butikk i Norge i dag. 2.3 blir dermed forrige versjon i forhold til dette.

Uansett så er poenget med å poengtere dette i testen ikke å ha en gjennomgang av de forskjellige Android-versjonene, men det som vi begge tydeligvis er enig i: nemlig at 2.3 er en tidligere/gammel versjon og at telefoner som kommer i salg i dag burde leveres med 4.0 eller aller helst 4.1

Men så er det slik som Geeza påpeker at i virkeligheten så er det ofte ganske mye forsinkelse fra Google har en ny versjon klar til dette faktisk materialiserer seg på telefonene i butikk.

Lenke til kommentar

Synd de Huawei telefonene jeg har testet er fryktelig ustabile. De 3 som har vært innom meg har alle blitt levert tilbake/solgt.

 

Kjøpte en U8850 Vision til min mor for noen uker tilbake. Helt fantastisk stabil, rask og små lekker den telefonen der.

 

Synd at kamera er nesten ubrukelig og metallfølelse er lav selv om det er bygget i metall.

 

Men bedre telefon til ca 1000kr skal man lete lenge etter!

Lenke til kommentar

Synd de Huawei telefonene jeg har testet er fryktelig ustabile. De 3 som har vært innom meg har alle blitt levert tilbake/solgt.

 

Hvilke modeller og hvordan har de vært ustabile? Har en Ascend P1 og den er rimelig stabil. Hadde et lite problem med at den mistet kontakt med SIM kortet, men det løste seg når jeg tok det ut og satte det inn igjen skikkelig. Rimelig trang den slot'en. Ellers ingen ustabilitet, men nå har jeg hatt den bare noen dager. Men er veldig spent på kvaliteten, så jeg tar gjerne imot andre tips mht problemer.

 

HUAWEI Honor

IDEOS X5

HUAWEI Ascend X

 

Den siste var Ascend X. Vi fikk den på jobb for kort tid siden. Men nå har de tatt den vekk og byttet ut med Samsung S2 og Sony. Var utrolig mye reklamasjon på dem. Tror problemet i hovedsak ligger i gammel software.

Lenke til kommentar
Synd de Huawei telefonene jeg har testet er fryktelig ustabile. De 3 som har vært innom meg har alle blitt levert tilbake/solgt.
Hvilke modeller og hvordan har de vært ustabile? Har en Ascend P1 og den er rimelig stabil. Hadde et lite problem med at den mistet kontakt med SIM kortet, men det løste seg når jeg tok det ut og satte det inn igjen skikkelig. Rimelig trang den slot'en. Ellers ingen ustabilitet, men nå har jeg hatt den bare noen dager. Men er veldig spent på kvaliteten, så jeg tar gjerne imot andre tips mht problemer.
HUAWEI HonorIDEOS X5HUAWEI Ascend XDen siste var Ascend X. Vi fikk den på jobb for kort tid siden. Men nå har de tatt den vekk og byttet ut med Samsung S2 og Sony. Var utrolig mye reklamasjon på dem. Tror problemet i hovedsak ligger i gammel software.

 

OK, takk. Ascend P1 gikk klar så langt da ser jeg :-)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjøpte denne telefonen for morro skyld. Skulle likevel bytte ut min HTC Desire.

 

Telefonen var treig i responsen og skjermen virket upressis å trykke på og batteritiden imponerte ikke. Faktisk var min Desire med Oxy ZM rom bedre. Etter litt søking fant jeg ut at ICS var uite for G300 i UK og noen andre steder. Fant en orginal ICS rom på HUAWEI sin hjemmeside og fikk lagt inn denne (måtte ty til middle package trikset; google it) . Dette har så langt gjort underverker, telefonen virker nå rask og responsiv med mye bedre batterikapasitet.

 

Ryktes at ICS er på vei via OTA oppdatering denne måned.

Lenke til kommentar

Kjøpte denne telefonen for morro skyld. Skulle likevel bytte ut min HTC Desire. Telefonen var treig i responsen og skjermen virket upressis å trykke på og batteritiden imponerte ikke. Faktisk var min Desire med Oxy ZM rom bedre. Etter litt søking fant jeg ut at ICS var uite for G300 i UK og noen andre steder. Fant en orginal ICS rom på HUAWEI sin hjemmeside og fikk lagt inn denne (måtte ty til middle package trikset; google it) . Dette har så langt gjort underverker, telefonen virker nå rask og responsiv med mye bedre batterikapasitet. Ryktes at ICS er på vei via OTA oppdatering denne måned.

 

Slenger ved noen linker: http://www.huaweidevice.com/worldwide/downloadCenter.do?method=toDownloadFile&flay=software&softid=NDY1MTg=%C2%A8

 

http://www.modaco.com/topic/355851-ics-found-u8815-b927-rom/

 

http://www.modaco.com/topic/355873-guidepossibly-a-new-rom-downgrade-upgrade-tool-found/

 

 

Romen på HUAWEI siden kan være litt vanskelig å laste ned, men det er bare å prøve flere ganger.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Etter litt søking fant jeg ut at ICS var uite for G300 i UK og noen andre steder. Fant en orginal ICS rom på HUAWEI sin hjemmeside og fikk lagt inn denne (måtte ty til middle package trikset; google it) . Dette har så langt gjort underverker, telefonen virker nå rask og responsiv med mye bedre batterikapasitet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...