Gå til innhold

Desse spela gler vi oss til i august (3DS, PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklager å sidet, kanskje jeg er alene om å ikke orke å lese artikler på nynorsk breimål, kanskje ikke?

Forstår at det ikke er politisk korrekt av meg å ytre dette men jeg opplever dette mer slitsomt en å lese Svensk... Hvis dere vil støtte bokmål å nynorsk, hvorfor ikke gi leserne et valg?

Hvorfor ikke skrive artikkelen også på bokmål og gjøre denne tilgjengelig via en bryter på toppen av siden? Da kan alle velge å lese det de forstår, og de som ønsker å lese noe de ikke forstår velge å gjøre det frivillig ;-)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Beklager å sidet, kanskje jeg er alene om å ikke orke å lese artikler på nynorsk breimål, kanskje ikke?

 

Beklager å si det, kanskje jeg er alene om å ikke orke å lese enda en klagepost når en artikkel er på nynorsk. Kanskje ikke?

 

On-topic er det fint lite jeg gleder meg til. Er stor fan av Nintendo, og kanskje spesielt de håndholdte. Men det begynner å bli mer enn nok Mario for meg. Har fått dosen min, så klarer meg fint uten å høre det navnet i noen år. Samme med Zelda, for den saks skyld. De er nok de største franchisene til Nintendo, men de er langt fra de eneste eller de mest interessante for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Beklager å sidet, kanskje jeg er alene om å ikke orke å lese artikler på nynorsk breimål, kanskje ikke?

Forstår at det ikke er politisk korrekt av meg å ytre dette men jeg opplever dette mer slitsomt en å lese Svensk... Hvis dere vil støtte bokmål å nynorsk, hvorfor ikke gi leserne et valg?

Hvorfor ikke skrive artikkelen også på bokmål og gjøre denne tilgjengelig via en bryter på toppen av siden? Da kan alle velge å lese det de forstår, og de som ønsker å lese noe de ikke forstår velge å gjøre det frivillig ;-)

 

For å sitere Tor-Steinar:

 

For å ha det på det rene: Nynorsk vil for alltid være en del av Gamer.no så lenge vi har dyktige spillskribenter som har dette som sitt skriftspråk.

 

Når det gjelder det å la leserne velge hvilket av de to norskspråkene de vil lese blir nok det for utopisk. Vi har verken tid eller ressurser til å skrive alt både på bokmål og nynorsk, og stakkars Øystein hadde nok i så fall kun blitt satt i arbeid med å "oversette" alt vi andre pumpet ut av nyheter, anmeldelser, kommentarer og annet snadder. ;)

Endret av Arodem
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Å nei, høsten er her allerede. Jeg kommer aldri til å bli kvitt backloggen, den blir bare større. :dontgetit:

 

Av de spillene der så er Darksiders II og Tales of Graces F allerede klare kjøp hos meg. Sleeping dogs høres litt interessant ut, så må se litt nærmere på den. Samme med Guild Wars 2. Har alltid vært skeptisk til MMO, men Guild Wars 2 høres litt mer fristende ut enn de fleste andre MMO jeg har sett.

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller kom Ikke Graces F i Japan i slutten av 2010? er ihvertfall minst halvannet år siden jeg importerte og spillte gjennom det. Syntes det er trist at vi må vente så lenge på lokaliseringer selv nå (vet det kom i amerika for noen måneder siden) japanerene har Xillia også og venter på 2-eren mens vi må vente til 2013 på xillia T_T det er så dumt..

Lenke til kommentar

"Månaden starta med det mildt sagt imponerande MMO-spelet The Secret World frå Funcom"

 

Seriøst? Skjønner rett og slett ikke hvordan dere kan fortsette å skryte opp dette spillet. Greit nok, man kan støtte spill laget i hjemlandet sitt, men herregud hva er de har gjort som er så fantastisk? I velkjent Funcom stil er startsonen kjempebra, etter det er alt generisk og litt kjedelig. Ja, de har ingen classes, istedet for dette er alle rogues med combopoints uten stealth. Er det noen som helst angrepsmekanikk i dette spillet som er nytenkende i det hele tatt?

 

Og hvorfor i all verden er tanks med sword den beste PvP-speccen i hele spillet?

 

Det som virkelig tok kaka for min del var shapeshift-teknologien deres. I stedet for å forandre action bar, så får du items i inventory du kan bruke som skills, herregud er dette rett og slett latskap eller hva? WoW har hatt vehicle systemet sitt lenge nå, det er ikke perfekt men det fungerer. I guild wars 2 skifter du action bars i hytt og pine, og dette er seriøst det beste de kunne komme opp med?

 

Ett ord: Huff...

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller kom Ikke Graces F i Japan i slutten av 2010? er ihvertfall minst halvannet år siden jeg importerte og spillte gjennom det. Syntes det er trist at vi må vente så lenge på lokaliseringer selv nå (vet det kom i amerika for noen måneder siden) japanerene har Xillia også og venter på 2-eren mens vi må vente til 2013 på xillia T_T det er så dumt..

 

Stemmer det. Tales of Graces f kom ut i slutten av 2010. Jeg tipper Namco-Bandai har vært litt skeptiske til det vestlige publikummets interesse for serien de siste par årene. Tales-serien selger klart best i Japan nå, mens det amerikanske og europeiske salget har vært litt mindre, særlig mtp. folkemengde. Det er nok derfor de har en litt vinglete plan for lokaliseringsprosjekter. Det er vanskelig å gå dypere inn i dette uten gode pålitelige kilder, og jeg skulle også gjerne visst hvor mye det koster Namco-Bandai å få spillene over til vesten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...