Gå til innhold

Se frem til trådløs bildeoverføring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det kommer til gaming blir det neste at man har ett bilde på tv'en og et annet på tableten, f.eks. et kart eller en oversikt over hvilke våpen man har tilgjengelig slik at det blir lette bytter.

 

Mye potensiale i dette, så vi får håpe tv-produsentene også hiver seg på!

Lenke til kommentar

Når det kommer til gaming blir det neste at man har ett bilde på tv'en og et annet på tableten, f.eks. et kart eller en oversikt over hvilke våpen man har tilgjengelig slik at det blir lette bytter. Mye potensiale i dette, så vi får håpe tv-produsentene også hiver seg på!

 

Slik som Wii U? Tror nok Microsoft vil gjøre noe lignende med Xbox og Windows 8 tablets

Lenke til kommentar

Når det kommer til gaming blir det neste at man har ett bilde på tv'en og et annet på tableten, f.eks. et kart eller en oversikt over hvilke våpen man har tilgjengelig slik at det blir lette bytter.

 

Mye potensiale i dette, så vi får håpe tv-produsentene også hiver seg på!

Jeg tror nok ikke tablets blir det nye store innen spill.

 

Konseptet med browsling, bilder og filmer er nok mer det man kommer til å bruke denne teknologien.

 

Skal jeg spille et spill kjører jeg heller et skikkelig spill fra PC, PS3 eller Xbox 360 en noe dritt på en tablet.

Lenke til kommentar

Det jeg kan tenke meg en gang er å ha en kraftig pc, gjemt bort et sted, som server bilde til en tv eller tynn klient. Litt som disse streaming tjenestene, bare lokalt i heimen. Da kunne jeg hatt en god gamer pc, samtidig som jeg beholder WAF på et akseptabelt nivå (dvs, maskinen er "out of sight" for kona).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Så de har funnet opp Airplay? Er det ikke noen andre som allerede har det :)

Hvis du leser whitepaperet vil du se at de referer til AirPlay og Intel WiDi. Forskjellen er hovedsakelig at denne teknologien endelig ender opp som en åpen standard, og det synes jeg absolutt er på tide.

 

Personlig er jeg møkk lei av at enheter fra forskjellige hardwareprodusenter ikke vil spille sammen på softwaresida. Det er ingen hardwaregrunn for at min stasjonære ikke skal kunne sende videosignal til en AppleTV eller liknende (begge ligger utrolig nok på samme nettverk, støtten for hardwareenkoding og hardwaredekoding av H264 er der). Ei heller burde jeg være nødt til å installere et spesielt OS -- alle produksjonsklare OS i dag støtter mer enn nok nettverkskommunikasjon til å få til dette.

 

Jeg har dessuten ikke lyst til å kjøpe et produkt X kun fordi det harmonerer så fint med produkt Y. Jeg vil kjøpe produkt X fordi produkt X er best innen den produktkategorien (for mitt bruk). Sålenge X og Y kan kommunisere mellom seg ved hjelp av TCP og UDP burde det være nok for all samspill mellom dem man skulle trenge. Men akk nei, mange softwareprodusenter finner det for godt å lukke sine protokoller slik at bare de privilegerte får tilgang til dem.

 

Heldigvis virker det som om softwareprodusentene endelig skjønner at visse ting bør være åpne. Er ikke protokollen åpen er det uansett stor sannsynlig for at den blir reverse engineered, slik som delvis har skjedd med Apples Airplay.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...