Gå til innhold

Baldur's Gate: Enhanced Edition kommer i september (iPad, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"[drow er mørkalver i Dungeons & Dragons-mytologien - journ.anm.]" - måtte le av denne. Skulle ikke overraske meg om det er fler som vet hva drow er enn "mørkalver"

 

Ja, du har nok rett. Har uansett endret litt på setningen nå, slik at det hele blir litt mer naturlig. Den typen anmerkninger prøver jeg egentlig kun å bruke i sitat, men tok det litt på sparket. Takk for tilbakemelding! :)

Lenke til kommentar

Baldurs's gate III.... nå ble jeg borte en stund, forsvant inn i en slags gledestranse bare av å høre ordet. Selv om det også denne gangen er gode sjangser for å renne ut i ingenting. Men helt ærlig, kickstart bgIII, nei... Baldurs gate navnet fortjener så mye, MYE mer. På den annen side, så er vel kanskje det en av Kickstart prosjektene som har gode muligheter for å sanke inn MYE penger. Man kan jo altids drømme.

 

Men fy flate, baldur gate spillene på Android, først max payne å nå dette. Mobiltelefonen begynner virkelig å bli en platform med mye gode spill. Broken Sword er forresten ute også, for de som ikke har fått det med seg.

 

Lenke til kommentar

Enhanced edition? Alstå bedre enn den som gog.com har fått til?

Korrekt. EE er en oppusset utgave av spillet, blant annet med høyere oppløsning, nye figurer og eventyr. Gog.com selger originalutgaven av spillet, med en del stæsj (lydspor, veggbilder)j ved siden av.

Lenke til kommentar

Enhanced edition? Alstå bedre enn den som gog.com har fått til?

Korrekt. EE er en oppusset utgave av spillet, blant annet med høyere oppløsning, nye figurer og eventyr. Gog.com selger originalutgaven av spillet, med en del stæsj (lydspor, veggbilder)j ved siden av.

 

Ahh jeg forstår. Er glad for jeg ikke har kjøpt gog.com sin versjon helt ennå da!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enhanced edition? Alstå bedre enn den som gog.com har fått til?

Korrekt. EE er en oppusset utgave av spillet, blant annet med høyere oppløsning, nye figurer og eventyr. Gog.com selger originalutgaven av spillet, med en del stæsj (lydspor, veggbilder)j ved siden av.

 

Bedre og bedre fru Blom. Det får vi nå se på. Ser mest ut som de bare har lagt til widescreen mod'en som standard, og lagt til rette for å kunne selge DLCer, men vi får nå se.

 

Forøvrig, hva i huliheita er egentlig poenget med Baldur's Gate 3? Hvordan skal de klare å forsette etter Throne of Bhaal? Det finnes vel knapt nok et spill som sier THE END mer enn det, med mindre de planlegger at man skal spille som Minsc, eller Boo for den saks skyld for å kunne innkassere noen raske grunker. Synes hele dette prosjektet lukter vondt, men ingenting hadde gledet meg mer enn at jeg tar feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Enhanced edition? Alstå bedre enn den som gog.com har fått til?
Korrekt. EE er en oppusset utgave av spillet, blant annet med høyere oppløsning, nye figurer og eventyr. Gog.com selger originalutgaven av spillet, med en del stæsj (lydspor, veggbilder)j ved siden av.
Bedre og bedre fru Blom. Det får vi nå se på. Ser mest ut som de bare har lagt til widescreen mod'en som standard, og lagt til rette for å kunne selge DLCer, men vi får nå se.Forøvrig, hva i huliheita er egentlig poenget med Baldur's Gate 3? Hvordan skal de klare å forsette etter Throne of Bhaal? Det finnes vel knapt nok et spill som sier THE END mer enn det, med mindre de planlegger at man skal spille som Minsc, eller Boo for den saks skyld for å kunne innkassere noen raske grunker. Synes hele dette prosjektet lukter vondt, men ingenting hadde gledet meg mer enn at jeg tar feil.

 

Tja , Med Baldurs Gate 3 kan de finne på mye rart , feks gå tilbake i tid før de andre spillene , men ; Dette er jo en magisk verden alt er mulig :)

Lenke til kommentar

Enhanced edition? Alstå bedre enn den som gog.com har fått til?

Korrekt. EE er en oppusset utgave av spillet, blant annet med høyere oppløsning, nye figurer og eventyr. Gog.com selger originalutgaven av spillet, med en del stæsj (lydspor, veggbilder)j ved siden av.

 

Bedre og bedre fru Blom. Det får vi nå se på. Ser mest ut som de bare har lagt til widescreen mod'en som standard, og lagt til rette for å kunne selge DLCer, men vi får nå se.

 

Forøvrig, hva i huliheita er egentlig poenget med Baldur's Gate 3? Hvordan skal de klare å forsette etter Throne of Bhaal? Det finnes vel knapt nok et spill som sier THE END mer enn det, med mindre de planlegger at man skal spille som Minsc, eller Boo for den saks skyld for å kunne innkassere noen raske grunker. Synes hele dette prosjektet lukter vondt, men ingenting hadde gledet meg mer enn at jeg tar feil.

Black Isle var godt i gang med Baldurs gate 3: "The Black Hound" da det ble lagt ned av Interplay. Det skulle bruke samme setting som BG1 og 2, men være en prelude til Bhaal-sagaen, og gå tilbake til low level adventures. (Å fortsette på et eventyr der du har nådd lvl 50 er uansett ganske vanskelig å få til uten at nivået er ganske latterlig, bare titaner etc som blir utfordring etterhvert)

 

Og et slik BG3 kan jeg godt tenke meg; Uten de samme hovedpersonene, men med setting og et par lokasjoner til felles, og kanskje et par cameos. Men for min del ville det ikke vært Baldurs Gate om man ikke godsnakket med Wizards og skaffet lisens til å bruke Forgotten Realms-verdenen :)

sss

 

Hvordan forbedrer man BG og BG2, noe som blir sett på som tilnærmet perfeksjon? Jeg håper det kan forbedres på den tekniske rammen rundt historien, dvs en forbedret multiplayerfunksjon og et spill med loading etc tilpasset moderne pcer ville gå en LANG vei for å gjøre det veldig aktuelt for nok en gjennomspilling :)

 

Tenk om kan kunne fått en multiplayerfunksjon der hver spiller kan bevege seg mer eller mindre fritt selv om en annen snakker med en npc, f.eks? Sikle, sikle.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Håper dei har fiksa alle network issues med nyare windows versjonar, blant anna problemet som gjer at ein må kjøyre i windowed mode eller 'alt+tab' seg ut medan ein kobler til serveren. Eg har prøvd BG med widescreen mod, men den virker ikkje heilt bra i nettverk, av og til kjem ein seg ikkje inn på serveren. Eg ser med andre ord fram til det her :)

Lenke til kommentar

Dette opplegget her overbeviser meg ikke på noen måte. 20 dollar til PC er også en altfor høy pris. Godt gjort å få spillet til å se styggere ut enn originalen også. Eneste som er enhanced virker å være prisen, og noen nye områder, som kunne vært fanlaget, og noen bugfikser som sikkert -er- fanlaget. :p

 

Originale Baldur's Gate:

 

2ljky8j.jpg

 

"Enhanced" versjon: (Nytt område)

 

screenshot02.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...