Gå til innhold

? Slik blir Nvidias neste skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tabellen er vel feil, minnemengden i den andre artikkelen sier 1,5GB.
Hmm, hvilken artikkel sikter du til?
Denne fra 19. juli, men ser at den Sweclockers-artikkelen sier 2GB. Men synes uansett 2GB på 192-bits minnebuss ikke høres kurant ut, hvordan skal brikkene være konfigurert da?

På samme måte som GTX550, et kort med 192bit minnebuss og 1GB minne.

 

1.5GB vil da være konfigurert på vanlig måte, mens de siste 512MB blir plassert på EN de tre 64-bit kanalene. Minneområdet mellom 1.5 og 2GB får da kraftig redusert minnebåndbredde.

 

 

 

Lenke til kommentar

På samme måte som GTX550, et kort med 192bit minnebuss og 1GB minne.

 

1.5GB vil da være konfigurert på vanlig måte, mens de siste 512MB blir plassert på EN de tre 64-bit kanalene. Minneområdet mellom 1.5 og 2GB får da kraftig redusert minnebåndbredde.

 

Ja, jeg tenkte jo ikke på 550ti. Så da kan det jo godt stemme allikevel.

Lenke til kommentar

Blir spennede å se hvor likt dette yter opp mot gtx 670 :) skulle vel i teorien bli likt, ihvertfall i 1080p og lavere??

Ifølge din teori skulle GTX 670 levert 80% av ytelsen et GTX 680 leverer, det er ikke i nærheten av slik det er. Mest sannsynlig vil et kutt til 192-bit minnebuss føre til et kutt i antall ROPs til 24, sannsynligvis er det ROPene som er den "største" flaskehalsen på GK104.

Lenke til kommentar

Ifølge din teori skulle GTX 670 levert 80% av ytelsen et GTX 680 leverer, det er ikke i nærheten av slik det er. Mest sannsynlig vil et kutt til 192-bit minnebuss føre til et kutt i antall ROPs til 24, sannsynligvis er det ROPene som er den "største" flaskehalsen på GK104.

 

Jeg har 670 OC versjon og det yter bedre en 680 og jeg kan overklokke det en del over det som det kommer med, så at et stock 670 ikke er i nærheten av 80% av et 680 tror jeg du ikke skal si!

Les posten min om igjen du :)

 

Sannsynligvis vil et kutt på 25% i minnebånbredde og ROP-ytelse kutte kraftig i ytelsen til dette kortet og ikke gjøre det særlig sammenlignbart med et 670/680.

Lenke til kommentar

Har hatt på følelsen en stund at GTX 660 Ti ikke kommer til å være det nye GTX 560 Ti, håper GTX 650(Ti?)/GTX 660 klarer å sparke fra seg for penga og konkurrere mot HD 7850. Synes vi mangler kort som koster fra 1-2000kr, det er vel der penga ligger? Hadde tatt godt imot et GTX 650(Ti?) til 1500kr som hadde ytelsen til GTX 560 Ti eller litt mer med lavere strømforbruk. AMD hadde jo et kort som ble sendt til Toms Hardware som passet HD 7830 navnet og hadde passet perfekt for veldig mange mennesker i mine øyne, og i tillegg var det single slot...

Lenke til kommentar

Ifølge din teori skulle GTX 670 levert 80% av ytelsen et GTX 680 leverer, det er ikke i nærheten av slik det er. Mest sannsynlig vil et kutt til 192-bit minnebuss føre til et kutt i antall ROPs til 24, sannsynligvis er det ROPene som er den "største" flaskehalsen på GK104.

 

Jeg har 670 OC versjon og det yter bedre en 680 og jeg kan overklokke det en del over det som det kommer med, så at et stock 670 ikke er i nærheten av 80% av et 680 tror jeg du ikke skal si!

Les posten min om igjen du :)

 

Sannsynligvis vil et kutt på 25% i minnebånbredde og ROP-ytelse kutte kraftig i ytelsen til dette kortet og ikke gjøre det særlig sammenlignbart med et 670/680.

Denne påstanden er fin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...