Gå til innhold

Polarcows Filmcup


PolarCow

Er det stemning for en Cup (av type sluttspill) rundt film?  

5 stemmer

  1. 1. Er det stemning for en Cup (av type sluttspill) rundt film?

    • Så klart! Spennende å se hvilken film som havner på topp!
    • Ja, så lenge min favorittfilm går helt til topps og jeg får premie!
    • Ja, alltid gøy at det blir litt liv her på forumet.
      0
    • Nei, det trenger vi ikke, vi har jo Diskusjon.no sin favorittfilmliste allerede?
      0
    • Nei, det er totalt uaktuelt.
      0


Anbefalte innlegg

Jeg har en stund vurdert å lage noen forskjellige CUPer for dere her på forumet, som jeg tror kunne være morsomt for dere å delta på. Siden mange er interessert i film, blir dette første tema, for å sjekke stemningen rett og slett...

 

Hvordan fungerer dette?

Reglene er enkle; først poster hver enkelt sin absolutte favorittfilm, og når vi har kommet opp i totalt 32 ulike favoritter, avsluttes påmelding av duellanter. Varsling om dette blir gjort i førstepost.

 

De 32 duellantene vil settes opp mot hverandre 2 og 2, basert på ren tilfeldighet (excel sin Rand()-funksjon gjør jobben). Hver mandag blir ukens dueller lagt ut, og man kan deretter sende meg en PM med navnet på sin favoritt i duellene helt frem til neste ukes dueller blir presentert. Man kan selvsagt stemme på flere duellanter, men man får kun lov til å stemme 1 gang pr uke. :) Første PM hver uke fra hver enkelt bruker blir å regne som gjeldende, så skriv riktig første gang. ;)

 

Eksempel på duell og hvordan man stemmer:

Duell 1: Titanic vs Die Hard 3

Duell 2: Sleepless in Seattle vs Terminator 2

 

Du kan da, om du ikke liker tårevåte filmer med rosa cover men heller foretrekker action action action, stemme slik:

Duell 1:Die Hard 3

Duell 2:Terminator 2

i en PM etter at ukens duellanter er kunngjort av meg.

 

Oppdatering av Cup - hvordan følge med?:

Fortløpende oppdatering av Cupen kommer i førstepost.

 

Første Cup:

Jeg tenkte jeg kunne begynne med en kategori som det her på forumet er mye skriverier om, nemlig film. Det kan da være din favoritt innen en haug med ulike sjangre, for eksempel action, komedie, thriller, animasjon etc. Det er et krav at flesteparten av brukerne har hørt om filmen, så man trenger ikke melde på filmer av totalt ukjente regissører fra f.eks. Tibet.

 

Og husk; stem på DIN favoritt uansett, ikke hva du tror resten av verden vil stemme... :)

 

En liten premie vanker til den som har påmeldt favoritten som går helt til topps. (Jeg har ingen økonomisk interesse av denne Cupen, premien vil bli sendt kostnadsfritt til vinneren.)

 

Håper dette kan både engasjere og underholde brukerne her på forumet. :)

Endret av PolarCow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kudos for å prøve å få i gang litt engasjement igjen, men som vanlig er det lite aktivitet på sommeren. Men hvorfor ikke ta stemmingen i en poll som alle kan se fortløpende? Mindre arbeid for deg, samt at det er mer interessant å se resultatet fortløpende.

 

Min favorittfilm er forøvrig Flåklypa Grand Prix.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kudos for å prøve å få i gang litt engasjement igjen, men som vanlig er det lite aktivitet på sommeren. Men hvorfor ikke ta stemmingen i en poll som alle kan se fortløpende? Mindre arbeid for deg, samt at det er mer interessant å se resultatet fortløpende.

 

Min favorittfilm er forøvrig Flåklypa Grand Prix.

Da har jeg startet en avstemning, så får vi se. Hadde vært morsomt å få til ihvertfall. :)

 

Og har notert meg din favorittfilm. :)

Endret av PolarCow
Lenke til kommentar

Morsomt med å ta et slikt initiativ. Veldig bra!

 

Jeg tror jeg har sånn syv absolutte favorittfilmer. Og det strekker fra dogmefilm til store produksjoner. Men skal jeg luke ut en, får jeg vel gå for:

 

2001: A Space Odyssey

Tuddelu; da har jeg registrert din film også. :)

Og med det kanskje bumpet opp denne tråden slik at flere ser den nå som mange er tilbake fra ferie... :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...