Gå til innhold

Ny verstingprosessor slippes før jul


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

6% raskere standardfrekvens, 2,6% raskere turbofrekvens og ingen ny kjerne (Ivy bridge -E). På ett helt år. Det er tydelig at Intel ikke trenger å skynde seg når de ikke har noe konkuranse i den ytelseklassen. For 10-15 år siden kom det nye verstingprosessorer med 10% økning med få måneders mellomrom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her ser vi dessverre resultatet av null konkurranse fra AMD ja. :/

Nettopp! Det hadde for eksempel ikke kostet Intel stort å slippe en Sandy Bridge-E prosessor i Core-serien med 8 kjerner. Dagens Sandy Bridge-E prosessorer på LGA2011 har 8 kjerner, men 2 eller 4 er deaktivert.

Lenke til kommentar

Har aldri sett at noen kjøper seg extreme prosessor og ikke klokker den under vann- eller fase/dryice kjølling, vitsen med en ekstra 10'er i tallet til 3960 når dette når denne kommer til å ha samme multiplier som som 3960 eller mindre? Eller meninga er at den skal klare 5.9GHz altså 200mhz mer enn kjappeste 3960?

 

nonsense release?

Lenke til kommentar

Kjøleproblem med i7-3960X? Har jeg aldri merket... Men det er også da litt opp til forbrukeren som skal spare på kjøleløsningen. Kjøpe en så dyr cpu å ikke bruke ca en lapp til på Corsair H100 er bare lite fornuftig sett på mange måter.. Jeg har nesten ingen støy, cpu stødig på under 40 grader, og naturligvis overklokket til 4300 (mtp stabilitet). Brukerfeil om problemet er høy temp vil jeg heller si. Naturligvis kunne kjøleløsningen fra Intel vært bedre, men sett på den andre siden så er den bra egnet for "stock" innstillinger. Om du vil overklokke vil selv Intel anbefale bedre kjøling.... Dette "problemet" minner meg heller om en som har kjøpt seg splitter ny BMW(eller annen dyr bil) til mange hundre tusen å skal sette på billige kina dekk til vinteren.

Lenke til kommentar

Kjøleproblem med i7-3960X? Har jeg aldri merket... Men det er også da litt opp til forbrukeren som skal spare på kjøleløsningen. Kjøpe en så dyr cpu å ikke bruke ca en lapp til på Corsair H100 er bare lite fornuftig sett på mange måter.. Jeg har nesten ingen støy, cpu stødig på under 40 grader, og naturligvis overklokket til 4300 (mtp stabilitet). Brukerfeil om problemet er høy temp vil jeg heller si. Naturligvis kunne kjøleløsningen fra Intel vært bedre, men sett på den andre siden så er den bra egnet for "stock" innstillinger. Om du vil overklokke vil selv Intel anbefale bedre kjøling.... Dette "problemet" minner meg heller om en som har kjøpt seg splitter ny BMW(eller annen dyr bil) til mange hundre tusen å skal sette på billige kina dekk til vinteren.

 

Selve problemet som nevnes med Ivy kan ikke løses samme hvor super kjøling du bruker, årsaken er at problemet oppstår før varmen når kjøleribba og heatspreaderen.

Løsningen for entusiastene antar jeg blir å rive av heatspreaderen og kaste denne og kjøre CPU kjernen "naken" slik som i Socket A dagene.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...