Gå til innhold

Nå kan du prøve Hardwares nye design


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bildene i flere av artiklene er strekt. Skalerer ikke riktig.

 

Hei! Denne løses akkurat nå, slik at vi klipper i stedet for å strekke. Vi går over fra 3:2-formatet til 16:9, derfor vil det være litt rare bilder på betaen i overgangsfasen.

 

 

Jeg så dette i IE 10 : Blunkereklamen, med bla. "Hello" lander oppå "MENINGER" og i hele nederste del lander all tekst oppå bildene.

 

Takk :)

Jeg poster denne i trackerforumet, så kikker teknisk på saken. Har du en screenshot?

Endret av SiR0
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152

Helt personlig er jeg ikke så glad i sømløst design, men objektivt må jeg si at det ser ganske bra ut. Live-feed, tilbudskarusell etc er gode ideer.

Endret av Slettet+152
Lenke til kommentar

Den nye fonten i banneret deres var grusom men ellers så vil jeg si at dette er et langt steg framover, ser brukbart ut tilogmed med reklame så lenge dere klarer å holde reklameansvarlige i skinnet og ikke lar de møkke på med helsidereklamer og reklamer med noe større høyde øverst i artikkel enn dere har nå.

Lenke til kommentar

Syns designet er litt for minimalistisk og "metro"... Hvorfor forandre noe som fungerer?

 

Hei

 

Takk for tilbakemelding!

 

Som nevnt i en tidligere post, er mye av bakgrunnen for endringen at dagens rammeverk er fra 2007, og vi har hatt et stort behov for å få inn en ny plattform i bunn med det siste av webteknologi.

 

Annonseformatene i markedet har også begynt å bli vel store ift de redaksjonelle formatene som vi har brukt de siste fem årene, og dette har ført til en del misnøye blant brukerne. Folk flest har også fått større skjermer og raskere linjer, som åpner for at vi kan bruke større bilder og bedre grafikk på sidene. I tillegg kommer det jo nå noen nye funksjoner som livefeed og karuseller.

Lenke til kommentar

Ting er hulter i bulter her, øverst til høyre og noen annonser går inni hverandre. (IE9)

 

 

Da har du nok på kompabilitetsmodus. Dette skrus på når man velger "Bruk anbefalte sikkerhets- og kompabilitetsinnstillinger" første gangen man starter opp IE9. Sikkert en grei ting, men det roter ofte til webdesign. Du løser det ved å klikke på F12-knappen på beta.hardware.no og sørge for at "Lesermodus" og "Dokumentmodus" står på følgende innstillinger:

3cdec856c9734e4c792e7ac55d0bd8ac.PNG

 

Merk: Vi skal imidlertid sørge for at nettstedet sier i fra til Internet Explorer at den ikke får lov til å bruke kompabilitetsmodus.

 

Må si jeg liker det, og som Uderzo selv med adblock av.

Blitt mer ryddig i reklame biten. =)

 

1 ting: Menyen hos meg er kornette/hakkete.

http://img52.imagesh...5393/hwbeta.jpg

 

 

(FF 14.0.1, W7, 1920x1080)

Har du skrudd av ClearType i windows? Kontrollpanel\Alle kontrollpanelelementer\Skjerm -> "Juster ClearType-tekst". Uten denne skrudd på vil toppen se ganske stygg ut.

Lenke til kommentar

Syns designet er litt for minimalistisk og "metro"... Hvorfor forandre noe som fungerer?

 

Hei

 

Takk for tilbakemelding!

 

Som nevnt i en tidligere post, er mye av bakgrunnen for endringen at dagens rammeverk er fra 2007, og vi har hatt et stort behov for å få inn en ny plattform i bunn med det siste av webteknologi.

 

Skjønner den. Jeg er en av de som bruker adblock pga reklamene. Om de blir mer diskret så vil jeg slå av adblock på siden deres uten problemer (Det mest plagsomme er uten tvil animert reklame). Den nye teknologien skjønner jeg, men igjen, hvorfor så minimalistisk. Ikke hiv dere på "nettbrett look også for pc" trenden som microsoft vil trykke i trynet på oss...

Lenke til kommentar

Synes logoen og menyen var litt i det kraftigste laget. Både i font størrelse, farge og FET VERSAL SKRIFT. Logoen har som formål å forklare hvor og hvem du er til. Den trenger da ikke å overskygge det som er innholdet. Menyen kan jeg skjønne kunne være litt større enn nåværende HW design. Med tanke på svaksynte, for eksempel, men jeg tror ikke det er behov for en størrelse som beta designen har for øyeblikket.

 

Føler litt at det er trangere, mer blåst opp, i denne designen enn før. Selv om bredden ikke har forandret seg mye fra nåværende design.

Bortsett fra det liker jeg den. Spesielt framhevingen av meninger/blogger, tilbud fra prisguide, guider/tips, osv.

Endret av Colossus
Lenke til kommentar

Personlig etterlyser jeg en litt lengre ingress og litt mindre bilder. Jeg føler dessuten jeg må bevege blikket for mye fra side til side, i stedet for at layouten minner mer om en liste. Når jeg i tillegg må scrolle mye, og det mangler publiseringsdato på artiklene blir det hele veldig kronglete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...