Gå til innhold

Ny Firefox er sikrere enn før


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kuttet ut FF etter flere år med trofast tjeneste. Da jeg gikk sykt lei at det frøys helt random, og at alle fanene mine ble slettet opp til flere ganger pr mnd. Kunne skru av pc`n på kvelden, helt uten problemer, men da jeg logget på igjen dagen etter så var alle fanene borte.. Det skjedde ofte.. Alt for ofte.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Har kuttet ut FF etter flere år med trofast tjeneste. Da jeg gikk sykt lei at det frøys helt random, og at alle fanene mine ble slettet opp til flere ganger pr mnd. Kunne skru av pc`n på kvelden, helt uten problemer, men da jeg logget på igjen dagen etter så var alle fanene borte.. Det skjedde ofte.. Alt for ofte.

 

Selv irriterer jeg meg ganske mye over nettlesere som avsluttes i det jeg lukker siste fane. Sitter her på jobb med FF 3.6 samt IE 8 på WinXP, mens hjemme kjører jeg Win7 med siste Opera, og oppdaterer likevel IE når det er tid for det.

 

Ikke husker jeg hvordan Chrome oppfører seg når man lukker siste tab, og heller ikke fått med meg om nyere FF har endret oppførsel.

 

Dessuten liker jeg å selv ha kontroll på om en fane skal vises i bakgrunnsfane, eller ny aktiv fane.

 

Har ikke lært meg FF sin snarvei for å åpne i ny aktiv fane, så der bruker jeg høyreklikk. Ellers så er det jo OK med ctrl+"klikk på link" for å åpne i bakgrunnsfane.

 

Når jeg lukker en fane, så foretrekker jeg normalt å åpne i forrige fane jeg var på, istedet for neste til høyre, som er standard i FF, IE og så vidt jeg husker også i Chrome.

Lenke til kommentar

Selv irriterer jeg meg ganske mye over nettlesere som avsluttes i det jeg lukker siste fane. Sitter her på jobb med FF 3.6 samt IE 8 på WinXP, mens hjemme kjører jeg Win7 med siste Opera, og oppdaterer likevel IE når det er tid for det.

 

Ikke husker jeg hvordan Chrome oppfører seg når man lukker siste tab, og heller ikke fått med meg om nyere FF har endret oppførsel.

 

Dessuten liker jeg å selv ha kontroll på om en fane skal vises i bakgrunnsfane, eller ny aktiv fane.

 

Har ikke lært meg FF sin snarvei for å åpne i ny aktiv fane, så der bruker jeg høyreklikk. Ellers så er det jo OK med ctrl+"klikk på link" for å åpne i bakgrunnsfane.

 

Når jeg lukker en fane, så foretrekker jeg normalt å åpne i forrige fane jeg var på, istedet for neste til høyre, som er standard i FF, IE og så vidt jeg husker også i Chrome.

 

Jeg foretrakk også det; at browseren ikke lukker seg med siste fane. Jeg husker ikke når Firefox endret den innstillingen, men den kan settes tilbake ved å gjøre følgende about:config-endring:

 

browser.tabs.closeWindowWithLastTab = false

 

Jeg byttet browser til Chrome rett før nyttår, men fant ut at det var vanskelig å få til det samme i Chrome. Lang historie kort; går ikke. Løsningen min er at jeg kjører Chrome i bakgrunn som en daemon, slik at når jeg klikker hurtigtasten for å få opp et nytt vindu kommer det opp umiddelbart. Like greit spør du meg, det gjør det enklere å holde ting ryddig.

Lenke til kommentar

Har kuttet ut FF etter flere år med trofast tjeneste. Da jeg gikk sykt lei at det frøys helt random, og at alle fanene mine ble slettet opp til flere ganger pr mnd. Kunne skru av pc`n på kvelden, helt uten problemer, men da jeg logget på igjen dagen etter så var alle fanene borte.. Det skjedde ofte.. Alt for ofte.

 

Men, dette kan man vel løse meg f.eks Session Manager installert på FF. Selv hadde jeg lignende problem i Opera. Så nå og da så oppretter jeg og lagrer jeg Sessions med "primær" fanene mine i bruk.

 

Frank

Lenke til kommentar

Ja, jeg er kresen, men jeg liker ikke de nye frem/tilbake/hjem knappen. :(

Hvorfor må folk endre på noe bare for å endre det?

Det har jeg aldri skjønt meg på, så mye finere ut før, så best ut i ff3.6, men ja.

 

Men kanskje den har blitt noe raskere eller er det placebo?

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Har kuttet ut FF etter flere år med trofast tjeneste. Da jeg gikk sykt lei at det frøys helt random, og at alle fanene mine ble slettet opp til flere ganger pr mnd. Kunne skru av pc`n på kvelden, helt uten problemer, men da jeg logget på igjen dagen etter så var alle fanene borte.. Det skjedde ofte.. Alt for ofte.

 

Men, dette kan man vel løse meg f.eks Session Manager installert på FF. Selv hadde jeg lignende problem i Opera. Så nå og da så oppretter jeg og lagrer jeg Sessions med "primær" fanene mine i bruk.

 

Frank

 

Jeg hadde samme problem frem til jeg fant ut at det var CCleaner som fjernet sessionen for å spare plass.

 

Edit: har fortsatt problemer med at den fryser seg innimellom, men det er som regel i sammenheng med flashplayer.

Endret av Jg.a
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...