Gå til innhold

Panasonic annonserer LX7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm. Interessant at sensoren er en litt mindre 4:3 der LX-3 og -5 hadde 3:2-sensor. Tallene for bildestørrelser tilsier at det fremdeles har samme løsningen med konstant diagonal for varierende sideforhold, men med en smalere sensor betyr det at bildesirkelen kan være litt mindre. Så det økte f-tallet skyldes nok ikke bare forbedring av optikken.

 

Allikevel, et attraktivt kamera. Og jeg tror ikke ytelsen i svakt lys er dårligere enn min nåværende LX-3.

Lenke til kommentar

"Panasonic LX7 kan filme i full HD, med 50 bilder per sekund - progressivt. Hvis dette stemmer er det ganske imponerende, da selv ikke de aller nyeste (og dyreste) speilreflekskameraene kan gjøre det samme."

 

Mulig Sony A77 ikke regnes med blant de aller nyeste eller dyreste speilreflekskameraene, eller om det ikke er medregnet fordi det er et SLT i stedet for SLR, men det kan i hvert fall ta opp video i 1080p50 :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Panasonic LX7 kan filme i full HD, med 50 bilder per sekund - progressivt. Hvis dette stemmer er det ganske imponerende, da selv ikke de aller nyeste (og dyreste) speilreflekskameraene kan gjøre det samme."Mulig Sony A77 ikke regnes med blant de aller nyeste eller dyreste speilreflekskameraene, eller om det ikke er medregnet fordi det er et SLT i stedet for SLR, men det kan i hvert fall ta opp video i 1080p50 :-)

 

Fixed! :)

Lenke til kommentar

For dere som ikke gidder å åpne og lese artikkelen en gang til :p

 

Oppdatering:

Vi har fått mer og ny informasjon om LX7. Brikkestørrelsen blir 1/1.7 tommer stor, og tilsvarer dermed en ørliten nedgang siden LX5. Video kan i AVCHD-format filmes i 50p/60p avhengig av om du velger NTSC eller PAL. Velger du MP4 som opptaksformat er 30p maks. Ønsker du video i slow motion kan du med filme med opptil 120 bilder/sek.

LX7 får mulighet for å ta timelapse-bilder uten ekstrautstyr. Maksimalt antall bilder per sekund i full oppløsning er 11, - men ønsker du kontinuerlig autofokus må du nøye deg med 5.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Høres nok en gang gildt ut, hverken LX3 eller LX5 ble jo direkte slaktet i tester. Jeg husker Digit's daværende Kai Thon, som i sin test av LX3 skrev at han utfordret "kjerringmodusen" Intelligent Auto mot sine 40 års erfaring, og konkluderte med at LX3 i stor grad gjorde de valgene han ville ha gjort. Jeg slo derfor til da LX5 så dagens lys, og har vært veldig fornøyd. Selv med noen års erfaring bruker også jeg iA-modusen av og til, den er svært imponerende. Med enda bedre lysstyrke og egen F-ring ser dette svært lovende ut. Gleder meg til de første testene...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...