Gå til innhold

Nye Office er her ? prøv det selv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså, hva med oss som hoster alt selv? Sett i bedriftsammenheng. Jeg klarer ikke å se hvor dette går.. Selv ikke etter å ha testet det.

 

Hvor er office, uten 365 funksjoner? At ting skal lagres på skydrive er totalt uaktuelt.

 

Det er ingen som tvinger deg til å lagre i skydrive, du kan lagre på samme måte og bruke Word osv slik du er vant til.

 

Det er ingen som tvinger deg til å bruke hengerfeste på bilen, men noen synes det er kjekt å ha muligheten til å trekke henger etc.

 

 

Synes forøvrig Office 2013 funker veldig bra. Ikke vesentlige visuelle forandringer, men noen er det og følelsen er noe annerledes. Alt i alt likte jeg det! Blir oppgradering her i gården når det kommer.

Endret av TheMoonMan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er ingen som tvinger deg til å lagre i skydrive, du kan lagre på samme måte og bruke Word osv slik du er vant til.

 

Det er ingen som tvinger deg til å bruke hengerfeste på bilen, men noen synes det er kjekt å ha muligheten til å trekke henger etc.

 

 

Synes forøvrig Office 2013 funker veldig bra. Ikke vesentlige visuelle forandringer, men noen er det og følelsen er noe annerledes. Alt i alt likte jeg det! Blir oppgradering her i gården når det kommer.

 

Jeg regner med at det kommer GPO'er som gjør at man kan fjerne valg som dette, forhåpentligvis. Men, da er spørsmål, vil det kun fungere på windows 8? Hva med windows 7? Det er litt lite dokumentasjon som går på administrering av dette, mulig de ikke er ferdig med det enda.

 

Problemet er at brukere leser seg opp og ser nye flotte funksjoner og kobler dette til live kontoen sin, og vips, siden de ikke vet bedre, så er bedriftsdokumenter utenfor vår kontroll. Bedre eksempel trenger jeg faktisk ikke på at dette må kunne begrenses.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Liker veldig godt det jeg ser. Hvert fall OneNote-appen for Windows 8. Fantastisk!

Er det forresten noen som har synkronisert Outlook (2013, ja) med en Live-konto? Kalenderen synkroniseres ordentlig, men hverken e-post eller kontakter synkroniseres. Jeg får feilmelding hver gang jeg skal synkronisere.

Lenke til kommentar

Mulig det bare er jeg som er blind, men ved første øyekast kunne jeg ikke finne noe sted på siden for å _laste ned_ installasjonsfilen; bare en masse skyer tåkeprat om Office 365.

 

Gadd ikke mer, så jeg gikk heller innom TechNet, og der finner man en_office_professional_plus_2013_preview_x64_887710.exe. Laster ned den nå, så skal vi forsøke å installere den på en tablett med touchskjerm og Win8. =)

Lenke til kommentar
I tillegg kan du nå redigere PDF-dokumenter rett i Word.

 

Så bra, da har Word fått enda en upassende funksjon på nivå med evnen til å lage nettsider. Jeg har lenge kjempet for å bytte ut Unbrako-nøkkelene til Ikea med smørkniver, noe alle har og vet hvor er. Så da har jeg fått et nytt verktøy i kampen for å bruke riktig verktøy til jobben.

 

At ting skal lagres på skydrive er totalt uaktuelt.

 

Du må se forbi hva vi trenger, og hva de vil vi skal trenge. Det samme gjelder abonnement — drit i om vi trenger det eller vil ha det, bare de kan maksimere fortjenesten.

 

Personlig hoppet jeg av Office på versjon 2003, både til eget bruk og i undervisnings-sammenheng. Den dagen det blir et problem for meg, og jeg bare har abonnement som alternativ, er det på tide å skifte programmer — da er Microsoft Office historie i mitt liv og ethvert forsøk på å servere med docx-filer vil bli avvist.

Lenke til kommentar

Office kommer både som vanlige desktop programmer (Office 2013) og i abonnementsversjoner (Office 365). Dvs. akkurat som versjon 2010 gjør i dag.

 

Jeg installerte previewen i går og har tittet rundt en del. Det er egentlig ikke så mange endringer fra 2010 versjonen. En rekke større og mindre forbedringer her og der, men ellers er alt som før egentlig. Det nye er bedre integrasjon med Skydrive enn i dag, men ingen funksjonelle endringer på det punktet. Mulighet for redigering av PDF er også fint å ha.

 

Det virkelig store er OneNote MX. Dette programmet må installeres separat via Windows Store. MX står for Metro eXperience og er det eneste metro-programmet i Office pakken. Jeg må si jeg virkelig ble imponert! Her har Microsoft gjort en kjempejobb! Lync skal visst også komme i en MX versjon. (OneNote 2013 (desktop) er selvsagt også tilgjengelig.)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, hva med oss som hoster alt selv? Sett i bedriftsammenheng. Jeg klarer ikke å se hvor dette går.. Selv ikke etter å ha testet det.

 

Hvor er office, uten 365 funksjoner? At ting skal lagres på skydrive er totalt uaktuelt.

 

Det er ingen som tvinger deg til å lagre i skydrive, du kan lagre på samme måte og bruke Word osv slik du er vant til.

 

Det er ingen som tvinger deg til å bruke hengerfeste på bilen, men noen synes det er kjekt å ha muligheten til å trekke henger etc.

 

 

Synes forøvrig Office 2013 funker veldig bra. Ikke vesentlige visuelle forandringer, men noen er det og følelsen er noe annerledes. Alt i alt likte jeg det! Blir oppgradering her i gården når det kommer.

 

det sto da i artikkelen at filene automatisk blir lagret i skyen

Lenke til kommentar

Uff, jeg føler meg "nesten" (endel unntak nedover her ser jeg), litt annerledes.

Jeg gleder meg til Win8, og Office 365/2013 !!

 

Har jobbet i det private næringsliv med IT siden ca år 2000, og når det gjelder "office" og formater, så har jeg opplevd 2 store problemer:

 

1) Overgangen fra MS Office 2003 -> 2007. Når folk fikk 2007, så var ikke .docx kompatibelt med .doc baserte 2003'er, og de måtte "patches"

 

2) Så godt som alle andre situasjoner der formatering har vært ett problem, så har det vært på grunn av Lotus, eller "freeware" som openoffice og lignende.

 

Brukerkompetansen er omtrent like høy, men in-kompabilitet er betydelig redusert siste 5 årene. Om dette er pga at folk har kuttet ut opensource, eller om de rett og slett er mer kompatible med hverandre vet jeg ikke. Men støyen er i vertfall redusert til ett minimum.

 

Og at klagekoret starter når noen slipper NOE NYTT !! er jo ikke annet enn å forvente. Klagekoret har vel sunget av full hals helt siden kvelden før tidenes morgen. Det er bare at det er så svært svært få som bryr seg. Fordi flesteparten innser at det å sitte med tjah, Office 97 nå idag ikke er særlig kurant. Eller for de som er opensource entusiaster, hva med å sitte med kernel 2.2.0 ? Eller kanskje det bare gjelder office ? Hva med openoffice 1 da ? Noen som kunne tenkt seg den idag ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...