Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Tab 8.9 LTE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt iPad ikke har?

 

Trur vi tar med et par ekstra ting på minus siden

 

- Utdatert OS - som så og si aldri blir oppdatert hvis du ikke vil roote tableten

- Betydelig dårligere skjerm og oppløsning

 

Er sikkert masse mere som kan skrives på. Men dette er jo de to tydeligste feilene....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har i skrivende stund en Galaxy Note 5,3 mobil, og dette 8.9 LTE brettet og er rimelig fornøyd med unntak av 2 ting. ICS oppdatering til Galaxy note gjør at batteriet dør ut kjapt som bare det, og fabrikkresett fungerer absolutt ikke.

Samsung sin Touchwiz som er på dette brettet kan man mildt sagt si er noe forbannet tull derimot. Fullt av lag og det gjør alt annet enn flyter!

 

Godt man vet omveier på det meste ;)

Lenke til kommentar

Har i skrivende stund en Galaxy Note 5,3 mobil, og dette 8.9 LTE brettet og er rimelig fornøyd med unntak av 2 ting. ICS oppdatering til Galaxy note gjør at batteriet dør ut kjapt som bare det, og fabrikkresett fungerer absolutt ikke. Samsung sin Touchwiz som er på dette brettet kan man mildt sagt si er noe forbannet tull derimot. Fullt av lag og det gjør alt annet enn flyter!Godt man vet omveier på det meste ;)

 

Så det er litt som å kjøpe en bruktbil altså?

Lenke til kommentar
Har i skrivende stund en Galaxy Note 5,3 mobil, og dette 8.9 LTE brettet og er rimelig fornøyd med unntak av 2 ting. ICS oppdatering til Galaxy note gjør at batteriet dør ut kjapt som bare det, og fabrikkresett fungerer absolutt ikke. Samsung sin Touchwiz som er på dette brettet kan man mildt sagt si er noe forbannet tull derimot. Fullt av lag og det gjør alt annet enn flyter!Godt man vet omveier på det meste ;)
Så det er litt som å kjøpe en bruktbil altså?

 

haha, best kommentaren jeg har fått på lenge :p Men ja ;)

Lenke til kommentar
Har i skrivende stund en Galaxy Note 5,3 mobil, og dette 8.9 LTE brettet og er rimelig fornøyd med unntak av 2 ting. ICS oppdatering til Galaxy note gjør at batteriet dør ut kjapt som bare det, og fabrikkresett fungerer absolutt ikke. Samsung sin Touchwiz som er på dette brettet kan man mildt sagt si er noe forbannet tull derimot. Fullt av lag og det gjør alt annet enn flyter!Godt man vet omveier på det meste ;)
Så det er litt som å kjøpe en bruktbil altså?
haha, best kommentaren jeg har fått på lenge :p Men ja ;)

 

Så du har kjøpt dyre nye produkter som fungerer som en bruktbil?

 

Typisk androidprodukter virker det som.

Lenke til kommentar

Sluker datakvoten

Ulempen med LTE er at du raskt spiser opp antallet MB du kan bruke med dagens abonnementsordninger. Med en av de største abonnementspakkene på markedet i dag (30 GB til fast pris) kan du surfe i full hastighet i 40 minutter per måned, eller ett minutt og 15 sekunder daglig. Selv med en mer realistisk nedastingshastighet på 25 Mbps, blir det ikke rom for mer enn 5 minutter med toppfart hvert døgn.

 

Det er dårlig 4G-dekning på vårt kontor, men vi er brukbart fornøyd med måleresultatet. Men teoretisk sett skal det kunne gå fire ganger raskere.Foto: Espen Irwing Swang, Amobil.no

For de fleste er dette mer enn nok - du klarer ikke å bruke opp dette, hverken med Youtube, nyhetssurfing eller ordinær e-post.

 

 

 

Wtf is this shit en side bruker ikke mer MB på og laste bare fordi det går fortere seriøst makan til useriøs "måling" hvis du bruker tableten din sånn som den er ment har du ca 20-25 timer med nett tv på 30Gb og si at du bare har full hastighet i 40min er helt idiotisk hvis en film du laster ned tar 500Mb tar den plutselig ikke 5000mb bare fordi hastigheten er høyere. seriøst tha fuck go back to school <.<

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Har i skrivende stund en Galaxy Note 5,3 mobil, og dette 8.9 LTE brettet og er rimelig fornøyd med unntak av 2 ting. ICS oppdatering til Galaxy note gjør at batteriet dør ut kjapt som bare det, og fabrikkresett fungerer absolutt ikke. Samsung sin Touchwiz som er på dette brettet kan man mildt sagt si er noe forbannet tull derimot. Fullt av lag og det gjør alt annet enn flyter!Godt man vet omveier på det meste ;)
Så det er litt som å kjøpe en bruktbil altså?
haha, best kommentaren jeg har fått på lenge :p Men ja ;)
Så du har kjøpt dyre nye produkter som fungerer som en bruktbil?Typisk androidprodukter virker det som.

 

Samtlige android produkter jeg har hatt. har vært bedre en apple hvertfall : ) Men så skal det nå heller ikke så mye til.

 

Ha en fin dag ;)

Lenke til kommentar

Samsung suger på OS oppdateringer. De er tidlig ute med god hardware, men de er helt på trynet når det gjelder å oppdatere produktene sine. Dette burde dere ta mer hensyn til når dere vurderer produktene. Tipper dette uansett blir synlig på bunnlinja til Samsung rimelig snart, og i steden for å skjerpe seg fortsette Samsung med å spy ut moderate oppgraderinger i hardware uten å fikse akilleshelen sin; software oppdateringer. Helt utrolig.

Lenke til kommentar

Men IPad er både raskere og har bedre byggkvalitet. Jeg fikk en av disse forrige mnd og noe mer "tjaffsete" plastikk leke skal du lete lenge etter..

Jeg leverte min tilbake til arbeidsgiver etter 2dager. Det eneste jeg likte med den.. eller det IPad mangler, er muligheten til å laste ned filer uten å måtte "åpne" den..

Lenke til kommentar

Det at 4G ikke fungerer på iPad 3 i Norge var den minste bekymringen når jeg kjøpte iPad nylig. 3G kan levere 21mbit (potensielt 42mbit i Norge), men det er mange steder i og rundt Oslo 3G ikke eksisterer, så å kjøpe noe med 4G støtte blir helt avhengig av hvor du bor og beveger deg. Sannsynligheten er liten for at du får utnyttet 4G noe særlig de neste 1-2 årene. Da kan markedet være annerledes. Kanskje Android brettene har tatt helt over?

Er det en ting jeg har lært de siste 5-6 årene er det at du må kjøpe det som fungerer i dag, ikke det som har potensial til å fungere i morgen.

Lenke til kommentar

Å gi dette plastbrettet samme karakter som en iPad med retinaskjerm til noen få hundrelapper ekstra er direkte villeding av forbrukere. ja man kan ikke konfigurere hjemmeskjermene på en iPad til det ugjenkjennelige, men det er gode grunner til det, det er designet slik, og skal ikke være noe minus overhodet. Fildeling ikke mulig på iPad? Man kan dele filer med dropbox, skydrive, Google drive, epost, FTP, sftp you name it. Har aldri vært hindret i å dele filer med en iPad. Dette er ren og skjær desinformasjon. App utvalget alene på iPad gir langt mer frihet og muligheter, samt kvalitet enn man opplever i androids begrensede tablet appmarked.

Lenke til kommentar

Å gi dette plastbrettet samme karakter som en iPad med retinaskjerm til noen få hundrelapper ekstra er direkte villeding av forbrukere. ja man kan ikke konfigurere hjemmeskjermene på en iPad til det ugjenkjennelige, men det er gode grunner til det, det er designet slik, og skal ikke være noe minus overhodet. Fildeling ikke mulig på iPad? Man kan dele filer med dropbox, skydrive, Google drive, epost, FTP, sftp you name it. Har aldri vært hindret i å dele filer med en iPad. Dette er ren og skjær desinformasjon. App utvalget alene på iPad gir langt mer frihet og muligheter, samt kvalitet enn man opplever i androids begrensede tablet appmarked.

 

Det hjelper ikke at det "skal ikke være noe minus", når det faktisk er ett minus, og ett minus er ett minus, uansett om det er designet slik.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...