Gå til innhold

Sniktitt: Sony RX100


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det går i riktig retning for kompaktkameraene, men lading av batteri i kameraet? Tror ikke det. Og jeg håper mode-hjulet er stramt slik at det ikke endrer posisjon bare ved å se på det. Skulle også ønske de ikke laget en så lang zoom siden jeg aldri bruker tele-enden på mitt kompaktkamera.

 

Blir veldig spennende å se hva etterfølgeren til LX5 blir...

Lenke til kommentar

Det går i riktig retning for kompaktkameraene, men lading av batteri i kameraet? Tror ikke det.

 

Jeg er enig i at det er en temmelig teit måte å gjøre det på, og derfor spurte jeg Sony spesielt om en ekstern lader ville være tilgjengelig som ekstrautstyr. Svaret var at ja, det vil det.

Lenke til kommentar

Og jeg håper mode-hjulet er stramt slik at det ikke endrer posisjon bare ved å se på det. Skulle også ønske de ikke laget en så lang zoom siden jeg aldri bruker tele-enden på mitt kompaktkamera.

Som jeg skrev i omtalen: "Modusrattet på toppen er nedfelt, justeres bakfra og har tydelige klikkstopp så det er liten fare for å endre modus uten å gå inn for det."

 

Når det gjelder zoomområde så kan jo ikke produsentene lage alt for mange varianter så noen vil alltid ønske seg mer vidvinkel, noen mer tele.

Lenke til kommentar
Og jeg håper mode-hjulet er stramt slik at det ikke endrer posisjon bare ved å se på det. Skulle også ønske de ikke laget en så lang zoom siden jeg aldri bruker tele-enden på mitt kompaktkamera.
Som jeg skrev i omtalen: "Modusrattet på toppen er nedfelt, justeres bakfra og har tydelige klikkstopp så det er liten fare for å endre modus uten å gå inn for det."Når det gjelder zoomområde så kan jo ikke produsentene lage alt for mange varianter så noen vil alltid ønske seg mer vidvinkel, noen mer tele.

 

Fult klar over det med zoom'en, men de som ønsker seg mer tele har alltids superzoom-kameraene, samtidig som man vel kan stille seg spørsmål om hva som er viktigst av billedkvaliteten og "hendighet" for dem. Jeg er veldig spent på LX5-oppfølgeren. Mens LX5 strekte den fra 60mm på LX3 til 90mm så håper jeg de ikke strekker seg ennå lenger med den nye.

 

Et at formålene med high-end kompaktene må være at de setter billedkvalitet foran egenskaper som hurtig går utover nettopp billedkvaliteten. Kanskje også derfor fastoptikk-kompaktene, som X100 har vært så populære på tross av at de er større?

Lenke til kommentar
Det går i riktig retning for kompaktkameraene, men lading av batteri i kameraet? Tror ikke det.
Jeg er enig i at det er en temmelig teit måte å gjøre det på, og derfor spurte jeg Sony spesielt om en ekstern lader ville være tilgjengelig som ekstrautstyr. Svaret var at ja, det vil det.

 

Hvis man bare har et batteri, så fungerer det jo greit å lade i kamera (slik man gjør uten å klage i mobiltelefoner), og om man har to batterier og kjøper en ekstern lader (som sikkert er overpriset) så kan jo begge batteriene lades samtidig når man kommer hjem fra en hektisk tur med kamera, så helt dumt er det ikke :-) Men hadde vært fint om den eksterne laderen fulgte med. Koster ikke så mye å lage en lader, men når man skal ha egen emballasje og alt som følger med distribusjonen av et separat produkt, så ruller de ekstra kronene fort.

Lenke til kommentar

Ser bra ut, omtrent like stort som de minste mFT-kamerahusene, men med objektiv inkludert. Hadde jeg vært litt fornuftig hadde jeg sikkert hatt et kamera i denne klassen istedet for mFT :)

 

Ellers kunne jeg nesten ønsket meg en litt mindre skjerm, så det var plass til litt mere knapper.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...