Gå til innhold

Test: Asus Zenbook Prime UX31A


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ett av de klareste alternativene til Zenbook Prime er Samsungs nye 13,3-tommer i 9-serien: NP900X3C. Denne er lettere, mindre og en halv centimeter tynnere enn Zenbook Prime

Det er vel en sannhet med modifikasjoner, i følge spesifikasjonene er UX31A 1.8cm på det tykkeste og 0,3 cm på det tynneste, mens NP900X3C blir oppgitt med 1,3 cm (i gjennomsnitt?).

 

Kunne dere skrevet litt mer om det nye tastaturet, tastaturet på forrige modell hadde problemer med at man kunne trykke ned hjørnet av tastene uten at det ble registrert et trykk, er dette rettet opp i?

Lenke til kommentar

Jeg har UX32VD og det eneste jeg kan utsette på er skjermen som lider av ekstremt mye blødning i baklys. Resten er som beskrevet med denne maskinen, ved unntak av det jeg vil kalle OK spillytelse. Har testet Skyrim i FullHD og er fornøyd.. Måtte dog ned i medium på settings..

 

Kan også nevne at touchpad ligger litt over chassiet i bakkant mot skjermen. ikke mye, men slik at fingrene setter seg fast når man drar over chassiet..

Endret av Calvinator
Lenke til kommentar

Interessant, dette! Men det er også mange som ønsker å høre mer om den mindre og mer portable modellen - UX21A, så det vil være veldig fint og relevant om dere også tester den når den kommer. Har lest at det nå er bekreftet at denne mindre modellen også vil komme i en utgave med touch-screen, noe som da blir skreddersydd til Windows 8.

 

Ikke glem at det er mange av oss som foretrekker 11,6 tommers skjerm, ikke minst fordi den mindre vekten og ikke minst mindre formfaktoren er av stor betydning når man er ute på reise, bl.a.

Lenke til kommentar

problemet med UX32VD er helt klart blødning.. mest nede og litt på venstre side. ellers går viften litt mer enn jeg trodde.

 

positive er: minne, hdd utskiftning og gt610. denne maskinen klarer trackmania canyon selv på batteri :)

 

dirt3 går også hvis man vil!

 

10 GB 1600 Mhz i en så liten maskin er digg :D Klarer også å kjøre Microsoft Flight på nesten høgaste instillinger, som er veldig imponerande. Er blitt veldig glad HWiNFO32 der eg følger med på temperatur og prosessor/CPU bruk direkte på oppgåvelinja.

 

Det er også greitt å vere litt obs på kva GPU som blir brukt; I TrackMania Nations Forever valgte for eksempel maskina mi automatisk Intel HD Graphics 400 som presterte 32,2 FPS mot 42 for GR610M på den interne benchen. Dette kan man derfor overstyre i NVIDA kontrollpanel.

 

Det største problemet mitt hittil er egentlig at både OS, dei fleste program, og omtrent alle nettsider ikkje er beregna for 1080p full HD. Spessielt i browseren blir då skrifta vanvittig lita, eller ser heilt jalla om om du skalerer.

 

Hos tek.no og diverse andre sider har og Google Chrome en tendens til å utvide sida evig langt bortover i horisontal retning, for så å refreche, noken andre som opplever det, for.eks her?

http://www.hardware.no/artikler/asus-zenbook-prime-ux31a/110931

Lenke til kommentar

Jeg synes dere bør legge til noe om Windows 8 kompabilitet. Denne maskinen er vel kanskje en av de siste som kommer på markedet som ikke vil være sertifisert "Designed for Windows 8". Som mortenandersen også skriver venter vi på Windows 8 modellene, som nok er like rundt hjørnet. Det gjelder ikke bare touchskjerm men også alle de andre hardware-kravene, som UEFI med Windows 8 firmware, multi-touchpad som følger kravene for navigering mv. i Windows 8. Godt å se at Asusen i hvert fall har 16:9 størrelsesforholdet på plass.

Lenke til kommentar

Jeg synes dere bør legge til noe om Windows 8 kompabilitet. Denne maskinen er vel kanskje en av de siste som kommer på markedet som ikke vil være sertifisert "Designed for Windows 8". Som mortenandersen også skriver venter vi på Windows 8 modellene, som nok er like rundt hjørnet. Det gjelder ikke bare touchskjerm men også alle de andre hardware-kravene, som UEFI med Windows 8 firmware, multi-touchpad som følger kravene for navigering mv. i Windows 8. Godt å se at Asusen i hvert fall har 16:9 størrelsesforholdet på plass.

 

Maskinen er fullt kompatibel med windows 8, og dette får man jo også bortimot gratis med https://windowsupgradeoffer.com/nb-NO/

 

Multi-touchpad er også fullt ut implementert, og gir mange interessante og nye navigeringsmuligheter der maskinen klarer å skille opptil 5 berøringspunktet samtidig.

Lenke til kommentar

Jeg går heller for en Asus Transformer Pad Infinity TF700. Mer BængFørZheBøkk rett og slett.

 

Jeg holdt på å kjøpe UX31E, det samme med UX31A. Men prisen ble for stiv. Bestilte en Infinity TF700T istedet, til under halve prisen. Fikk den torsdag for tre dager siden og er frem til nå ekstremt fornøyd med den! Er som en som som å bruke. Har ikke problemer med få apper. Dockingen er bestilt. Terningkast 6!

Lenke til kommentar

Maskinen er fullt kompatibel med windows 8

 

Mitt poeng var at HW burde skrive noe om Windows 8 kompabilitet i nyhetssaken. Det er ingen tvil om at maskinen vil kunne kjøre Windows 8. Det vil alle maskiner som kan kjøre Windows 7. Spørsmålet er om maskinen vil kvalifisere for "Certified for Windows 8" eller bare "Capable". Vil den for eksempel støtte connected standby, har den UEFI firmware for Windows 8 slik at den vil starte opp i løpet av få sekunder samt ha utvidede funksjoner og innstillinger når operativsystemet ikke er startet, vil maskinen ha secure boot mv.

 

Her er kravene for Certified for Windows 8:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/jj128252.aspx

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...