Gå til innhold

Slik prøver Microsoft å lokke deg tilbake til IE9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Valg av nettleser har ikke lengre noe med reklame eller noe lignende, det er hovedsaklig bare det du vokst opp med nå.

 

Uansett, så tenker jeg å teste ut IE10 når det kommer. Der de har lagt adresselinja nederst. Var sånn på beta versjonen av W8.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hæ? Internet Explorer 9 har jeg hatt lenge.

 

Min erfaring er at det er styggt og vanskelig. Den er gjerne infisert av bing. Det er heldigvis blitt mulig å endre søkemotorer og fjerne bing, det var det ikke i starten. For å beskytte bing i det lengste har de klart å herpe siden for å finne nye søkemotorer da. Bare ett iritasjonsmoment. Ellers er det jo som regel slik med IE at det tar et par år før du får andre nettleseres nyvinninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wik: Jeg er ganske så uenig. IE helt opp til og inkludert 9 er et stort problem jeg sliter med daglig.

 

Vær så snill, få alle du kjenner og er i slekt med over på Chrome.

 

Si va du vil, jeg vokst opp med firefox, og har holdt meg til det siden, har ingenting imot Chrome, men er enkelt å greit mer vant til firefox.

 

Valg av nettleser har ikke lengre noe med reklame eller noe lignende, det er hovedsaklig bare det du vokst opp med nå.

Vel, i så fall måtte jeg blåst støv av gamle Netscape Navigator. Ahh, gode gamle dager. :)

 

Touche.

Lenke til kommentar
Valg av nettleser har ikke lengre noe med reklame eller noe lignende, det er hovedsaklig bare det du vokst opp med nå.
Vel, i så fall måtte jeg blåst støv av gamle Netscape Navigator. Ahh, gode gamle dager. :)

 

Haha, samme her. Netscape Navigator 3.04 Gold.

Lenke til kommentar

Tilbake til IE ... ha ha ha.

Er dette en spøk?

Tja... man skal kanskje klok av skade, aldri si aldri... men jeg tviler sterkt på at jeg noengang skal gå tilbake til den kryptiske nettleseren. Microsoft ligger jo omtrent 10 år etter feks. Chrome når det gjelder UI og brukeropplevelse.

Internet Explorer = NEI TAKK!

Lenke til kommentar

IE har skjerpet seg kraftig.

IE9 er ikke tortur, slik som IE6 var.

Men den er heller ikke like bra som Firefox og Chrome.

 

Pluss for innebygget adblock.

Minus for at den ikke støtter plugins.

 

Jeg har testet IE9 i nysgjerrighet.

Noen sider virket ikke skikkelig, slik som de gjør i Chrome eller FireFox.

IE er ennå ikke moden...

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

<p>

Vær så snill, få alle du kjenner og er i slekt med over på Chrome.
Si va du vil, jeg vokst opp med firefox, og har holdt meg til det siden, har ingenting imot Chrome, men er enkelt å greit mer vant til firefox.

Jeg anbefaler ikke Chrome fordi jeg mener det er den beste nettleseren, jeg anbefaler den fordi den auto-oppdaterer seg selv samt at den kommer med intern Adobe Flash Plugin som den også auto-oppdaterer. Har du Chrome har du med stor sannsynlighet nyeste versjon og samtidig nyeste versjon av Flash. Du vil med Chrome lage mindre hodepine for webutviklere i verden fordi du er langt fremme i standardstøtte, vil automatisk holde deg langt fremme i standardstøtten samt de av oss som er avhengig av at videospilling fungerer smertefritt hos deg har mye mindre problemer fordi du har også nyeste versjon av Flash Player. Foreldre, besteforeldre, onkler, tanter, småsøsken, venner og uvenner; Chrome.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Valg av nettleser i seg selv ser jeg på som ganske likegyldig for praktisk vanlig surfing, så lenge man har den nyeste utgaven. Jeg velger Firefox pga gode addons og open source mentaliteten. Jeg har ikke giddet å avinstallere IE, men den har ennå ikke blitt åpnet på denne maskinen :p

Om jeg trenger en sekundær nettleser av en eller annen grunn bruker jeg som regel chrome.

 

EDIT: JohnDoe, FF har også auto-update av både programmet og plug-ins. Jeg vet ikke om flash havner under det som blir auto-oppdatert da.

IE er nederst på listen over nettlesere jeg vil bruke eller anbefale.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

<p>

Vær så snill, få alle du kjenner og er i slekt med over på Chrome.
Si va du vil, jeg vokst opp med firefox, og har holdt meg til det siden, har ingenting imot Chrome, men er enkelt å greit mer vant til firefox.
Jeg anbefaler ikke Chrome fordi jeg mener det er den beste nettleseren, jeg anbefaler den fordi den auto-oppdaterer seg selv samt at den kommer med intern Adobe Flash Plugin som den også auto-oppdaterer. Har du Chrome har du med stor sannsynlighet nyeste versjon og samtidig nyeste versjon av Flash. Du vil med Chrome lage mindre hodepine for webutviklere i verden fordi du er langt fremme i standardstøtte, vil automatisk holde deg langt fremme i standardstøtten samt de av oss som er avhengig av at videospilling fungerer smertefritt hos deg har mye mindre problemer fordi du har også nyeste versjon av Flash Player. Foreldre, besteforeldre, onkler, tanter, småsøsken, venner og uvenner; Chrome.

 

Hjelper vel ikke å vøre langt fremme i standardstøtte når de i tillegg støtter ting som enda ikke er standardisert.

Lenke til kommentar

IE9 er ikke så raskt som de skal ha det til. Greit nok, den gjør det kanskje bra i tester, men det beviser ikke hvor rask den er å bruke, hvor raskt selve programvaren er, imotsetning til å laste inn sider. I tillegg sliter den med mange faner. Personlig synes jeg Chrome har mye mer å by på, og den har faktisk blitt veldig stabil og rask! Med mange faner og mye minnebruk kan jeg oppleve at den av og til slutter å svare, men den krasjer sjeldent. Venter et par sekund så kommer den tilbake. Andre nettlesere krasjer bare, og er mye mer ustabile. Opera er ikke i nærheten så stabil som Chrome og FireFox har jeg ikke brukt på min egen PC på lenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...