Gå til innhold

Anmeldelse: The Secret World (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har selv spillt spille siden torsdag og kjøpte lige godt grand master pakka i samme slengen

 

må si jeg liker spillet godt og tiden fly alt for fort når jeg setter meg ned.

 

jeg venta faktisk på denne annmeldelsen i dag siden klokka 10

 

må si meg enig i det han skriver, men jeg kjenner meg ikke igjen i det rotet han beskriver som target problem, vel ikke enda i hvertfall, men jeg har ikke passert kingsmouth enda engang jeg bruker alt for god tid :p

 

Blucoll

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Må si at det å gi ut en anmeldelse av ett MMO så fort etter en utgivelse blir litt feil da man ikke har sjangs til å teste alle aspekter ved spiller, heller kanskje gi et første inntrykk som jeg vet dere har gjort før med MMO. Det var ingenting om "endgame" i anmeldelsen og det som ble sagt om PvP delen var heller lite.

 

Jeg vil også påpeke at jeg ikke har hatt noe som helst problem med kampsystemet som du påpeker i anmeldelsen din. Og er det virkelig unaturlig for deg å tro at man ikke kan angripe ett monster som du ser (fordi det er 3. person), men ikke karakteren din ser? Slik er det i alle MMO'er jeg har prøvd. Jeg vil si at kampsystemet er mye bedre enn det er i wow og swtor.

 

Dette er ett MMO som fleste andre MMO, man må drepe monstre og plukke opp ting, men syntes at "tenke oppdragene" var ett friskt pust som er absolutt verdt å bruke tiden på :)

 

Spillet sliter fortsatt med en del bugs. Har vært på minst 7 quests som er bugget slik at man ikke får fullført de. Og jeg har også problemer med at spillet hele tiden forandrer texturekvaliteten på verdenen, så etter noen timer spilling så har all texture kvaliteten i spillet gått til "low" selv om det står på high i options. Finnes flere små bugs også, men regner med at de fleste vil bli fikset de nærmeste ukene.

 

Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med spillet så langt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ELSKER kampsystemet, jeg skjønner ikke hva som er galt med det. Det at man må stå riktig vei og stå på riktig plass gjør det mulig å være taktisk, som betyr at jeg kan vinne kamper fordi jeg gjorde det bedre taktisk. Med dodge i tillegg synes jeg dette blir enda bedre. Men ja, det kan være problematisk med target i kaotiske situasjoner, men med tabulatoren løser det dette problemet.

 

8/10? Det var skuffende, jeg hadde forventet mer ettersom mange dritt spill ender med toppkarakterer.

 

Men ellers en dette synes jeg anmeldelsen var grei, det gir et inntrykk om hvordan spillet er.

 

Min mening om spillet er at det er genialt, innlevende og rett og slett et bra gjennomført spill. Jada, spillet har bugs, men dette er til å forvente rett etter at spillet er sluppet ut. Jeg gir spillet merket "ANBEFALT" ettersom jeg synes spillet er verdt det! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ELSKER kampsystemet, jeg skjønner ikke hva som er galt med det.

(...)

 

Har du spilt Age of Conan? Funcoms forrige spill, som bruker samme spillmotoren. Funcom selv har bevist at de kan gjøre bedre enn de har gjort med TSW når det kommer til kamper.

 

Ja, kamp er bedre enn de fleste standard hot-key baserte mmo(wow/lotro/swtor/etc). Men det kan diskuteres om det er på nivå med nyere mmorpg som tera eller det kommende guild wars 2, og det er vel ingen tvil om at det er et steg tilbake fra det de hadde i Age of Conan.

Lenke til kommentar

Har du spilt Age of Conan? Funcoms forrige spill, som bruker samme spillmotoren. Funcom selv har bevist at de kan gjøre bedre enn de har gjort med TSW når det kommer til kamper.

 

Ja, kamp er bedre enn de fleste standard hot-key baserte mmo(wow/lotro/swtor/etc). Men det kan diskuteres om det er på nivå med nyere mmorpg som tera eller det kommende guild wars 2, og det er vel ingen tvil om at det er et steg tilbake fra det de hadde i Age of Conan.

Nei, har ikke prøvd det. Og mener ikke at systemet er perfekt, og uten feil, alt kan bli bedre, men det funker for meg.

Lenke til kommentar

Er ikkje så krise at combat er mindre kinetisk enn i AoC når innhald og gameplay er såpass mykje meir allsidig her. Ellers var jo kampsystemet i AoC både bog standard og komplett uinteressant for alle som ikkje var ein eller annen variant av melee. I TSW er melee berre 1/3 av skillhjulet, mot over halvparten av AoC-klassane.

 

Var veldig glad i HoXen min, men mangelen på komboar er ein rimeleg pris å betale for fridomen i TSW-systemet.

Endret av Zealuu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

spillte siden forgje fredag , gjort alle oppdragene og puzzlene og må seie dette var veldig kort for eit MMO spill =/

 

pvp er bare grusomt , spesielt med servere i US og ping

 

så sitter igjen med dungeon, gjort opp til nightmare men lurer på om gidder og gjøre nightmare. spillet har lite og tilby forbi story og gåter dessvere og du får ikkje heile storyen før seinere patcher

Lenke til kommentar

Har spelt av og på sidan Early Access, har framleis litt igjen å gjere i Kingsmouth. Trur ikkje du rekk å gjere mykje anna enn sjølve spelinga om du skal peise gjennom alle tre kontinenta - eg er forsåvidt førebudd på å gå tom for ting å gjere så snart eg er ferdig med alt, men fram til då er det vel verdt både tida og pengane.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

spillte siden forgje fredag , gjort alle oppdragene og puzzlene og må seie dette var veldig kort for eit MMO spill =/

 

pvp er bare grusomt , spesielt med servere i US og ping

 

så sitter igjen med dungeon, gjort opp til nightmare men lurer på om gidder og gjøre nightmare. spillet har lite og tilby forbi story og gåter dessvere og du får ikkje heile storyen før seinere patcher

 

Du skal få et tips ingen ga meg når jeg startet med mmorpg sjangeren alle disse årene siden, nyt spillet og ikke ha det så travelt! Ta pauser, stikk hode ut av huset litt etc etc.

 

Jeg har holdt på siden pre-order kundene slapp til og holder til enda i starten, sjekker alt og gjør det i et tempo som er helt perfekt og ikke minst sunt.

 

Nå er jo det løpet kjørt for deg i TSW :p en får jo bare håpe andre tar lærdom.

Endret av _LarZen_
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Synes det var et greit review, selv om jeg ikke nødvendigvis er enig i alt som blir sagt. Jeg spilte mye under closed beta, men har ikke fått prøvd så mye selv. Btw, så kan du se din egen og andre sine charactere her: http://chronicle.thesecretworld.com/character/Blackbeard

 

Jeg har kjørt en Pistol/Elemental build som stort sett feier fiender unna kjapt, men lider litt av glass cannon syndromet hvis du ikke circle-strafer og bruker active dodge. Dette fungerer fordi monstre bruker tid på bevegelse-animasjon når de må flytte seg, mens du kan angripe og flytte deg samtidig.

 

TSW sitt åpne system når det kommer til å lage egne builds er at du kan endte opp med noen roller som bruker 10-15 sek på å drepe en fiende, mens andre bruker 30-45 sek. Begge ender da ut med like mye helse. Greit å tenke på når man velger abilities. Hvis man ønsker seg en character som man må styre frentisk rundt i kamp, og drepe kjapt, så er det mulig. ;)

Lenke til kommentar

1 time i betaen gjorde at jeg ikke kommer til å prøve det.

 

Kontrollsystemet var rett og slett for dårlig, og jeg er blitt for godt vant med at slike ting bare skal funke.

 

Så er nok svært mye jeg ville satt pris på, men jeg orker ikke stresse med ett interaksjonsdesign som er såpass middelmådig / dårlig. Synd, men men ...

Lenke til kommentar

Kva var det som ikkje funka med det relativt standard WASD+mus-oppsettet?

 

Måtte sjølv endre nokre binds for å få brukt mouse buttons og Q/E til fornuftige ting - når ein berre har 7 hotbar slots burde alle vere enkle å nå - men det er ikkje verre enn eg må gjere i andre PC-spel òg, for å faktisk få noko ut av at eg har ein mus med fleire enn 2-3 knappar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1 time i betaen gjorde at jeg ikke kommer til å prøve det.Kontrollsystemet var rett og slett for dårlig, og jeg er blitt for godt vant med at slike ting bare skal funke.Så er nok svært mye jeg ville satt pris på, men jeg orker ikke stresse med ett interaksjonsdesign som er såpass middelmådig / dårlig. Synd, men men ...

 

Hva da for noe? Har brukt mange år med blant annet wow, aoc, tera... Hva er geærnt med måten tsw løser det? Er jo meget pent løst. Spesielt måten oppdrags grensesnittet fungerer. Er ikke vanskeligere å styre karakteren eller noe annet her enn de andre spillene jeg har spilt.

 

Betaen var kanskje noe annerledes?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liker IPen , ideen, storyen, gameplay er standard mmo men helt greit, liker ikke class systemet. Men mest av alt har jeg ikke tro på at funcom klarer å vedlikeholde spillet like godt som andre mmoer, etter age of conan klarer jeg ikke å ha tro på de.

 

De burde slutte å lage mmoer og begynne å lage singleplayer spill, noe jeg tror de kan gjøre en brilliant jobb med.

Lenke til kommentar

Det er jo ikkje eit klasseystem? Eller er det det som er problemet? Det vil kanskje uansett glede deg å høyre at Funcom har laga singleplayerspel ganske lenge: Drømmefall og Den Lengste Reisen, båe skrivne av Ragnar Tørnquist (same karen som er produsent og regissør og manusforfattar og det meste for TSW), vart godt mottekne både her og internasjonalt - og er gode spel. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ELSKER kampsystemet, jeg skjønner ikke hva som er galt med det.

(...)

 

Har du spilt Age of Conan? Funcoms forrige spill, som bruker samme spillmotoren. Funcom selv har bevist at de kan gjøre bedre enn de har gjort med TSW når det kommer til kamper.

 

Ja, kamp er bedre enn de fleste standard hot-key baserte mmo(wow/lotro/swtor/etc). Men det kan diskuteres om det er på nivå med nyere mmorpg som tera eller det kommende guild wars 2, og det er vel ingen tvil om at det er et steg tilbake fra det de hadde i Age of Conan.

 

Kødder du? Combaten er så mye bedre i TSW at du ikke skulle tro det var Funcom som har laget spillet. Har selv spillt og raidet litt i AoC (ble ikke så mye da spillet ikke var noe særlig bra.). Alt i TSW er så mye bedre enn AoC, det er ingen tvil om at Funcom har gjort syvmilsteg her. Beste mmoet jeg har spillt, i alle aspekter :) Har selv unsubba DCuo, Tera og SW pga av dette spillet + kanselering av GW2. Så bra er det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...