Gå til innhold

Amazon utfordrer Google Maps


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

.. og ingen byer utenfor USA.

 

Jeg vet ikke hvor mange bygninger det finnes i verden, men la oss si at det er 10 ganger så mange personer som bygninger. La oss videre si at tre av de fire ansatte legger inn nye bygninger 8 timer om dagen, 250 dager i året og klarer 1 bygning per minutt. Da vil det ta nesten 2000 år før de blir ferdig med å legge inn dagens bygninger. Høres ikke ut som de blir heldekkende eller oppdatert med det første. Selv om de tidobler eller hundredobler staben.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

.. og ingen byer utenfor USA.Jeg vet ikke hvor mange bygninger det finnes i verden, men la oss si at det er 10 ganger så mange personer som bygninger. La oss videre si at tre av de fire ansatte legger inn nye bygninger 8 timer om dagen, 250 dager i året og klarer 1 bygning per minutt. Da vil det ta nesten 2000 år før de blir ferdig med å legge inn dagens bygninger. Høres ikke ut som de blir heldekkende eller oppdatert med det første. Selv om de tidobler eller hundredobler staben.

 

Hehe, man kan jo da også lure på hvor mange nye det kommer på de 2000 årene + dem som ikke finnes lenger :D

 

Lenke til kommentar

23 byer... hehe det må jeg si blir litt av en "utfordrer"

google sitter ikke på så fantastisk mye data. i norge er feks dekningen dårlig. kartene til finn.no, gulesider etc er langt bedre. streetview blir raskt utdatert og det tar svært lang tid å oppdatere alt. ingen grunn til at store selskap som amazon eller apple ikke skal klare å konkurrere dersom de prøver. det er bare snakk om å handle data fra kartverk, blom, eniro etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...