Gå til innhold

Unboxing: Apples nye MacBook Pro med Retina er her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Venter et år til Haswell blir lansert. Syns ikke dagens mobile komponenter er helt klar for slik oppløsning.

 

Tja, du får selvsagt mene hva du vil, men alle jeg har snakket med mener dagens modell takler det helt utmerket. Du kan uansett ikke forvente å spille på 2880x1800 med 60+ fps på en bærbar, verken i dag eller om 1 år.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Venter et år til Haswell blir lansert. Syns ikke dagens mobile komponenter er helt klar for slik oppløsning.

 

Nå har ikke prosessoren så mye å si med oppløsningen, heller mer ved grafikken. Kanskje du mener vente til Maxwell?

Endret av bruflot
Lenke til kommentar

Venter et år til Haswell blir lansert. Syns ikke dagens mobile komponenter er helt klar for slik oppløsning.

 

Nå har ikke prosessoren så mye å si med oppløsningen, heller mer ved grafikken. Kanskje du mener vente til Maxwell?

Haswell skal angivelig få en "GT4" brikke med 2.5x ytelsen du finner i dagens Ivy Bridge HD4000 ;)

Lenke til kommentar

Veldig fin å se på, dessverre er prislappen for stor til at jeg kjøper den. Det er mulig å installere Windows på MacBook ;) Da har du et OS som gir deg flere applikasjoner og muligheter + at du når som helst kan bytte tilbake til OS X Lion hvis du vil det.

 

Jeg får krysse fingrene for at det nettopp er denne PC-en vi får på VGS til høsten ;)

 

Lenke til kommentar

Veldig fin å se på, dessverre er prislappen for stor til at jeg kjøper den. Det er mulig å installere Windows på MacBook ;) Da har du et OS som gir deg flere applikasjoner og muligheter + at du når som helst kan bytte tilbake til OS X Lion hvis du vil det.Jeg får krysse fingrene for at det nettopp er denne PC-en vi får på VGS til høsten ;)

 

Ja, det er lov å håpe, eller drømme.

Endret av tobias6666
Lenke til kommentar

Personlig er jeg ikke så interessert i OSX, og jeg syntes at designet på flere av Apples produkter etterhvert begynner å bli litt kjedelig. Jeg syntes derimot folkene hos Apple, kanskje med unntak av design, er veldig innovative. De forsøker nye ting, presser grenser og forsøker hele tiden å skille seg ut gjennom fokus på kvalitet og helhet. Jeg ser med misunnelse på thunderbolt, retinaskjermer, magsafe, unibody design i lettmetall, maskiner levert tilnærmet fritt for bloat og så videre. Hvis man tar utgangspunkt i produktene Apple tilbyr kundene sine, så må jeg innrømme at jeg skulle ønske at flere produsenter var som Apple.

 

PS: Burde kanskje utdype det med design. Jeg syntes designet er flott og unikt, men det går for lang tid mellom hver gang Apple endrer produktene sine. De har én lansering innen de ulike produktene hvert år, og de lanserer kun et fåtalls produkter. En skulle tro at de for eksempel kunne ha påkostet iPhone 4S eller MacBook en ny look for hver versjon. Det er nå snart to år siden det var noen endringer i iPhones design. Det er for lenge i denne bransjen (IMHO).

Endret av LordErik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis man tar utgangspunkt i produktene Apple tilbyr kundene sine, så må jeg innrømme at jeg skulle ønske at flere produsenter var som Apple.

 

Enig, men nøkkelordet der er "utgangspunkt i produktene". Apple lager fantastiske produkter, men selskapet er i særklasse i å være grådig og sutrete.

 

Grunnen til at flere produsenter ikke er slik er vel at de ville blitt saktsøkt av Apple for absolutt alt.

Men ja, Apple lager bra produkter, men er et drittselskap uten like.

Endret av Apox
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Venter et år til Haswell blir lansert. Syns ikke dagens mobile komponenter er helt klar for slik oppløsning.
Nå har ikke prosessoren så mye å si med oppløsningen, heller mer ved grafikken. Kanskje du mener vente til Maxwell?
Haswell skal angivelig få en "GT4" brikke med 2.5x ytelsen du finner i dagens Ivy Bridge HD4000 ;)

 

Jo da, men så er jo MBP utstyrt med en GT 650M også :)

Lenke til kommentar

Venter et år til Haswell blir lansert. Syns ikke dagens mobile komponenter er helt klar for slik oppløsning.

 

Tja, du får selvsagt mene hva du vil, men alle jeg har snakket med mener dagens modell takler det helt utmerket. Du kan uansett ikke forvente å spille på 2880x1800 med 60+ fps på en bærbar, verken i dag eller om 1 år.

 

Det er vel antakelig ikke det han snakker om? Maskinen har ytelsesproblemer (eller ihvertfall utfordringer eller noe, kanskje litt sterkt å kalle det problemer), også under vanlig bruk som surfing, når det er så høy oppløsning.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Venter et år til Haswell blir lansert. Syns ikke dagens mobile komponenter er helt klar for slik oppløsning.

 

Tja, du får selvsagt mene hva du vil, men alle jeg har snakket med mener dagens modell takler det helt utmerket. Du kan uansett ikke forvente å spille på 2880x1800 med 60+ fps på en bærbar, verken i dag eller om 1 år.

 

Det er vel antakelig ikke det han snakker om? Maskinen har ytelsesproblemer (eller ihvertfall utfordringer eller noe, kanskje litt sterkt å kalle det problemer), også under vanlig bruk som surfing, når det er så høy oppløsning.

 

AtW

 

Er dette et bekreftet kjent problem, og har du evt. en link ? Jeg er veldig interessert i denne maskina, men ytelses problemer er nettopp grunnen til at jeg skal ha ny maskin. Isåfall er jo denne uaktuell plutselig..

Lenke til kommentar

Jo da, men så er jo MBP utstyrt med en GT 650M også :)

Tror ikke mange har lyst til å ha et strømsultent dedikert skjermkort kjørende når de leser nettavisene ;)

Det har vært klager på at Retina Macbook Pro har lag når man surfer på tyngre nettsider skjønner du.

 

EDIT:

Et GT 650M er heller ikke så voldsomt mye å skryte av i dag. Når BF3 kan kjøres med god flyt på oppløsning høyere enn 1024x600 er det noe å skryte av.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...