Gå til innhold

Microsoft med Spotify-rival


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Xbox-navnet gjorde at jeg øyeblikkelig lurte på hvorfor ikke til PC og mobil.

Jeg har også fjernet alt jeg har av Xbox-tjenester på min Windows 8, siden jeg ikke har noen Xbox.

Jeg hadde sannsynligvis fjernet Xbox Music også, hadde det ikke vært for at jeg nå vet bedre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høres interessant ut hvis nedlastningene er DRM-frie. Jeg hadde gratis streaming i ~ 1 år, men nå bruker jeg bare downloads. Streaming er genialt for å finne nye ting, men downloads har noen fordeler; man har alltid tilgang til den bra musikken, kan bruke den på gamle/billige MP3-spillere, den forsvinner ikke plutselig pga. lisenser, osv. Hvis dette fungerer på linux er jeg med ;)

-- Må legge til at alle fordelene med downloads, bortsett fra "samlermentaliteten", er betinget med at det er DRM-fritt. Ellers er det bare å kjøre streaming hele veien, evt. med caching for offline bruk.

-- Eh, her er en fordel til med downloads, DRM eller ikke: Ingen vet hva du spiller av med mindre du velger å dele det. Det er jo et litt paranoid argument, men jeg ar ikke helt vendt meg til tanken på at hver gang jeg starter å høre på en sang, lages det en oppføring i en database med mitt brukernavn, tidspunkt, sangens ID, muligens IP-adressen, og kansje til og med når jeg stopper den. Det her er vel noe man må venne seg til etter hvert. På den annen side sitter jeg og venter på at streaming-tjenester blir brukt i etterforskning til å finne ut hvor noen var til en bestemt tid.

Endret av fa2001
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...