Gå til innhold

Slik blir oppgraderingen til Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så om jeg har Win7 Ultimate kan jeg bytte språk til engelsk før en oppgradering til Win 8 engelsk og beholde alt.

 

Men hva med den slue metoden man bruker for å gå mellom display language når man ikke har enterprise/ultimate win7, vil det virke? Altså manuell installering av lp.bin fila?

 

Kunne vært nyttig å vite til fremtidig referanse.

Lenke til kommentar

$40... Det er godt Microsoft har begynt å lære av prisene Apple tar for oppdatering. Mountain Lion kommer til å koste $20.La oss uansett håpe at disse prisene fra Microsoft også kommer til å gjelde Norge.

 

Det er en viss forskjell på oppgradering av Windows og OSX: På OSX gjelder prisen uansett hvor lenge det er siden en kjøpte forrige versjon. Microsoft tar seg fullt betalt dersom en ikke kort tid før release har kjøpt siste versjon. For OSX er det EN versjon, ferdig sak. Flaut at Microsoft ennå differensierer versjoner og at de ennå pusher 32-bit OS.

 

Etter å ha oppgradert flere mac'er og pc'er de siste 2 årene er det ingen tvil om at Apple får dette vesentlig bedre til enn Microsoft.

Lenke til kommentar

$40... Det er godt Microsoft har begynt å lære av prisene Apple tar for oppdatering. Mountain Lion kommer til å koste $20.La oss uansett håpe at disse prisene fra Microsoft også kommer til å gjelde Norge.

 

Det er en viss forskjell på oppgradering av Windows og OSX: På OSX gjelder prisen uansett hvor lenge det er siden en kjøpte forrige versjon. Microsoft tar seg fullt betalt dersom en ikke kort tid før release har kjøpt siste versjon. For OSX er det EN versjon, ferdig sak. Flaut at Microsoft ennå differensierer versjoner og at de ennå pusher 32-bit OS.

 

Etter å ha oppgradert flere mac'er og pc'er de siste 2 årene er det ingen tvil om at Apple får dette vesentlig bedre til enn Microsoft.

 

Glem ikke at du i tillegg må ha en mac for å oppgradere osx, så pluss på 10000 kroner i prisen da ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg eier windows 7 i dag. Om jeg kjøper oppgraderingen, mister jeg da muligheten til å installere en clean install fra scratch ?Hvis jeg skal formatere noen gang i fremtiden, må jeg da installere win7 først, også kjøre oppgraderingen ?

 

Du kan ikke installere Win8 fra scratch nei, men du kan ta en fullstendig installasjon (med formatering) gitt at win7/vista/xp allerede er installert.

Lenke til kommentar
$40... Det er godt Microsoft har begynt å lære av prisene Apple tar for oppdatering. Mountain Lion kommer til å koste $20.La oss uansett håpe at disse prisene fra Microsoft også kommer til å gjelde Norge.
Det er en viss forskjell på oppgradering av Windows og OSX: På OSX gjelder prisen uansett hvor lenge det er siden en kjøpte forrige versjon. Microsoft tar seg fullt betalt dersom en ikke kort tid før release har kjøpt siste versjon. For OSX er det EN versjon, ferdig sak. Flaut at Microsoft ennå differensierer versjoner og at de ennå pusher 32-bit OS.Etter å ha oppgradert flere mac'er og pc'er de siste 2 årene er det ingen tvil om at Apple får dette vesentlig bedre til enn Microsoft.
Glem ikke at du i tillegg må ha en mac for å oppgradere osx, så pluss på 10000 kroner i prisen da ;)

 

Vi prøvde å få tak i en tilsvarende byggekvalitet laptop på jobb som kjørte windows. Den kom på over 2000 mer enn mac'en, så din argumentasjon faller helt i grus. En får det en betaler for. Har hatt 6 eller 7 windows laptop'er i mitt liv, felles for de fleste er kort levetid og mye trøbbel. Er på det 3 året på min macbook, har ikke brukt noe tid på feil, hverken på software eller hardware siden.

Et annet morsomt poeng er at en osx lisens kan du fritt bruke på 5 maskiner. Før M$ nå kom med "billigstuntet" (som i teorien kun gjelder noen få) kunne en oppgradere hele husholdningen for 200 kroner på osx, mens w7 kom på 5000,- Vi har to laptoper, en mac mini og en imac, og min neste oppgradering kommer også til å koste meg 200 kroner :)

Det er totalregnestykket som gjelder, billige plastikk-maskiner med haugevis av klisterlapper til 4000 kroner er dårlig økonomi når de ikke holder.

 

Lenke til kommentar
$40... Det er godt Microsoft har begynt å lære av prisene Apple tar for oppdatering. Mountain Lion kommer til å koste $20.La oss uansett håpe at disse prisene fra Microsoft også kommer til å gjelde Norge.
Det er en viss forskjell på oppgradering av Windows og OSX: På OSX gjelder prisen uansett hvor lenge det er siden en kjøpte forrige versjon. Microsoft tar seg fullt betalt dersom en ikke kort tid før release har kjøpt siste versjon. For OSX er det EN versjon, ferdig sak. Flaut at Microsoft ennå differensierer versjoner og at de ennå pusher 32-bit OS. Etter å ha oppgradert flere mac'er og pc'er de siste 2 årene er det ingen tvil om at Apple får dette vesentlig bedre til enn Microsoft.

 

Tror du virkelig microsoft pusher 32bit av fri vilje? De har 2 versjoner som betyr noe for brukere, og kun én for "vanlige" brukere, nemlig home.

 

Apple har tatt betalt for flere oppgraderinger allerede gjennom hardware, så det er klart de kan ha lavere oppgraderingspris.

Lenke til kommentar
$40... Det er godt Microsoft har begynt å lære av prisene Apple tar for oppdatering. Mountain Lion kommer til å koste $20.La oss uansett håpe at disse prisene fra Microsoft også kommer til å gjelde Norge.
Det er en viss forskjell på oppgradering av Windows og OSX: På OSX gjelder prisen uansett hvor lenge det er siden en kjøpte forrige versjon. Microsoft tar seg fullt betalt dersom en ikke kort tid før release har kjøpt siste versjon. For OSX er det EN versjon, ferdig sak. Flaut at Microsoft ennå differensierer versjoner og at de ennå pusher 32-bit OS. Etter å ha oppgradert flere mac'er og pc'er de siste 2 årene er det ingen tvil om at Apple får dette vesentlig bedre til enn Microsoft.
Tror du virkelig microsoft pusher 32bit av fri vilje? De har 2 versjoner som betyr noe for brukere, og kun én for "vanlige" brukere, nemlig home.Apple har tatt betalt for flere oppgraderinger allerede gjennom hardware, så det er klart de kan ha lavere oppgraderingspris.

 

Absolutt ingen som trenger 32 bit lenger. De fleste maskiner kommer med minimum 4 GB, og da er det dårlig ide med 32 bit i utgangspunktet, en mister nesten 1GB av i utgangspunkt for lite minne. Dessuten kjører 64-bit os 32-bit programmer helt fint.

Lenke til kommentar

$40... Det er godt Microsoft har begynt å lære av prisene Apple tar for oppdatering. Mountain Lion kommer til å koste $20.La oss uansett håpe at disse prisene fra Microsoft også kommer til å gjelde Norge.

 

Du mener "servicepacken" Mountain Lion? ;-)

Om enn det ikke er en servicepack så kommer endringene i Mountain Lion til å fremstå som en service pack i forhold til W8. Syntes iOS har forandret seg minimalt fra 10.6 til 10.7 og det ser ikke ut som om endringen til 10.8 blir større en forrige oppgradering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
$40... Det er godt Microsoft har begynt å lære av prisene Apple tar for oppdatering. Mountain Lion kommer til å koste $20.La oss uansett håpe at disse prisene fra Microsoft også kommer til å gjelde Norge.
Det er en viss forskjell på oppgradering av Windows og OSX: På OSX gjelder prisen uansett hvor lenge det er siden en kjøpte forrige versjon. Microsoft tar seg fullt betalt dersom en ikke kort tid før release har kjøpt siste versjon. For OSX er det EN versjon, ferdig sak. Flaut at Microsoft ennå differensierer versjoner og at de ennå pusher 32-bit OS. Etter å ha oppgradert flere mac'er og pc'er de siste 2 årene er det ingen tvil om at Apple får dette vesentlig bedre til enn Microsoft.

 

Alt koker ned til maskinvare. Det er ikke værre enn det. Apple trenger ikke å ta hensyn til de utallige kombinasjoner av hardware en bruker måtte ha på sin PC, som bare kan være en Mac (lovlig sett). Derfor kan de også dumpe prisen på OS X, fordi man har allerede betalt Apple for maskinen.

 

32-bits Windows er fremdeles (dessverre) aktuelt, siden det er mange i verden som sitter på gammel maskinvare som bare støtter 32-bits.

 

Det Microsoft skulle ha gjort for lengst var å ha en innebygget funksjonalitet med total oversikt over drivere for ukjente enheter. Noe som trejdepartsprogrammer i dag løser rimelig bra (Driver Genius osv).

 

MS hadde gjort det smart om de tillot Windows (etter godkjennelse fra brukeren selvsagt) å rapportere inn ukjent maskinvare til MS, og deretter sørget for at MS oppdatere databasen med all maskinvare. Og kort etter ville driveren for enheten være tilgjengelig, eller en beskjed om at maskinvaren ikke er støttet i det gitte OS.

Det siste er spesielt viktig med tanke på oppgradering, det er for sent å snu når man allerede sitter med et nytt OS, men ingen skjermkortdriver fra leverandøren.

En analyse av maskinen før oppgradering hadde da vært meget ønskelig, så brukeren selv kan velge om det er verdt det.

 

Uansett, Apple gjør det ikke bedre, de har bare en ekstremt enklere hverdag.

Men brukerene av OS X sitter gjerne ofte med utdaterte drivere også.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig skeptisk til å først måtte installere Windows XP/Vista/7 før jeg kan kjøre en .exe-fil som omdanner det til en Win8-installasjon.

Har jeg forstått det riktig, at det er slik det er?

 

Det er jo masse styr, og dessuten hater jeg oppgradering.

Jeg vil ha en bootbar Win8-CD eller minnepinne som virker uten at en tidligere versjon er installert.

 

 

Vil Win8 få en egen lisenskode, eller installeres den med den Win7-lisenskoden som står under maskinen min?

Lenke til kommentar

Jeg er veldig skeptisk til å først måtte installere Windows XP/Vista/7 før jeg kan kjøre en .exe-fil som omdanner det til en Win8-installasjon.

Har jeg forstått det riktig, at det er slik det er?

 

Det er jo masse styr, og dessuten hater jeg oppgradering.

Jeg vil ha en bootbar Win8-CD eller minnepinne som virker uten at en tidligere versjon er installert.

 

 

Vil Win8 få en egen lisenskode, eller installeres den med den Win7-lisenskoden som står under maskinen min?

 

Dette er en artikkel om OPPGRADERINGEN, altså å installere nyere versjon av operativsystem over eksisterende operativsystem. Det vil alltid være DVD-plater (ikke CD, som du skrev) som må aktiveres med en Windows 8 lisens (ikke Windows 7, XP, ME eller 98 osv).

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg kjøper ikke noe uten å kunne ta en clean install av det.

 

Jeg kjøpte windows 7 i en eller annen fin utgave for rundt 800kr, og har den installert og validert på 2 PCer jeg daglig bruker.

 

Microsoft er ofte unødvendig dyre, men de tar i det minste ikke betalt for servicepakkene og små oppdateringene sine som kommer mellom der.

Lenke til kommentar

Microsoft er ofte unødvendig dyre, men de tar i det minste ikke betalt for servicepakkene og små oppdateringene sine som kommer mellom der.

 

Akkurat her så viskes forskjellene ut ganske mye. En versjon av Windows varer mye lenger enn en av OSX. Dvs at du ikke betaler så ekstremt mye mer over en 3års periode i forhold til det man gjør for å få alle "service packene" til Apple.

 

Ikke det at jeg bryr meg så veldig da. Kjører Macbook Pro som bærbar og en stasjonær Windows PC så jeg får det beste fra begge verdener :)

Lenke til kommentar
$40... Det er godt Microsoft har begynt å lære av prisene Apple tar for oppdatering. Mountain Lion kommer til å koste $20.La oss uansett håpe at disse prisene fra Microsoft også kommer til å gjelde Norge.
Det er en viss forskjell på oppgradering av Windows og OSX: På OSX gjelder prisen uansett hvor lenge det er siden en kjøpte forrige versjon. Microsoft tar seg fullt betalt dersom en ikke kort tid før release har kjøpt siste versjon. For OSX er det EN versjon, ferdig sak. Flaut at Microsoft ennå differensierer versjoner og at de ennå pusher 32-bit OS.Etter å ha oppgradert flere mac'er og pc'er de siste 2 årene er det ingen tvil om at Apple får dette vesentlig bedre til enn Microsoft.
Glem ikke at du i tillegg må ha en mac for å oppgradere osx, så pluss på 10000 kroner i prisen da ;)

 

Vi prøvde å få tak i en tilsvarende byggekvalitet laptop på jobb som kjørte windows. Den kom på over 2000 mer enn mac'en, så din argumentasjon faller helt i grus. En får det en betaler for. Har hatt 6 eller 7 windows laptop'er i mitt liv, felles for de fleste er kort levetid og mye trøbbel. Er på det 3 året på min macbook, har ikke brukt noe tid på feil, hverken på software eller hardware siden.

Et annet morsomt poeng er at en osx lisens kan du fritt bruke på 5 maskiner. Før M$ nå kom med "billigstuntet" (som i teorien kun gjelder noen få) kunne en oppgradere hele husholdningen for 200 kroner på osx, mens w7 kom på 5000,- Vi har to laptoper, en mac mini og en imac, og min neste oppgradering kommer også til å koste meg 200 kroner :)

Det er totalregnestykket som gjelder, billige plastikk-maskiner med haugevis av klisterlapper til 4000 kroner er dårlig økonomi når de ikke holder.

 

Rart ASUS sine laptoper har mindre feilratio enn apple sine da ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...