Gå til innhold

Frister det med spillstreaming på PlayStation 4?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns ikke det frister. Til noen typer spill er det kanskje ok, men spesielt for fps tror jeg det blir vanskelig å få det til å fungere optimalt. Har merket med noen typer pc-skjermer hvor ødeleggende input-lag er, og denne vil utvilsomt bli høyere med streaming enn med dagens konsoller.

Lenke til kommentar

Nei.

 

-Serveren går ned, kan ikke spille.

-Lagg pga stor pågang til serveren, tenk deg lagg i ett single-player spill.. nei takk.

-Sony blir hacket igjen pga deres egen ignoranse ovenfor kundene sine, igjen så blir spillet utilgjengelig.

-Serveren lager en feil, saves forsvinner, start på nytt.

-ISP'n din datt ut, du mista nettet i 2 minutter, du fikk ikke savet så du må begynne på nytt.

-Linjehastighet, om spillene skal være så flotte med "sterk grafikk" og alt, da er jo Amerika, Australia og flere andre land sperret ute pga deres "download cap" på x gigabyte per mnd, som de må fylle på ved å betale enda mer, skal det bli ekstra-kostnader bare for å spille et single-player spill som du allerede har kjøpt eller leid over internett?

 

Nei takk du, dårlig idè er dårlig.

Kanskje om 10 år når vi har fult utbygd fiber, for det virker som om det å bygge ut fiber tar flere år bare for en liten strekning, det tok 2 år fra de begynte å legge fiber i en gate, før de kom til neste gate og skulle bygge ut her.

 

Nei takk, holder meg til spill jeg vet funker 100%.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
-Serveren går ned, kan ikke spille.

-Lagg pga stor pågang til serveren, tenk deg lagg i ett single-player spill.. nei takk.

-Sony blir hacket igjen pga deres egen ignoranse ovenfor kundene sine, igjen så blir spillet utilgjengelig.

-Serveren lager en feil, saves forsvinner, start på nytt.

-ISP'n din datt ut, du mista nettet i 2 minutter, du fikk ikke savet så du må begynne på nytt.

...

 

Trodde et lite øyeblikk det var kritikk av Diablo 3 jeg... ;) De fleste punkter passer jo perfekt for D3 mener jeg.

Endret av XmasB
Lenke til kommentar
-Serveren går ned, kan ikke spille.-Lagg pga stor pågang til serveren, tenk deg lagg i ett single-player spill.. nei takk.-Sony blir hacket igjen pga deres egen ignoranse ovenfor kundene sine, igjen så blir spillet utilgjengelig.-Serveren lager en feil, saves forsvinner, start på nytt.-ISP'n din datt ut, du mista nettet i 2 minutter, du fikk ikke savet så du må begynne på nytt....
Trodde et lite øyeblikk det var kritikk av Diablo 3 jeg... ;) De fleste punkter passer jo perfekt for D3 mener jeg.

 

Ikke begyn med Diablo 3 igjen, er du snill. Folk flest er drittlei all sytingen der for lengst.

 

Jeg liker ideen om å streame spill, men hadde det vært så bra som de påstår hadde det vel vært større i dag? Men så lenge de også gir oss spill fysisk i butikk kan de gjøre hva fanken de vil med online-biten for min del. Bruker den nesten aldri i PS3, så kommer nok ikke til å gjøre det i PS4 heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
-Serveren går ned, kan ikke spille.-Lagg pga stor pågang til serveren, tenk deg lagg i ett single-player spill.. nei takk.-Sony blir hacket igjen pga deres egen ignoranse ovenfor kundene sine, igjen så blir spillet utilgjengelig.-Serveren lager en feil, saves forsvinner, start på nytt.-ISP'n din datt ut, du mista nettet i 2 minutter, du fikk ikke savet så du må begynne på nytt....
Trodde et lite øyeblikk det var kritikk av Diablo 3 jeg... ;) De fleste punkter passer jo perfekt for D3 mener jeg.

 

Ikke begyn med Diablo 3 igjen, er du snill. Folk flest er drittlei all sytingen der for lengst.

 

Jeg liker ideen om å streame spill, men hadde det vært så bra som de påstår hadde det vel vært større i dag? Men så lenge de også gir oss spill fysisk i butikk kan de gjøre hva fanken de vil med online-biten for min del. Bruker den nesten aldri i PS3, så kommer nok ikke til å gjøre det i PS4 heller.

 

Er de? Always online SP er en svært viktig utvikling som affiserer mange, mange ønsker å diskutere konsekvenene av det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jepp, det frister!Skyspilling er en uunngåelig og nødvendig evolusjon av spillbransjen. De fysiske spillene hører hjemme på museum.

 

Tror ikke du er helt klar over hva dette er snakk om og hva konsekvensene er.

 

Du virker som noen som alltid må være mest mulig moderne.

Jup, se på alternativene her.

Fordelen med streaming er: du trenger ikke kraftig hardware lokalt:

en ps4 vil trolig koste rundt 3000, den vil være omtrent like kraftig som en 6-7000 kr gaming pc. Dvs den kan kjøre alle nåværende spill i full hd og medium eller bedre innstillinger.

Dette er bedre en streaming realistisk sett.

 

Streaming har fordelen at du har tilgang til andre spill for andre platformer, dette vil være xbox og ps2-3 spill, wii og pc spill krever andre kontrollere.

Annen fordel du har umidelbart tilgang til et stort spill biblotek, tradisjonelt må laste ned spill før du kan spille dem, dette tar 5-10 minutter, kortere om spillet starter og viser intro video eller lignende mens det laster, er linja di tregere kan du ikke streame alikevell.

 

Nå kommer det stygge problemet, diablo har hatt problemer med servere, disse serverene sjekker at du har gyldig lisens og lar deg spille flerspiller noe som er en veldig enkel oppgave, masse spillere pr server.

 

Nå om du vil streame PS4 spill krever dette en PS4 ute i en serverpark, den bør være ganske nære deg, forsinkelsen til Japan blir fort stor.

Tror du de har nok PS4 i cloud for at alle får sin når neste storspill slippes? Plutselig får de 5 millioner spillere hvor 2 millioner spillere ønsker å spille på en gang, la si de har en million konsoller, du er da nummer en million i køen.

 

Sist kostnader, den en million PS4 i cloud må finansieres på en måte, spesielt om spillene er inkludert/ gratis. tror ikke det blir en billig fornøyelse.

 

Cloud spilling har sin plass for å spille demoer og for spesielt intereserte ikke noe for relativt hardcore spillere.

Lenke til kommentar

Ikke begyn med Diablo 3 igjen, er du snill. Folk flest er drittlei all sytingen der for lengst.

Du får bare være lei, det er et tema som må taas opp. Igjen, og igjen, og igjen. - Til spillbransjen innser at de graver sin egen grav ved å ta den modellen.

 

 

Jup, se på alternativene her.

Fordelen med streaming er: du trenger ikke kraftig hardware lokalt:

en ps4 vil trolig koste rundt 3000, den vil være omtrent like kraftig som en 6-7000 kr gaming pc. Dvs den kan kjøre alle nåværende spill i full hd og medium eller bedre innstillinger.

Dette er bedre en streaming realistisk sett.

 

Streaming har fordelen at du har tilgang til andre spill for andre platformer, dette vil være xbox og ps2-3 spill, wii og pc spill krever andre kontrollere.

Annen fordel du har umidelbart tilgang til et stort spill biblotek, tradisjonelt må laste ned spill før du kan spille dem, dette tar 5-10 minutter, kortere om spillet starter og viser intro video eller lignende mens det laster, er linja di tregere kan du ikke streame alikevell.

 

Nå kommer det stygge problemet, diablo har hatt problemer med servere, disse serverene sjekker at du har gyldig lisens og lar deg spille flerspiller noe som er en veldig enkel oppgave, masse spillere pr server.

 

Nå om du vil streame PS4 spill krever dette en PS4 ute i en serverpark, den bør være ganske nære deg, forsinkelsen til Japan blir fort stor.

Tror du de har nok PS4 i cloud for at alle får sin når neste storspill slippes? Plutselig får de 5 millioner spillere hvor 2 millioner spillere ønsker å spille på en gang, la si de har en million konsoller, du er da nummer en million i køen.

 

Sist kostnader, den en million PS4 i cloud må finansieres på en måte, spesielt om spillene er inkludert/ gratis. tror ikke det blir en billig fornøyelse.

 

Cloud spilling har sin plass for å spille demoer og for spesielt intereserte ikke noe for relativt hardcore spillere.

Du kunne ikke dratt tall mer ut fra ræva om du prøvde. |:

Lenke til kommentar

Du kunne ikke dratt tall mer ut fra ræva om du prøvde. |:

Såklart var dette ville eksempler, men om du tror dekningsgraden blir god nok til å la alle spille når de vil etter lansering av et populært spill tror jeg du er veldig optimistisk.

Det gjelder dersom dette blir en standard måte å spille på, forblir det en nisje vil problemet bli mindre.

 

En spillkonsol i et serverrack vil koste mer både i instalasjon og drift en den du har hjemme, spørsmålet er hvor mange du vil dele den med, jo færre jo dyrere blir dette. Spillene kommer på toppen.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...