Gå til innhold

Nå kan du bygge Lego i Chrome-nettleseren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hallo? Det er DU som kjører ett utdatert OS, ikke skyld på Google for at de velger å unngå legacy-kode, evt. porte ett helt bibliotek til XP bare fordi noen velger å henge etter teknologisk.

 

Det sagt, så må jeg bare spørre... Hva faen har dette noe å gjøre i en nettleser? De kunne virkelig ikke lagd ett eget program for dette? Det er en nettleser, ikke ett spill.

Endret av Kaymeerah
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Hva faen har dette noe å gjøre i en nettleser? De kunne virkelig ikke lagd ett eget program for dette? Det er en nettleser, ikke ett spill.

Mye mindre avhengig av hvilket OS man kjører. Google setter jo alle kluter til for å få implementert mest mulig av apps og WebGL-spill til egen nettleser med tanke på Chromium OS.

 

Lenke til kommentar

Hallo? Det er DU som kjører ett utdatert OS, ikke skyld på Google for at de velger å unngå legacy-kode, evt. porte ett helt bibliotek til XP bare fordi noen velger å henge etter teknologisk.Det sagt, så må jeg bare spørre... Hva faen har dette noe å gjøre i en nettleser? De kunne virkelig ikke lagd ett eget program for dette? Det er en nettleser, ikke ett spill.

 

Hvorfor så mye hat?

 

Ingen tvinger deg til å bruke tjenesten deres, ei heller betaler du for den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hallo? Det er DU som kjører ett utdatert OS, ikke skyld på Google for at de velger å unngå legacy-kode, evt. porte ett helt bibliotek til XP bare fordi noen velger å henge etter teknologisk.

 

Det sagt, så må jeg bare spørre... Hva faen har dette noe å gjøre i en nettleser? De kunne virkelig ikke lagd ett eget program for dette? Det er en nettleser, ikke ett spill.

Wow! Noen som stod opp på feil bein i dag? Han sa rett og slett at det ikke fungerte, er ikke noe vits å bombardere med usaklige kommentarer bare fordi du er uenig. En annen ting, du sier hva har dette å gjøre i en nettleser? Det er jo helt og fullstendig opp til brukeren. Selv om du ikke bruker den til å spille med, finnes det jo kanskje noen som gjør det?! Det blir det samme som at jeg skal si at man ikke skal bruke en datamaskin til å spille, men å jobbe med word-dokumenter, fordi det er en datamaskin! Ser du hvor dumt argumentet ditt blir?
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Wow! Noen som stod opp på feil bein i dag? Han sa rett og slett at det ikke fungerte, er ikke noe vits å bombardere med usaklige kommentarer bare fordi du er uenig.

 

Jeg fikk inntrykket av at han klaget på dette, som om Google skulle prioritere XP nå til dags, dette gjorde meg irritert. Andre kommentar var ikke relatert til han på noen som helst måte.

 

En annen ting, du sier hva har dette å gjøre i en nettleser? Det er jo helt og fullstendig opp til brukeren. Selv om du ikke bruker den til å spille med, finnes det jo kanskje noen som gjør det?! Det blir det samme som at jeg skal si at man ikke skal bruke en datamaskin til å spille, men å jobbe med word-dokumenter, fordi det er en datamaskin! Ser du hvor dumt argumentet ditt blir?

 

Jeg hadde ikke hatt noe problem med det hvis Google la det ut som en plugin (preferabelt ett standalone program), men å integrere noe som er helt irrelevant til nettlesing i en nettleser er bare tull. Do one thing and do it well.

 

Analogien din er forøvrig ikke korrekt. En nettleser skal gjøre akkurat det den er designet for, parsing av HTML og andre web-språk (og i moderne tider ha en decent pluginarkitektur for ting som Flash osv.). Uansett hvordan du ser på det, behandler datamaskinen data når du spiller også, og OS er designet for å kunne drive alt fra en kjøttkvern til å kjøre ett dataspill. Det å integrere legobygging med Chrome er bare unødvendig, da dette hadde vært mye bedre egnet som enten en plugin eller bedre, ett eget program.

 

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.

 

Det er du som har feil operativsystem.....

 

Det er rimelig stor forskjell på Windows XP og ett oppdatert Linux-system. Poenget mitt er at man burde ikke forvente (see above) at slike ting funker når du kjører ett OS som ble faset ut for lenge siden.

 

Mye mindre avhengig av hvilket OS man kjører. Google setter jo alle kluter til for å få implementert mest mulig av apps og WebGL-spill til egen nettleser med tanke på Chromium OS.

 

Dette er ett godt poeng, men jeg ville fortsatt påstått at plugins hadde vært bedre egnet til dette, eller implementere god WebGL support, og deretter sette opp Lego-greien deres eksternt, noe lignende GoogleDocs.

 

Til slutt, så må jeg beklage for reaksjonen min. Den var urimelig.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

XP x64 er 7 år gammelt og siste SP kom for 5 år siden. XP x64 er et ganske annerledes OS enn XP 32bit.

 

Alder er forsåvidt ikke noen god indikator for kvalitet. Bare se på Windows 2000 som kom før Windows Me og Windows XP x64 som kom før Vista. Windows XP x64 er i mine øyne en av de beste Windowsene hittil. Windows 7 er på høyde, men bare hvis man liker GUI-endringene. Personlig foretrekker jeg XP x64 GUIet fremfor Win7 GUIet.

Lenke til kommentar

Ser ikke ut til at det funker på Win XP Pro 64 bit.. :nei:

 

Nå er jo XP i praksis et tiår gammelt operativsystem, og det er jo 4 år siden siste serivcepack? Du har ikke noe å klage på imho.

 

Nå er det bare et år siden XP ble passert av Win 7 i antall brukere. Og mye av det skyldes salget av nye pc'er. Ikke så mye folk som bare kjøper nye oppdateringer.

XP fungerer helt greit, og vil gjøre det i noen år til.

 

Statistikk..

 

Men nyere operativsystemer er bygd opp så det skal bli enklere for nybegynnere å sette i gang. Men ikke dermed absolutt nødvendig å oppgradere derfor. Finne mang ting for og imot, men gidder ikke støtte MS systemet mer en nødvendig med de overprisede produktene.. Ikke uten grunn at det er så mye penger i det..

 

Ikke lønnsomt å lage noe som varer "Evig".. Men mye bedre å lage noe nytt i hver pakke, for å lokke kunder til å kjøpe..

 

Har XP 32 bit på 3 maskiner, 64 bit på en, samt win 7 på nyeste bærbar. Men Liker XP best.

Endret av PROuser
Lenke til kommentar
Men nyere operativsystemer er bygd opp så det skal bli enklere for nybegynnere å sette i gang. Men ikke dermed absolutt nødvendig å oppgradere derfor. Finne mang ting for og imot, men gidder ikke støtte MS systemet mer en nødvendig med de overprisede produktene.. Ikke uten grunn at det er så mye penger i det..

 

>buying windows

Lenke til kommentar

Hallo? Det er DU som kjører ett utdatert OS, ikke skyld på Google for at de velger å unngå legacy-kode, evt. porte ett helt bibliotek til XP bare fordi noen velger å henge etter teknologisk.Det sagt, så må jeg bare spørre... Hva faen har dette noe å gjøre i en nettleser? De kunne virkelig ikke lagd ett eget program for dette? Det er en nettleser, ikke ett spill.

Det at du ikke ser nytyteverdien i slike eksperimeneter sier litt om størrelsen på skylappene og en fullstendig mangel på fantasi.

 

Enhver tulling skjønner jo at dette ikke handler om LEGO

 

Når du begynner å kombinere denne teknologien med spill, nettbutikker, informasjon design....skjønner du kanskje at nytteverdien i dette går utover LEGO fetisjer?

 

At det kjøres rett i nettleseren er en fordel, at nettleseren kan dra nytte av aksellerert 3d grafikk kan vel ikke være en ulempe(med mindre skiten kræsjer da)

 

"Hva faen har dette(3D) å gjøre i en nettleser".

 

dette sitatet er helt på høyde med telenors spådommer om "internett som forbigående fenomen". eller utsagn om at "farger på TV er overflødig".

Om resten av verden hadde vært like fantasiløse hadde det stått dønn stille.

Slutt å tenke så snevert da......

 

 

Lenke til kommentar

jeg ser det på en annen måte .Det blir proprietær programvare som kun fungere i en bestem nettleser og da er man til bake til det punktet der Microsoft ble kritiser for at de ikke hold den vedtatte standarden

 

WEbGL standarden er vel ikke akkurat det man kaller propritær og er absolutt ikke begrenset til en nettleser

"In early 2009, the non-profit technology consortium Khronos Group started the WebGL Working Group, with initial participation from Apple, Google, Mozilla, Opera, and others

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...