Gå til innhold

Her er Dells nye XPS-modeller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må vel si at Dell XPS 15 utseende messig ligner noe på MacBook Pro, hvor lenge går det til Dell blir saksøkt av Apple!?!?

 

Det må være mye flere likheter på en bærbar pc før et søksmål blir mulig, Apple har ikke patent eller copyright på avrundede kanter...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Spørsmålet er imidlertid når Dell prøver å finne på noe selv. Det der er jo en feit macbook pro uten retina og med dårligere design, samt dårligere skjermkort og dårligere trackpad - i bytte mot en blu-ray spiller å drasse med seg overalt. Til ca. samme prisen? (studentrabatt hos apple iberegnet - minus back to school sommerkampanjen med 600kr gavekort i appstoren).

 

Det blir Apple som fortjener mine penger denne gangen. Selv om jeg ikke kan si jeg liker veien det tar - jo lengre det går uten et konkurransedyktig alternativ, jo større blir avstanden, og jo mindre blir muligheten for at de tas igjen. Dette gir rom for at Apple kan sette reglene selv.

 

Og vi er fortsatt låst til å betale microsoft penger enten vi vil ha røkla eller ei. Hadde det vært åpnet for konkurranse på OS markedet, så kanskje non-Apple økosystemet hadde fått en kollektiv diffusjon + trøkk i ræva tidligere.

 

I mellomtiden har de brukt krefter på å klone iMac også, eller ihvertfall et forsøkt. Så fint for dem.

Endret av Guybrush Threepwood
Lenke til kommentar

Hva er egentlig bruksområdet til en XPS One 2710? Den har "dårlig bærbar specs" og tar relativt stor plass for ytelsen.

 

Noe sier meg at det sikkert blir like varm som en bærbar også. Ville det ikke vært bedre å kjøpe en shuttle for de som ikke liker store kasser eller har lite plass?

 

Ellers så kommer jeg nokk ikke til å gå for Dell igjen, de har helt ok maskiner og suveren service, men sliter voldsomt med å få kontroll på varmen maskinene produserer.

 

Minn første Dell maskin fikk jeg byttet til ny etter 4 reprasjoner pga varme, den nye er bedre men enda dårlig.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Synes de virka litt dyre. 11-16000,-. Dell Inspiron 15r SE gir jo omtrent det samme for vesentlig lavere pris (8000,-)?! Skjermkortet er til og med hakket bedre i Inspiron. Hvor mye skal man egentlig betale for at maskina blir 0,5 kg lettere (som jeg håper er saken her)?

Lenke til kommentar

Hva er egentlig bruksområdet til en XPS One 2710? Den har "dårlig bærbar specs" og tar relativt stor plass for ytelsen.Noe sier meg at det sikkert blir like varm som en bærbar også. Ville det ikke vært bedre å kjøpe en shuttle for de som ikke liker store kasser eller har lite plass?Ellers så kommer jeg nokk ikke til å gå for Dell igjen, de har helt ok maskiner og suveren service, men sliter voldsomt med å få kontroll på varmen maskinene produserer.Minn første Dell maskin fikk jeg byttet til ny etter 4 reprasjoner pga varme, den nye er bedre men enda dårlig.

Er noen som syntes det er greit å slippe å ha en ekstra boks har også design fordeler her, men er 100% enig med deg, alt i ett løsninger kombinerer den største svakheten hos bærbare (dyrere og vanskelig og oppgradere) og (kan ikke ta den med seg). En liten skjerm med integret pc har sin plass der det er lite plass som resepsjoner og lignende men en 27" er et stort beist

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...