Gå til innhold

Test: Sharp Aquos LC-70LE836S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 7 måneder senere...

70" for Full HD?Nei, Pixlene blir alt for store for komfort der.

 

Hvis du har en stue hvor veggen der TVen er satt opp, er 2 meter fra sofan/stolen du sitter i når du ser på TV. Ja, da vil du nok oppleve at pixlene blir "for store". Men hvis du sitter med god avstand til TVen, så vil ikke dette være noe problem. Husker vagt at jeg ble fortalt av en selger, sist gang jeg kjøpte TV i butikk, at an kunne røft regne 1m pr 10", så med en 40" TV passer det seg best å sitte 3-4 meter fra TVen. Om dette er korrekt kan diskuteres. Men det ligger nok noe i det.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Har hatt denne 70" i bruk siden den kom på markedet uten noe trøbbel og egentlig veldig fornøyd med bildekvaliteten !bruker den også til fotoredigering og finner den utmerket som pc skjerm.Har planer om å bytte ut til uhd men etter å ha vært utskjemt med dette store og gode bildet som bak led gir er det problematisk å finne en avløser uten å sette sjela i pant for en må opp i størrelse også om en vil ha utbytte av uhd  eller nærmere skjermen og ser for meg 85" som passe ?Da må nok Sharp,en tjene meg enda ett år før pris og kvalitet er på ønsket nivå!Alt i alt en kjempe bra tv for mitt bruk.

Endret av Geir Rustung Frøyland
Lenke til kommentar

Tek.no. sin artikkel fra 19 sep.2015 om seer avstand kontra oppløsning  av Carlton Bale finner jeg temmelig riktig etter utprøvning og den viser tydelig hvor bortkastet det er å kjøpe for liten tv.Ved blue ray og 1080p er ideell avstand på Sharp 70" 2,8 meter og ved nett tv fra NRK føles 4,5 meter riktig.Dette viser jo tydelig behovet for å gå opp i størrelse ved uhd  kilde materiale og i mitt tilfelle vil en 85 "være minimum ved maksimum tre meter seeravstand !Jeg ser mange protesterer på tabellen men jeg finner den temmelig riktig etter nøye utmåling med mitt syn og ved mine bruksforhold !de aller fineste detaljene man betaler dyrt for forsvinner når en beveger seg ut av tabellen !Like fullt vil jeg heller sitte med en skikkelig 1080p skjerm i huset enn en tvilsom billig storskjerm av 2160p slaget da der foreløpig er veldig begrenset tilgang på programmateriale !Alternativet blir en mindre skjermstørrelse  og sitte nær på til fotoredigering for min del da jeg kan leve godt enda en tid med vanlig full hd skjerm av kvalitet !Bedre med kvalitet enn kvantitet !

Lenke til kommentar

16.9 er det beste kompremisset har selv hatt phillips 21.9 tv og det er mere problemer enn plusser med formatet https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/nupe.gif subtitle shift løser problemet med undertekster på bluray men på tv og spilling er det bare tull

Er jo digg med 21:9 på spill da. Kanskje ikke RTS, men i FPS spill. Kjører faktisk 3840x1700 ish i spill på min 16:9 skjerm. De øverste og nederste linjene ble lite sett på når man sitter nærme/stor skjerm.

 

Synd det kan bli litt rart på noen spill som ikke er laget for det.

 

Dog virker det som om formatet er i sterk vekst. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...