Gå til innhold

Samsung-flaggskipet tok fyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I og med det kom en hvit flamme, gnister og så et smell kan tie på at det er enten en kondensator eller batteri som har kortsluttet. Dette heldigvis ikke daglidagse ting men ikke uhørt. Jeg har selv observert slike skader, problemet her er at under de rette omstendigheter så kan dette føre til større skader på indirekte vis både på matriell og mennesker. Her må Samsung undersøke telefonen grunndig før de sier noe mer. Men de har ikke mye tid på seg.

Lenke til kommentar

Batteriet ser ut til å være uskadd, så det er i såfall noe i selve telefonen som sviktet.

 

Edit: Feil bokstav :)

 

Vel spottet, så ikke så nøye på bildet. Spesielt, siden det området som er mest brent ikke huser stort. Plasten har 2G/3G-antenna bakom og en fuktsensor, ellers ingenting. På baksiden av hovedkortet finner man mikrofonen på venstresiden og tilkoblingen til antenna i bunn. Litt lengre opp derimot ligger chippen og FET-ene som styrer ladinga. Om han fyren i Irland ladet telefonen i bilen kan det være en medvirkende årsak kanskje?

Lenke til kommentar

Det eksempelet er ikke helt reelt da han visstnok har modifisert telefonen sin med uorginalt bakdeksel i følge kommentarene under artikkelen.

Er dette forresten samme telefon som hadde en skrue kilt innunder batteriet?

my bad, skal gjøre bedre research neste gang!

 

hva med denne her da?

Endret av a_strann
Lenke til kommentar

Ingen logikk i at noen vil sitte i en varm bil med varmen på. Om det virkelig var kaldt, vel, da burde vel mobilen vært rimelig kald den også.

Ingen logikk i det nei. Men nå har det vel ikke vært veldig varmt i det siste, og det er ikke mye varmere i Irland enn i Norge, så temperaturen kan fint ha vært rundt 15 grader, som er kaldt nok til å sette på varmen. Mobilen er ofte god og varm i en eller annen lomme.

Lenke til kommentar

Eieren av mobilen sier selv at det muligens skyldes varmeappratet. I tillegg hadde han mobilen i en bilholder og brukte den til navigasjonen. Jeg tror ikke jeg ville ha prøvd meg på å ha på navigasjon og få en god og varm mobil i tillegg til å ha den i nærheten av varmeapparatet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...