Gå til innhold

Test: Asus Transformer Pad Infinity TF700 64 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Asus Pad Infinity kan utvides med et tastatur som gjør om nettbrettet til en fullverdig bærbar PC."

 

Jeg er uenig. Android kan ikke gi en fullverdig PC opplevelse, ikke idag, ikke i morgen, selv med tastatur.

 

Men alt i alt liker jeg hva Asus gjør om dagen :)

Endret av TheMoonMan
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Trodde problemene Prime hadde med nettleseren var løst i TF300, og dermed ikke ville være i TF700 heller. Tydeligvis ikke...

 

Lest at enkelte mener feilen er i ICS, og ikke fra ASUS, men problemet er ikke tilstedeværende i enheter fra andre leverandører med ICS, feks mobiltelefoner (?), og da er det vel ASUS som ikke klarer løse disse problemene

Lenke til kommentar

Ser at de skriver om at den fort ser "slitt" ut, men kva med byggekvaliteten elles? "Flex" i displayet? Knirking? Engadget klaga på "luftbobler" dersom du presser på/rundt displayet. Såg de noko til det?

 

Fungerer USB til RS323 adapter på denne?

I så fall så skal jeg ha meg en. :)

 

Spørs om kernel er kompilert med drivere for dette. Du kan jo sjekke Prime-forumet på XDA Devs. Dersom Prime har støtte for dette, har mest sannsynlig Infinity også det. Men forhåpentligvis får ein uansett mulighet for å kjøre custom kernels og ROM på den, og då bør det jo vere mulighet for å kompilere kernel med støtte for USB-adaptere for både RS232, Ethernet, 3G, etc :)

 

Edit: Forøvrig heilt ubrukeleg av Asus å enda ikkje ha ein konkret dato der produktet er tilgjengelig her på berget. Men er vel også som forventa frå den kanten, det er jo nærmast blitt tradisjon for Transformer-produkta...

Endret av Einride
Lenke til kommentar

"Transformer Pad Infinity kommer i en ren Wi-Fi-utgave og en utgave med både Wi-Fi og 3G. Vi har testet Wi-Fi-modellen. Av en eller annen grunn har de to modellene ulike systembrikker og prosessorer."

 

Dette ER visstnok grunnen; Tegra 3 fungerer ikke mot LTE ennå, og TF700KL kommer med LTE. Om det fungerer med Norsk LTE gjenstår å se. Batteritid skal være en sekundær grunn. Selv er jeg fremdeles veldig usikker på om jeg vil ha en T3/WiFi NÅ! eller om jeg klarer å vente til jeg kan få en Krait med 3G. Tror dere i redaksjonen at Krait vil være en betydelig forbedring for brukeropplevelsen og batteritiden, eller er Tegra 3 'greit nok' til normal bruk? Spiller ikke, men ser en del Netflix og surfer en del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at de skriver om at den fort ser "slitt" ut, men kva med byggekvaliteten elles? "Flex" i displayet? Knirking? Engadget klaga på "luftbobler" dersom du presser på/rundt displayet. Såg de noko til det?

Fungerer USB til RS323 adapter på denne?I så fall så skal jeg ha meg en. :)
Spørs om kernel er kompilert med drivere for dette. Du kan jo sjekke Prime-forumet på XDA Devs. Dersom Prime har støtte for dette, har mest sannsynlig Infinity også det. Men forhåpentligvis får ein uansett mulighet for å kjøre custom kernels og ROM på den, og då bør det jo vere mulighet for å kompilere kernel med støtte for USB-adaptere for både RS232, Ethernet, 3G, etc :)Edit: Forøvrig heilt ubrukeleg av Asus å enda ikkje ha ein konkret dato der produktet er tilgjengelig her på berget. Men er vel også som forventa frå den kanten, det er jo nærmast blitt tradisjon for Transformer-produkta...

 

Ang. det med "luftbobler". Hvis du trykker ganske hardt på skjermen, ser du noe som kan ligne på luftbobler - dvs. små endringer på bildet. Men da må du trykke hardere enn det i hvert fall jeg pleier å trykke på en kapasitiv skjerm, som jo reagerer kjapt og greit selv med veldig lett berøring. Byggekvaliteten ellers virker ganske god. Men som nevnt i testen virker baksiden litt ømfintlig for ytre påvirkninger, så jeg ville spandert på meg et mykt etui eller noe til å oppbevare den i når den skal fraktes rundt.

 

Lenke til kommentar

"Asus Pad Infinity kan utvides med et tastatur som gjør om nettbrettet til en fullverdig bærbar PC."Jeg er uenig. Android kan ikke gi en fullverdig PC opplevelse, ikke idag, ikke i morgen, selv med tastatur.Men alt i alt liker jeg hva Asus gjør om dagen :)

I et jobbmiljø med RDP tilkobling, jo. : )

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...