Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Surface Lineup 2019

 

 

Surface Laptop 3

post-76958-0-72905400-1572607379_thumb.jpg

 

 

Surface Pro X
post-76958-0-17274300-1572607552_thumb.png

 

 

Surface Pro 7

post-76958-0-43517700-1572607612_thumb.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Microsoft Surface Pro 3

 

post-76958-0-01926000-1400667166_thumb.png

 

* 12"
* 2160 x 1440-oppløsning - 3:2
* Stylus-støtte
* 9,1 mm tynn
* Vekt: 800 g.
* Vifteløsning
* USB 3.0
* Intel 4. generasjon Core i-CPU-er
* Tynnere TouchCover
* OS: Windows 8.1 Pro  
* Mål: 20,14 cm x 29,21 cm x 0,914 cm 
* Magnesium 
* Farge Sølv P
* Lagringsplass: 64 GB, 128 GB, 256 GB eller 512 GB
* Intel HD Graphics 4400 
* 4 GB eller 8 GB of RAM (To-kanals LPDDR3)
* WiFi: 802.11ac
* WiFi: 802.11 a/b/g/n
* Bluetooth 4.0 low energy
* mini DisplayPort
* Batteri: Opp til ni timer surfing
* Kameraer: 5MP og 1080p HD i front
* microSD card reader Headset jack

 

post-76958-0-79508800-1400667636_thumb.jpg

 

Tilgjengelighet Norge: slutten av august. 

Priser: 

* Intel Core i3, 64 GB - 4 GB RAM - 6895 kroner.

* Intel Core i5, 128 GB - 4 GB RAM - 8645 kroner.
* Intel Core i5, 256 GB - 8 GB RAM - 11 225 kroner.
* Intel Core i7, 256 GB - 8 GB  RAM - 13 375 kroner.
* Intel Core i7, 512 GB - 8 GB RAM - 16 845 kroner.

 

http://www.youtube.com/watch?v=1t7rSZT_77E

 

post-76958-0-04505200-1381388821_thumb.jpg

Microsoft Surface 2 og Surface Pro 2

 

Microsoft lanserte for en stund tilbake Surface 2 og Surface Pro 2, som kommer for salg i Norge rundt 21 oktober. Slik som sist vil Surface 2 være RT versjonen av Windows 8, mens Surface Pro 2 vil ha Pro versjonen. Felles for begge er at de kommer med Windows 8.1, som bringer meg seg en hel del nye funksjoner i selve operativsystemet, som et vesentlig forbedret søk, startmeny knapp, felles bakgrunnbilde for startmeny og skrivebord og en hel del annet man kan lese om her http://technet.microsoft.com/nb-no/windows/dn140266.aspx 

Selve nettbrettene kommer i en ny farge, vil ha forbedret kickstand med to faste punkter (hvor Surface 1 bare hadde en) på henholdsvis 22 grader og 55 grader. Batteritiden er også vesentlig bedre på begge to. Touch og Type tastaturene er også blitt tynnere og har fått lys på tastene. Man får også forankringsstasjon til Pro og Power Cover, tastatur med innebygget batteri for enda lenger batteritid. 

 

Surface Pro 2 har i tillegg fått 720 HD kamera foran og bak. 

 

Spesifikasjoner
Surface 2

  • Prosessor: Nvidia Tegra 4
  • Vekt: 675 gram
  • Tykkelse: 8.89 millimeter
  • Skjerm: 10.6" Full HD 16:9 5 punkts flerberøring
  • Batterikapastitet: Opptil 10 timer
  • I/U: microSD, USB 3.0, HD Video ut, hodetelefonkontakt
  • Software: Windows RT 8.1 + Office 2013 RT
  • Tilbehør: Touch Cover, Type Cover, Power Cover + + + 
  • Lagringsplass: 32GB / 64GB
  • Tilgjengelig: Fra 21 oktober 2013
  • Pris: Fra 3 599,-

post-76958-0-21207800-1381390861_thumb.jpg

 

Spesifikasjoner

Surface Pro 2

 

  • Prosessor: 4. generasjon Intel Core prosessor
  • Vekt: 907 gram
  • Tykkelse: 10,34 millimeter
  • Skjerm: 10.6" Full HD Cleartype 16:9 10 punkts flerberøring
  • Batterikapastitet: + - 7 timer
  • I/U: microSDXC, USB 3.0, Mini display port, hodetelefonkontakt
  • Software: Windows 8.1 Pro
  • Tilbehør: Touch Cover, Type Cover, Power Cover, Docking station, penn + + + 
  • Lagringsplass og ram: 64GB og 128GB med 4GB ram, 256GB og 512GB med 8GB ram
  • Tilgjengelig: Fra 21 oktober 2013
  • Pris: Fra 7 299,-

post-76958-0-63663100-1381390865_thumb.png

 

 

[/size]http://www.youtube.com/watch?v=TJLY4Cgk18U

http://www.youtube.com/watch?v=oSCpOvTHmtU


 

 

 

 

 

post-76958-0-22987100-1340612492_thumb.jpg

Microsoft Surface


18 juni viste Microsoft frem to nettbrett med kommende Windows 8, som henholdsvis kommer i salg denne høsten og på nyåret. Begge brettene er laget av magnesium, noe Microsoft har valgt å kalle VaporMg, som ikke bare gjør de tynne og robuste, men også svært lette. Bortsett fra tykkelsen, er brettene temmelig like utenpå og har det meste av hva man kan ønske seg av tilkoblinger. Ulikt andre brett har Microsoft valgt å bygge inn en kickstand (fot) på baksiden av brettet, som er 0.7 mm tykk og sømløst integrert i brettet når den ikke er i bruk.

I tillegg til brettene har Microsoft laget to svært tynne cover til den, som festet lett til brettet med magneter. Det interessante med disse er ikke bare at de beskytter skjermen, men også fungerer som tastatur. Tastaturene skiller seg fra hverandre ved at det ene er et rent touchbasert tastatur uten fysiske skiller mellom tastene, mens det andre føles mer som et vanlig tastatur med fysiske mellomrom mellom tastene. Felles for disse er at de kommer med pekeflate, i tillegg til charmsbarknappene i Windows 8.






TRYKK PÅ BILDENE SÅ BLIR DE STORE OG FINE!



Microsoft Surface med Windows RT

post-76958-0-54660400-1340612506_thumb.jpg

  • Prosessor: NVIDIA Tegra-based ARM chip
  • Vekt: 676 grams
  • Tykkelse: 9.3 millimeter
  • Skjerm: 10.6-inch ClearType HD capacitive touchpanel
  • Batteri: 31.5Wh
  • I/U: microSD, USB 2.0, Micro HD Video, 2x2 MIMO antenner
  • Software: Windows RT + Office Home & Student 2013 RT
  • Tilbehør: Touch Cover, Type Cover, VaporMg Case & Stand
  • Lagringsplass: 32GB / 64GB
  • Tilgjengelig: Rundt Windows 8 lansering (høsten 2012)
  • Pris: Ikke kjent, men skal konkurrere i pris med tilsvarende nettbrett

Windows RT er, som kjent, Windows 8 versjonen beregnet på nettbrett. Her kan man ikke kjøre "vanlige" programmer for Windows, men man får skrivebordet til å bruke enkelte programmer fra Microsoft i, så det meste man gjør foregår i Windows 8 metro, og programmer man bruker får man som applikasjoner på samme måte som andre Android og IOS nettbrett. Man får likevel med Office 2013 beregnet på RT versjonen av Windows, gratis. Brettet har USB 2.0, plass til minnekort og kamera både foran og bak. Det bakre kameraet er plassert slik at det peker 22 grader oppover, så når man holder den eller bruker foten så filmer den og tar bilder "rett frem".







Microsoft Surface med Windows 8 Pro

post-76958-0-05770900-1340612553_thumb.jpg

  • Prosessor: Intel Core i5 (Ivy Bridge)
  • Vekt: 903 gram
  • Tykkelse: 13.5 millimeter
  • Skjerm: 10.6-inch ClearType Full HD (1080p) capacitive touchpanel
  • Batteri: 42Wh
  • I/U: microSDXC, USB 3.0, Mini DisplayPort, 2x2 MIMO antennae
  • Software: Windows 8 Pro
  • Tilbehør: Touch Cover, Type Cover, VaporMg Case & Stand, Pen with Palm Block
  • Lagringsplass: 64GB / 128GB
  • Tilgjengelig: Ca. 3 måneder etter Windows 8 lansering
  • Pris: Ikke kjent, men skal konkurrere mot ultrabooks med samme spesifikasjoner

Dette nettbrettet er en fullverdig "pc" og i mine øyne det mest spennende. Denne kjører fullversjonen av Windows 8, man får full tilgang til skrivebordet og alle programmene man ellers er vant til å bruke på en vanlig pc (x86). I tillegg har den en penn (endelig) og for å slippe ut varmen brettet genererer er det en syltynn sprekk rundt hele enheten som gjør at man aldri klarer å sperre helt for utlufting av varme. Denne er selvsagt noe tykkere og veier noe mer, men fortsatt innenfor hva jeg personlig vil akseptere som et nettbrett. Brettet har USB 3.0, også plass til minnekort og en displayutgang. Også denne har kamera foran og bak, med det bakre kamera vinklet 22 grader opp.







post-76958-0-88926500-1340612568_thumb.jpg

Surface kommer med en tynn kickstand med en gjenkjennelig "klikkelyd" når den foldes tilbake


post-76958-0-00600200-1340612580_thumb.jpg

Det tynneste coveret med tastatur er bare 3 mm tykk


post-76958-0-49374800-1340612595_thumb.jpg

Foreløpig er det annonsert 5 forskjellige farger på tastatur/cover, som også når den påkobles skifter bakgrunnsfarge på Windows 8 om man ønsker
 


## topic oppdatert av ilpostino ##

Endret av TheMoonMan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har jeg ventet på og kommer seriøst til å vurdere dette når det lanseres. Har bevisst unnlatt å kjøpe andre nettbrett, i påvente av noe mer brukervennlig med tanke på kombinasjonen jobb/privat. Tastaturløsningen ser utrolig spennende ut.

 

Blir overraske over meg selv om jeg ikke kjøper et slikt.....

Lenke til kommentar

Har selv holdt meg i skinnet når det gjelder nettbrett. Androidbrett har så langt ikke gitt meg en særlig god brukeropplevelse, og iPad faller dessverre ikke i smak.

 

Ser virkelig frem mot mer info om Surface (eller andre nettbrett med Windows 8) og hvordan de fungerer sånn generelt. Pris har bittelitt å si, men tror ikke jeg tenker så mye på det. Om jeg bruker 4000 eller 5000 på et brett spiller liten rolle.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+32asd4f

Drømte om et Nokia-nettbrett helt til Microsoft viste frem Surface. Nå er valget enkelt.

Hvilken versjon har folket planer om å kjøpe? Jeg heller mest mot RT-versjonen.

Savner info om den kommer med WIFI + 3G eller kun WIFI. Regner med at vi snart får vite mer.

Lenke til kommentar

Venter til W8 før jeg velger nettbrett, så i utgangspunktet så tenker jeg at jeg ender med ett slikt brett. Har imidlertid lest at Windows nettbrett vil bli uforholdsmessig dyrt i forhold til iPad og jeg er ikke (helt) fanatisk når det kommer til MS. Får se på spekk og pris før jeg bestemmer meg.

 

Er også spent på å se tidsplanen for når Norge får W8 nettbrett. Før jul i USA.... i Norge ??

Lenke til kommentar

Det er iallfall bra at Microsoft hiver seg inn i dette med full tyngde nå. Spesifikasjonene virker fornuftige, og veldig bra med alle nye tekniske løsninger som funker.

 

Alle Android-brukere må glede seg stort, for dette tvinger Google&co til å rydde opp og strømlinjeforme i løsninger og tilbud - noe som allerede er i gang, men som jeg for min del godt kan tenke meg kan komme til å ta ett år til før en er på nivå med konkurrentene. Vil tro at iPad-brukerne også bør glede seg. Tilbudene på MS Office tvinger også fram fyldigere tilbud på den sida hos konkurrentene.

 

Og nå får vi endelig se nøyaktig hva Intel p.t. er god for på denne typen plattform.

 

Om jeg for min del er interessert? Mjooo, når xda-folka har rooting på plass sånn at jeg kan kjøre Debian på pro-versjonen kan dette være noe ;-) Såvidt jeg har forstått, er det store muligheter for at Tegra-versjonen blir godt og grundig låst til Microsofts OS. Skal bli artig å se på virtualiseringsløsninger med Intel-prosessoren også.

Lenke til kommentar

Og jeg må si etter å ha testet ut Office 2013, at det fungerer svært godt. Ikke verdens største visuelle forandring, men det heles føles bedre ut og det er enkle ting som gjør det svært mer produktivt å jobbe med. Spesielt liker jeg at man kan sette den i en mer touch basert modus, hvor knappene i ribbon osv får større mellomrom. :)

Lenke til kommentar

26. oktober kommer Windows 8. Surface RT skal vel komme samtidig? Satser på at jeg har en om 4 måneder da. Det kan jeg leve med :):)

 

Jeg venter, men registerer at MS ligger litt bakpå. Når WP7 kom så kunne ikke kona vente, så vurderte iPhone. Det ble iPhone på henne til slutt. Nå har jeg forsøkt å drøye innkjøp av nettbrett, men kona kunne ikke vente så det bli iPad.

 

MS hadde fått disse salgene hvis jeg hadde hatt noe å selge inn til kona.

Lenke til kommentar

26. oktober kommer Windows 8. Surface RT skal vel komme samtidig? Satser på at jeg har en om 4 måneder da. Det kan jeg leve med :):)

 

Jeg venter, men registerer at MS ligger litt bakpå. Når WP7 kom så kunne ikke kona vente, så vurderte iPhone. Det ble iPhone på henne til slutt. Nå har jeg forsøkt å drøye innkjøp av nettbrett, men kona kunne ikke vente så det bli iPad.

 

MS hadde fått disse salgene hvis jeg hadde hatt noe å selge inn til kona.

 

Ikke alle kan komme samtidig :p

 

Jeg har selv ventet. Dama har iPad, men er ikke særlig fornøyd.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...