Gå til innhold

Får angst av å glemme igjen mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har så drøyt mye rart på mobilen.. I form av dristige bilder og meldinger. Så ja, jeg får fullstendig panikk om noen får tak i mobilen min! :eek:

 

Edit: Så nå at det gjaldt å legge igjen mobilen hjemme..

Da får jeg en følelse av lettelse/engstlighet :p

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

En skal alltid være veldig skeptisk til slike undersøkelser, for de viser stort sett det undersøkelsene ble konstruert for å vise.

 

Først spørsmålet. Her ble altså folk spurt om "How did you feel when you misplaced your phone?". Først, hva betyr "misplace"? Det ser ut til at amobil tolker det til å bety "glemme" og "være uten", men det betyr faktisk helst "miste", og det er sånn rapporten selv uttyder det også ("[...] report having felt "sick" when they lost their phones [...]"). Det er jo ikke så rart å få litt panikk når du mister mobilen din? Jeg får også litt panikk når jeg tror jeg har mistet nøklene mine eller brillene mine, men jeg har vel ingen fobi av den grunn?

 

Så svaralternativene. Her har en valget mellom "panicked", "desperate", "sick" og "relieved". Det var jo et svært søkt utvalg, for å si det mildt. Hva med ting som "irritert", "oppgitt", "lei seg" osv., som etter mitt skjønn hadde passet bedre. Det blir jo som å spørre folk om "føler du panikk eller glede når du er sulten?", og så konkludere med at folk har fobi for å ikke få nok mat.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...